ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေဖာ္ေဆာင္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပန္ လည္ စည္း လံုး ညီညြတ္ေရး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ အတူ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ မ်ားရ ရွိေန ၿပီျဖစ္ ပါသည္။ အစိုးရ သက္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံ တကာမွ ထင္မွတ္မ ထားေ သာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ကာ လ မ်ားမွ ဒီမို ကေရစီအားနည္းမႈႏွင့္ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္စြာ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့မႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ လက္ နက္ ကိုင္ ပဋိပကၡမ်ား၊ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းမ်ား၊ အခ်င္းခ်င္းမယံုၾကည္မႈ မ်ား၊ စီးပြားေရး နိမ့္ က်မႈ မ်ားႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈေနာက္ က်ခဲ့ရမႈမ်ား စသည့္အားနည္းခ်က္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး အပါအ၀င္ တာ ၀န္ ရွိသူမ်ားမွ အေလးဂ႐ုျပဳျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ၾကပါသည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ရည္မွန္းခ်က္မ်ား အျပည့္အ၀ေအာင္ျမင္ေစေရးအတြက္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအား ျပန္လည္ျပင္ ဆင္ျခင္း ျပဳသင့္၊ မျပဳသင့္ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစား သံုးသပ္ လာၾက ပါ သည္။ လႊတ္ေတာ္ တြင္လည္း တင္ျပေဆြးေႏြး လာၾကသည္။ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပတြင္ လည္း ေဆြးေႏြးေျပာ ဆိုလာၾက သည္။ သတင္းမီဒီယာမ်ား တြင္လည္း အမ်ားအျပားေရး သားေဖာ္ျပ လာ ၾကပါ သည္။ ထိုသို႔ တင္ျပေျပာဆိုလာသည့္ အထဲတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေရး ဆြဲ အတည္ျပဳစဥ္က ပါ၀င္ေ ဆာင္ ရြက္ ခဲ့သူမ်ား ကိုယ္ တိုင္လည္း ပါ၀င္ေျပာဆို လာၾကသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေရွ႕ဆက္သြား ရမည့္ ပက တိ အေျခအေန မ်ားေပၚမူတည္၍ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရး ဆြဲမလား၊ ဖ်က္၍ အစ အဆံုး ေရးဆြဲၾက မည္လား။
၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ Sydney Law School ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ၾသစေၾတးလ် သံ႐ံုးတို႔မွ ႀကီးမွဴးၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မီဆာကာ ဟိုတယ္ တြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမ လ ၈ ရက္ေန႔မွ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ သံုးရက္ၾကာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲကိုလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ေဆြးေႏြး ပြဲသို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ၊ ျပည္သ႔ူ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေ အာင္ ဆန္း စုၾကည္တို႔ အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ပါ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အ သြင္ ကူးေျပာင္းေရး ကာလ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစရန္အတြက္ အျခားႏိုင္ငံမ်ား ၏အသြင္ ကူးေျပာင္း မႈ မ်ားျဖင့္ ႏိႈင္း ယွဥ္ရန္ႏွင့္ အေျခခံဥပေဒ၏အေရးပါမႈႏွင့္ မည္သည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ရန္ လိုအပ္သည္တို႔ကို ေဆြးေႏြးႏို င္ ရန္ က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရွိရပါသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ အခန္းက႑၊ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ႏွ င့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီး အကဲေလာင္း၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္ မ်ား၊ တိုင္းရင္း သားမ်ား အတြက္ အာဏာခြဲေ၀မႈ အပိုင္းမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အတြင္းတြင္ တပ္မေတာ္မွ ကိုယ္ စား လွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပါ၀င္ေနမႈကိုဖယ္ရွားႏိုင္ေရးတို႔မွာ ေဆြးေႏြးမႈ၏ အဓိက အခ်က္ မ်ားျဖစ္ေ ၾကာင္း သိရွိ ရပါ သည္။ တပ္မေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ မၿပိဳ ကြဲေရးႏွ င့္ အ ခ်ဳပ္ အျခာအာဏာတည္တ့ံခိုင္ၿမဲေရး စသည့္ ဒို႔တာ၀န္အေရး သံုးပါးႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ကို ကာ ကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ရမည့္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ ဆင္ႏိုင္ ရန္ အတြက္ တပ္မေတာ္သည္ အဟန္႔အတား တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု အမ်ားစုက ယူဆသတ္မွတ္ ထားၾက ပါသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသူမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း/ျပင္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ မီဒီ ယာ မ်ား အေနျဖင့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၇)တြင္ တိက်ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပထား သည့္ တပ္ မေတာ္၏ အခန္းက႑ကို သေဘာေပါက္နားလည္ရန္ မႀကိဳးစားဘဲ လႊတ္ေတာ္ အတြင္းမွ တပ္ မေတာ္ သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ဖယ္ထုတ္ရွင္းလင္းႏိုင္ေရးကိုသာ အစဥ္ႀကိဳးစား အားထုတ္ေျပာ ဆိုေရး သား လ်က္ ရွိၾကပါသည္။ “အေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ထက္ ပို၍ အာ ဏာ ရွိေနသည္။ တပ္မေတာ္ကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ကသာ ထိန္း ခ်ဳပ္ ထားသည္။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ရန္ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ အရည္ အခ်င္း သတ္ မွတ္ ခ်က္ မရွိ” ဟုေျပာဆိုေ၀ ဖန္ေရးသားလ်က္ ရွိပါသည္။ ထို႔ျပင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ အား ဖယ္ရွား ရန္ အေျခခံ ဥပေဒ တြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားျခင္းမရွိသည္ကိုလည္း သေဘာ မက် ျဖစ္ေနၾက သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအခန္း(၇)အရ “တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးအတြက္ အဓိက အက် ဆံုးေသာ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ျဖစ္သည္” ဟု ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပကတိ အေနအထား အရ အမွန္ ကန္ ဆံုးေဖာ္ျပခ်က္ လည္းျဖစ္ပါ သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ကာကြယ္ေရး တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို တပ္မေတာ္ ကာ ကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က တာ၀န္ယူ ကြပ္ကဲရမည္ မွာလည္း သဘာ၀က်ေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါ သည္။ အ မ်ိဳး သား ကာ ကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၏ အဆိုျပဳခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက တပ္မေတာ္ ကာ ကြယ္ေ ရး ဦး စီး ခ်ဳပ္ကို ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးအပ္ရျခင္းျဖစ္၍ ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ သမၼတထက္ ပို၍ အာဏာ ရွိေန သည္ ဟု ေျပာ ဆိုေရး သားေနျခင္းမွာလည္း လိုရာဆြဲ၍မွတ္ခ်က္ခ်ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေ ရးႏွင့္ ကာ ကြယ္ေရး တို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ပတ္သက္လ်က္ရွိေသာ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး၊ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးႏွ င့္ နယ္စပ္ေရး ရာ ၀န္ႀကီးတို႔အား ခန္႔အပ္ေရးအတြက္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ အႀကံ ဉာဏ္ ရယူရျခင္းမွာ လည္း ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္ေသာကိစၥတစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။
လႊတ္ေတာ္သည္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မပါ၀င္ဘဲ ဆံုးျဖတ္ခြင့္မရွိ၊ တပ္မေတာ္၏ တိုက္႐ိုက္ ပါ၀င္ ပတ္ သက္ေန မႈသည္ ႏိုင္ငံ၏ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကို ထိခိုက္ေစသည္ဆိုသည့္အခ်က္မွာလည္း ပူးေပါင္းေ ဆာင္ ရြက္လိုစိတ္ မရွိေသာ အေတြးအေခၚမ်ား သာျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ မႈအခ်ိန္ကာလႏွင့္ပတ္သက္၍ စစ္မႈထမ္း စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားရွိထားၿပီး ျဖစ္ပါ သည္။ ဒီမို ကေရစီ အစိုးရ၏ ပထမငါးႏွစ္ သက္တမ္းအစမွာပင္ မထင္မွတ္ထားခဲ့ေသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲမႈ မ်ား၊ လြတ္ လပ္ စြာေျပာဆိုေရးသားခြင့္မ်ား အလ်င္အျမန္ရရွိလာခဲ့ရာ ပါတီႏုိင္ငံေရးႏွင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကင္း ရွင္းေ အာင္ေ နကာ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရး၊ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ အက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ား ကိုသာ အဓိက တာ၀န္ ယူႀကီး ၾကပ္ကြပ္ကဲေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အား ဖယ္ရွားရန္ အေတြး အေခၚ ဆိုးမ်ား ကိန္းေအာင္းေနျခင္းမွာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ႀကီးမားလွေသာ အႏၱရာယ္ တစ္ခု ပင္ျဖစ္ ပါ သည္။
ဆက္ရန္-
Credit : http://www.oppositeyes.info/2013/05/blog-post_4612.html
တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဴပ္ သည္
ReplyDeleteကာကြယ္ေရး ဝန္ျကီးဌာန ေအာက္တြင္
သာရွိရမည္။ ကာခ်ဴပ္သည္ defence
minister ၏ comand ေအာက္တြင္ရွိရ မည္။
သို႔တည္းမဟုတ္ ကာခ်ဴပ္သည္ head of
defence ministry ျဖစ္သည္ဟု ျပင္လိုက္ပါ