အပိုင္း(၁)ကို ဒီမွာ ႏွိပ္ျပီး ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ မွ လည္း ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အေရးအႀကီးဆံုးဥပေဒတစ္ခုကို ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ မ်ားႏွင့္ ထည့္သြင္း မေရး ဆြဲ သင့္ေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ ၍မရေအာင္ တင္းက်ပ္ထားေသာ အရာမ်ားကို အရင္ဆံုးျပင္ ရမည္ျဖစ္ေ ၾကာင္း ေ၀ဖန္ ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္ကိစၥတိုင္း ကိုမဆို ေဘာင္ခတ္ အေျဖ မရွာ ဘဲ အျမင္ က်ယ္စြာ႐ႈျမင္ၿပီး ဘက္လိုက္ျခင္းမရွိဘဲ ယထာဘူတက်စြာ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ရ မည္ျဖစ္ ပါ သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ အရည္အခ်င္းရွိေကာင္းရွိပါမည္။ ပါတီေခါင္းေဆာင္၊ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေ တာ္ တစ္ဦးအေနျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံ့ေရးရာကိစၥမ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္လာႏိုင္စြမ္း ရွိသည္ ကို လည္း ေတြ႕ျမင္ၾကရၿပီးျဖစ္ပါသည္။
အကယ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သမီး မဟုတ္ခဲ့ဘဲ သာမန္ လူတစ္ဦး အေနျဖင့္ အဆိုပါ ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲေလာင္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ မရွိဘဲ ၿငိစြန္း မႈမ်ား ရွိေနခဲ့ပါလွ်င္ ႏိုင္ငံသားျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ၎အား ႏိုင္ငံ့အႀကီးအကဲ အျဖစ္ လက္ ခံေပးႏိုင္၊ မေပးႏိုင္ ကို စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ၾက ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့ အေရးသည္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသား မ်ားႏွင့္ သာ သက္ ဆိုင္ သည္ဆိုေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီလိုလားသည္ဟု အသံေကာင္းဟစ္ ေနေသာ ႏိုင္ ငံႀကီး မ်ားက ၎တို႔ လို လားေသာ လူပုဂၢိဳလ္အား ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ လက္ရွိ အစိုးရ အား အက်ပ္အတည္း အမ်ိဳး မ်ိဳး ေတြ႕ႀကဳံေစရန္ ႏိုင္ငံေရးကစားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္ ကိုလည္း သိရွိ ထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ မည္ သုိ႔ ပင္ျဖစ္ေစ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုင္ငံ့အႀကီးအကဲ ျဖစ္သင့္၊ မျဖစ္သင့္ ဆိုျခင္း မွာ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ မ်ား၏ အဆံုးအျဖတ္သာျဖစ္ေၾကာင္း သမၼတႀကီး မွလည္း ေျပာၾကား ခဲ႔ၿပီးျဖစ္ ပါသည္။
တိုင္းရင္းသားမ်ား အတြက္ အာဏာ ခြဲေ၀မႈ အပိုင္း တိတိက်က်ျဖစ္ေအာင္ ျပ႒ာန္းေရးမွာ တပ္မေတာ္ႏွင့္ မ သက္ ဆိုင္ဘဲ လႊတ္ေတာ္၏ ကိစၥသာျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာ ခြဲေ၀ရာ တြင္ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ မတူညီ ၾကေသာ္လည္း မည္သည့္ ဒီမုိကေရစီ၊ မည္သည့္ ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံတြင္မွ ကာကြယ္ေရး ကိစၥမ်ားအား ျပည္နယ္မ်ား သို႔ ခြဲေ၀ေပးျခင္း မရွိပါ။ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခု တြင္ တပ္မေတာ္ တစ္ခုတည္းသာ ထားရွိၾကပါသည္။ ျပည္နယ္မ်ား အေနျဖင့္ သီးျခား ခါးပိုက္ေဆာင္ တပ္ မ်ား ထားရွိရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ လႊတ္ေတာ္တြင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါ၀င္ေ နျခင္း မွာ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို သြားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ဟု တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ေျပာ ဆိုေနျခင္းမွာ စဥ္းစား သင့္ေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက အမ်ိဳးသားျပန္လည္စည္းလံုးညီညြတ္ေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ အ ပစ္အခတ္ ရပ္စဲၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ ရြက္ေနစဥ္ ယခုကာလအတြင္း ျပည္နယ္ မ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ ကိုင္မ်ားအေနျဖင့္ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ား အေပၚ ဥပေဒမဲ့ ပစ္သတ္၊ ဆက္ေၾကးေကာက္၊ အတင္း အဓမၼ လူသစ္ စုေဆာင္းေနမႈမ်ားကို