/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Wednesday, July 10, 2013

.

ျပည္ေထာင္စုသေဘာရ ေပးထားတဲ့အာဏာကို တိုင္းရင္းသားေတြမသံုးတတ္ေသး


DSC05178

အေျခခံဥပေဒအရအစိုးရရဲ႕ ဖယ္ဒရယ္မူစနစ္ႏွင့္ တိုင္း ရင္း သား ေတာင္းဆုိတဲ့ဖယ္ဒရယ္မူစနစ္ တူ ညီမွ်ရွိခဲ့သည္ဟု မြန္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကဆုိသည္။သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ထိတုိင္ ျငင္းခုံ ေနၾကဆဲျဖစ္ ကာ တုိင္းရင္းသားေတြအတြက္ ႏုိင္ငံေရး အရစကားေျပာဆုိေနၾက ဆဲပင္ျဖစ္သည္။အဆုိပါ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးအုန္းျမင့္ကုိေတြ႕ ဆုံေမးျမန္းခြင့္ရခဲ့သည္။


““ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အေျခခံဥပေဒမွာ အာဏာ ခြဲေ၀မႈရွိတယ္။ အေျခခံဥပေဒမွာ ၾကည့္ရင္ လူမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ၊ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပညာက အစ အားလုံးေပးထားၿပီးသား။ ဒါ့ အျပင္ ဒီေန႔ဖြဲ႕စည္းတဲ့ျပည္ ေထာင္စုမွာ ျပည္နယ္/တုိင္း အစုိးရေတြရယ္လုိ႔ရွိတယ္။ ျပည္ ေထာင္စုမွာ အစုိးရရွိတယ္။ တရားလႊတ္ေတာ္တရားသူႀကီး ဆုိတာရွိတယ္။ဥပေဒခ်ဳပ္ဆုိတာ ရွိတယ္။စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဆုိတာရွိတယ္။ျပည္ နယ္လႊတ္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္နယ္အတြက္ ဥပေဒျပဳလုိ႔ရ တယ္။

ဒီလုိလုပ္လုိ႔ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကုိ မထိခုိက္ေစရ။သေဘာက ေတာ့ဗ်ာ၊ ကုိယ္ျပည္နယ္မွာ ေပး ထားတဲ့ ဇယား(၂)ဆုိတာရွိတယ္။ အခုအခ်ိန္အခါက အစျဖစ္ေန လုိ႔ပါ။ ေနာက္ဆုိက်င့္သားရၾက မွာပါ။အာဏာခြဲေ၀မႈကုိ မလုပ္ ႏုိင္ၾကေသးဘူး။ရွိၿပီးသားလူေတြ ရဲ႕ အေလ့အက်င့္က မရေသး တာ။ ဒါကုိခ်က္ခ်င္းေပးဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ ေသးဘူးေလ။