ျပည္သူမ်ားေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် ၾကားသိ ေနၾက မည္ျဖစ္ပါသည္။ ၿငိမ္း ခ်မ္းေ ရးေဆြးေႏြး ရမည့္အခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို အေလးမထားဘဲ တိုင္းရင္းသား လက္ နက္ ကိုင္မ်ားအေနျဖင့္ နယ္္ေျမ တိုးခ်ဲ႕၍ အင္အားတည္ေဆာက္ ရန္ႀကိဳး စားေနျခင္းသည္ “အပ္ႏွင့္ ထြင္းရ မည့္ေန ရာပုဆိန္ႏွင့္ေပါက္” ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ တြင္ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမ ရျဖစ္လာ ကာ ညိႇႏိႈင္းေ ဆြးေႏြး ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ တပ္မေတာ္သားမ်ား အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ား၏ အ သက္၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္မ်ား ထပ္မံစေတးဆံုး႐ံႈးဒုကၡ ေရာက္ၾကရမည့္ အေျခအေနဆိုးမ်ားႏွင့္ ထပ္မံ ႀကံဳေ တြ႕လာဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္သည္ တစ္ ခုႏွင့္ တစ္ခု အမွီသဟဲျပဳ ထိန္းေက်ာင္းျပင္ဆင္တည့္မတ္ေပးရန္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ထိန္းေက်ာင္းျပင္ ဆင္ တည့္ မတ္ေပးခဲ့သည့္ သာဓကမ်ား လည္း ျပည္သူမ်ား သိျမင္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ ၎အဖြဲ႕ အ စည္း အသီးသီး အတြင္းတြင္လည္း ျပင္ဆင္ တည့္မတ္ထိန္း သိမ္းေပးႏိုင္မည့္ လူပုဂၢိဳလ္ အင္အားစုမ်ား ရွိေန ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ အႏွစ္သာရမွာ အမ်ားဆႏၵကို ေဖာ္ေဆာင္ ျခင္းဟုဆိုေသာ္လည္း မျဖစ္ သင့္၊ မျဖစ္ထိုက္ေသာ ကိစၥမ်ားကို အမ်ားအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အႏိုင္က်င့္ ျခင္းမ်ိဳးကို ထိုအင္ အားစု မ်ား က ထိန္းေက်ာင္း တည့္မတ္ေပးၾကရ မည္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ပံေတာင္း ေတာင္အစီရင္ခံစာကိုပင္ ေဒ သ ခံ ရြာသား မ်ားက ေသခ်ာ ဖတ္႐ႈျခင္း မရွိဘဲ ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္ ေသြးထိုး လံႈ႔ေဆာ္မႈ မ်ားေၾကာင့္ ဆႏၵျပေ နၾက ခ်ိန္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အစအဆံုးဖတ္႐ႈၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ ၾက မည့္ ျပည္ သူ အေရ အတြက္မွာ အလြန္႔အလြန္နည္းပါးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၁၅ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေထာက္ခံမဲ ရရွိေရး အတြက္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ယံုၾကည္မႈကို အလြဲ သံုးစားျပဳ လုပ္ ကာ ပါတီ အသီးသီးမွ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ ဆင္ေရး ကို အားတက္ သေရာ ေျပာဆိုေနျခင္း မ်ားကို ဆင္ျခင္သင့္ပါသည္။ အမွန္ တကယ္ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ ေသာ အခ်က္ မ်ား ကို လည္း ျပင္ဆင္ သင့္ပါက စိတ္ေကာင္းေစ တနာမွန္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႀကဳိးစားၾကရ မည္ျဖစ္ ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ သက္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ က်န္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြး တင္ျပဆံုးျဖတ္ ခ်က္မ်ားကို ခက္ခဲေအာင္ လုပ္ေ ဆာင္ ခဲ့ သည္၊ သို႔မဟုတ္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ ဆိုသည္ကို က်န္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္ မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ မ်ား သိျမင္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အမ်ားစုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ ရာ ခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ျပ႒ာန္းခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ ရန္ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က သေဘာတူ လက္ ခံၿပီးေ နာက္ ျပည္လံုး ကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပၿပီး ဆႏၵမဲေပး ပိုင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ ဆႏ မဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ မည္ျဖစ္ပါသည္။ က်င္းပၿပီးစီးခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား အတြင္း တပ္မေတာ္သား ကိုယ္ စား လွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ ထိုက္သည့္ အေရး ကိစၥမ်ားကို ေထာက္ခံ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ တပ္မေတာ္ သား ကုိယ္စား လွယ္မ်ား ကိုယ္တိုင္ မတင္ျပခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥရပ္ မ်ား ကို အရပ္သား စစ္စစ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အခ်ိဳ႕က စိတ္ေကာင္း ေစတနာမွန္ျဖင့္ အျပဳသေ ဘာေ ဆာင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾက သည္ကိုလည္း သတိျပဳၾက ရမည္ျဖစ္ ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျပင္ ဆင္ ႏိုင္ေရး အတြက္ အေရး ႀကီး သည္ မွာ မွန္ေသာ္လည္း က်န္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၏ ရာႏႈန္းျပည့္ေထာက္ ခံမႈကို ရရွိႏိုင္ မည့္ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္း မႈမ်ဳိးျဖစ္ႏိုင္ ရန္ ဦးစြာႀကိဳးစားသင့္ ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္စည္းလံုး ညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္ေန ရခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ အေနာက္ဘက္မွ လူဦးေရေပါက္ကြဲ က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ လာမႈ မ်ားႏွင့္ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္တြင္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား၏အကာအကြယ္ျဖင္႔ လူဦးေရ စိမ့္၀င္ လာမႈ မ်ားကို ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းျပလ်က္ ႏိုင္ငံ ႀကီးအခ်ိဳ႕က ႏိုင္ ငံေ တာ္ႏွ င့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကို အက်ပ္အတည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ေသာ အ ခ်ိန္ တြင္ ဒို႔တာ၀န္အေရးသံုးပါးႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ၊ ႏိုင္ ငံေတာ္ အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ တပ္မေတာ္၏အခန္းက႑ကို ဖယ္ထုတ္ကာ အဂတိေလးပါးျဖင့္ ဖြဲ႕ စည္း ပံု အေျခခံဥပေဒကို ကိုယ္လိုရာဆဲြ၍ ျပင္ဆင္ရန္ ႀကိဳးစား ေနျခင္းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား မ်ားအ တြက္ အလြန္ပင္ အႏၱရာယ္ႀကီးမား လွေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ ရပါသည္။
ေမာင္ျပည္သူ
Credit : http://www.oppositeyes.info/2013/05/blog-post_1335.html
ေဒၚစုၾကည္တစ္ဦးတည္း..တုိင္းၿပည္အတြက္ေစတနာရွိရုံနဲ႔မလုံေလာက္ဘူး...သူဦးေဆာင္ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းက..တုိင္းၿပည္အေပၚဘယ္ေလာက္ေစတနာထားလဲ...ဘယ္ေလာက္အမ်ိဳးသားေရးအၿမင္နဲ႔တုိင္းၿပည္ကုိအုပ္စီးမွာလဲ...အခုေတာင္ကုိယ္နာမည္ရဖုိ႔...ယဥ္ေက်းမူ႔..ေဘးခ်ိတ္..အမ်ိဳးသားေရး..ေသြးေအးၿပီး...ၿပည့္တန္ဆာဥပေဒ..တရား၀င္ၿဖစ္ဖုိ႔...ဗုိလ္ခ်ဳပ္သတိေပးခဲ့သလုိ..ဖာႏုိင္ငံၿဖစ္ေအာင္..တြန္းပုိ႔တဲ့သူကပုိ...၀ါသနာပါတဲ့သူေတြကေထာက္ခံ...ပုလင္းတူဘူးဆုိ႔ၿဖစ္ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းကုိ..ေဒၚစုၾကည္ကဘယ္အခ်ိန္ထိ..လက္တြဲေခၚႏုိင္မွာလဲ...အစုိးရတစ္ခုဖြဲံၿပီဆုိပါဆုိ႔...သူကုိတာ၀န္ခံမယ္...သူကုိယ္စားၿပည္သူ႔အက်ိဳးထမ္းေဆာင္သူေတြထဲမွာ.ေလာက္ေလာက္လားလားဘယ္သူေတြပါလဲ..စဥ္းစားၾကည္...တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္နဲ႔ပညာရွင္ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးမာနတစ္ခြဲသားနဲ႔သူေတြကုိ...တုိင္းၿပည္အတြက္အလုပ္မ်ားေနတဲ့ေဒၚစုၾကည္..ဘယ္အထိထိန္းသိမ္းၾကပ္မတ္ႏုိင္မွာလဲ...အဓိကက်တာက..တုိင္းၿပည္အတြက္.ေဒၚစုၾကည္.ေစတနာထားတာ..သံသယၿဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး..ဒါေမယ့္..သူတုိင္းၿပည္အတြက္အလြန္ဆုံးအလုပ္လုပ္ႏုိင္ေနာက္ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုပဲ...ဘယ္မွာလည္း..သူေနရာကုိဆက္ခံမယ္..မ်ိဳးဆက္..ခင္ဗ်ားတုိ႔ဘယ္သူကုိေတြ႔လဲ...အဒီအက်ိဳးအၿပစ္ေတြကုိယွဥ္ၾကည့္ၿပီး..ဖြဲစည္းပုံအေၿခခံဥပေဒပါ..သမၼတတစ္ေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းေတြ...(တနည္း)အားၿဖင့္အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ေခါင္ခ်ဳပ္ေတြကုိခင္ဗ်ားတုိ႕အလြယ္တကူဟေပးၾကေတာ့မလုိ႕လား..၀င္တဲ့သူကေကာငါေနရာရရင္ၿပီးေရာ...ေနာက္မွမုိးယုိတာ..ငါနဲ႕မဆုိင္ဘူးဆုိတဲ့စိတ္နဲ႔အသာေမွးလုိက္ေတာ့မွာလား...ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕အမ်ိဳးသားေရးအ ႏၱရာယ္ကုိ...ဂရုမၿပဳၾကေတာ့ဘူးလားဗ်ာ..ေတြးၾကည့္ၾကပါ...
ReplyDelete