ဒီႏွစ္ဆုိရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတကသူ႔မွာရွိ တဲ့ျပည္ ေထာင္စုကပါ၀ါေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ျပည္နယ္ေတြကုိ ခြဲ ၊ လႊတ္ေတာ္က သမၼတက ကုိေရြးေပးတယ္။လႊတ္ေတာ္ကုိ တင္ေပးလုိက္တယ္။အတည္ျပဳ ေပးတယ္။ ျပည္နယ္ တုိင္း၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ကုိေတာ့ ေနာ္မယ္လုိက္လုပ္ ေပးတယ္။ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကုိ တင္ရတယ္။ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ က အတည္ျပဳ ၊ဒီ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိ ေတာ့ သမၼတခန္႔ေပးလုိက္တယ္။ အဲဒီ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာ ဒီျပည္နယ္ က ကၽြန္ေတာ္ဆုိပါစုိ႔။ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ လူမ်ဳိးမြန္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ကလည္း မြန္လူမ်ဳိး၊မြန္လူမ်ဳိးလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒။ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လႊတ္ေတာ္ မွာ ဥပေဒျပဳခြင့္ရွိတယ္။ဒီေခါင္း ႏွစ္ေခါင္းၾကည့္လုိက္ရင္ လႊတ္ ေတာ္ ဥကၠ႒ကလည္းမြန္၊၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ကလည္း မြန္ဇာတိေတြပဲ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ က ျပည္နယ္မွာ လုပ္ ပုိင္ခြင့္ျပဳလုိ႔ရတယ္။က်န္တဲ့၀န္ ႀကီးေတြကုိလည္း ခန္႔အပ္လုိ႔ရ တယ္ဗ်။ေရြးခ်ယ္တာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေလ။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မြန္ျပည္နယ္ မွာဘဲၾကည့္ဦး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေရြး ခ်ယ္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အစုိးရ လက္ထက္မွာ(၃)ပါတီရွိတယ္။ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီေပါ့၊ ဒါကလည္း အစဥ္အလာမို႔လုိ႔ပါ။ ပါတီဥကၠ႒ ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ မြန္လူမ်ဳိးဘဲ၊ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီလုိ႔သာေျပာတယ္၊ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီမွာလည္း မြန္လူ မ်ဳိးေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ မြန္ေဒသလုံး ဆုိင္ရာ ဒီမုိကေရစီပါတီကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က ၀န္ႀကီး(၂)ပါး ေပးထားလုိက္တယ္။ ဒါကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ပဲ ေရြးေပးတာေလ၊ သူတို႔လည္းလက္ခံတယ္။အစုိးရ အဖြဲ႕ထဲမွာထည့္တယ္ ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျပည္နယ္မွာျပန္ၾကည့္ လုိက္ရင္ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီက ဦး ေဆာင္ေနတယ္ဆုိေပမဲ့ ပါတီစုံ ျဖစ္ေနတယ္။

ဒီစနစ္ကုိကအာဏာခြဲေ၀မႈ ညီမွ်ေနတယ္။ဒါကုိက တုိင္းရင္း သားလူမ်ဳိးေတြကုိ ႏွိမ္ထားတာ မရွိဘူးလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္ဗ်ာ။ ထပ္ၿပီးရွင္းျပမယ္။လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ကလည္းမြန္ပဲ။အစုိးရထဲမွာ လည္းမြန္ပါတယ္။ ပါတီစုံပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အေျခခံဥပေဒက ေပးထားတဲ့အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လႊတ္ေတာ္ မွာ လည္းဥပေဒျပဳခြင့္ရွိတယ္။ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီး ခ်ဳပ္ကလည္း တရား ေရးနဲ႔ပတ္ သက္လာရင္ သူက ၀န္ထမ္း မဟုတ္ဘူး၊တရားေရးမတိမ္းေစာင္း ေအာင္လည္းေရွ႕ေနခ်ဳပ္ကုိ ထိန္းထားတာရွိတယ္။လက္ရွိ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က အစုိးအဖြဲ႕၀င္၊ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အလြဲ သုံးစားမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းညႇိ တယ္။၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က တာ၀န္ ခံရတယ္။လႊတ္ေတာ္ကုိလည္း ေပးပုိ႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျပည္ နယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကမ္ၼာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔႔ ဖန္တီးၿပီးသားပါ။ပင္လုံဖယ္ဒရယ္ ကခြဲထြက္တယ္။ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဖယ္ဒရယ္က ခြဲမထြက္ဘူးဗ်။ ကုိယ္ၾကမ္ၼာကုိယ္ ဖန္တီးလုိ႔ရၿပီး သားပဲဗ်ာ။

ေနာက္တစ္ခုေျပာလုိ တာက ျပည္ေထာင္စုဆုိတာ တုိင္း ရင္းသားေပါင္းစုံေနတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ တစ္ခုခုကုိ ျပဌာန္းလုိ႔ မရဘူးဗ်။မြန္ျပည္္နယ္မွာ မြန္စာ ေပ ဆရာ/ဆရာမ ေတြနဲ႔ စသည္ ျဖင့္လုပ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ပအုိ႔၀္ ကရင္စတာေတြလည္းရွိေသး တယ္။ဒါေတြကအစ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔မွာ စဥ္းစားရတယ္။ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ရွိသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုိယ္ ျပည္နယ္ကုိ ကုိယ္ဘယ္လုိဖန္တီး မလဲဆုိတာ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ဆုံး ျဖတ္ပုိင္ခြင့္ရွိတယ္။အဲဒါဟာ ဖယ္ဒရယ္ပဲ၊ အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စုမွာလည္းဒါပဲ၊ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ဆီမွာလည္းဒါပဲေလ။အခုက ေျပာေနတဲ့ ပင္လုံဖယ္ဒရယ္က (၁၀)ႏွစ္ၾကာရင္ခြဲထြက္ခြင့္ေပးရ မွာ။ ဒါဆုိျပည္ေထာင္စုႀကီးၿပိဳကြဲ မယ္၊ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဖယ္ဒရယ္ရွိၿပီးသားပဲေလ။ ဒီထက္ ေကာင္းတဲ့ အခြင့္အေရး ဆုိတာမရွိဘူး။

ခင္ဗ်ား(Hot News ဂ်ာနယ္) ေမးလုိက္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြ မွာ အာဏာခြဲ ေ၀မႈမညီမွ်လုိ႔ ယေန႔ထက္ထိ ေအာင္ ႏုိင္ငံေရးအရစကားေျပာ ေနၾကဆဲဆုိတာက ညီမွ်တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ဟုိဘက္က စနစ္ကေန ဒီစနစ္ကုိ ေျပာင္းတဲ့ အခါ အသစ္ျဖစ္ေနတယ္။ေပး ေတာ့ေပးထားၿပီးသား၊ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ တုိင္းရင္းသား ေတြအေနနဲ႔ မတတ္ေသးတာ၊မကၽြမ္းက်င္ေသး တာ၊ေပးေပမဲ့လည္း အစပုိင္း က ဘတ္ဂ်က္ေတာင္ မသုံးတတ္ ေသးဘူးဗ်။မဆြဲတတ္ဘူး၊ကၽြန္ ေတာ္တုိ႔မွာ ဘတ္ဂ်က္ဆြဲၿပီး ရွင္းၿပီးၿပီ။ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ျပည္ေထာင္ စုက ခြဲေ၀ေပးတဲ့အာဏာဟာ အခုတျဖည္းျဖည္းနဲ႔ရလာၿပီ။ ျပည္နယ္ေတြတုိးတက္ဖုိ႔ သမၼတ က ခြင့္ေပးၿပီးသား။ျမန္ခ်င္ရင္ ေတာ့ အစုိးရဘတ္ဂ်က္ေစာင့္ေန လုိ႔မရဘူးဗ်။ကုိယ့္ျပည္နယ္မွာ အလုပ္အတြက္ ပါ၀င္ခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံ က လာၿပီးလုပ္မယ္၊အစုိးရက လည္း ဘတ္ဂ်က္ခ်ေပးမယ္ဆုိ ရင္သည့္ေန႔ျပည္နယ္ ေတြမွာ ေတာင္းဆုိေနတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ စနစ္အရေကာင္း ပါလားဆုိတာ သိၾကမွာပါ။အဲဒီက်မွ တုိင္းရင္း သားေတြေတာင္းတဲ့ ဖယ္ဒရယ္ စနစ္ရယ္ အစုိးရရဲ႕ဖယ္ဒရယ္ စနစ္ရယ္တူတယ္ဆုိတာသိမွာပါ လုိ႔ပဲေျပာလုိပါတယ္””ဟု ယေန႔ ထိတုိင္ေအာင္ အျငင္းပြား ေနဆဲျဖစ္ေသာဖယ္ဒရယ္စနစ္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေပၚ မြန္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးအုန္းျမင့္ ကဆုိပါသည္။

Credit : http://www.hotnewsweekly.com/archives/23207

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။