ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က အငွားယာဥ္ေမာင္းေတြကို စည္းကမ္းစနစ္တက် သင္တန္းေပးတန္ေပး၊ ၾကပ္မတ္တန္ ၾကပ္မတ္ဖို႕လိုေနျပီလို႕ ခရီးသြားေတြက ေျပာဆိုလာေနပါျပီ။ ဒါကို ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြက တာဝန္ေရွာင္ေနၾကေပမယ့္ ပုဂၢလိက အဌားယာဥ္ကုမၸဏီ တခ်ိဳ႕က စျပီး ျပင္ဆင္ လုပ္ေဆာင္လာေနပါတယ္။
“ျမန္မာျပည္က ယာဥ္ေမာင္းေတြက ရိုင္းစိုင္းၾကတာ မ်ားတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကုိ ျပင္ဆင္လာႏုိင္ေအာင္ လစဥ္ အစည္းအေဝးထိုင္တယ္။ သင္တန္းေတြ၊ ေဟာေျပာပဲြေတြ လည္းလုပ္ျဖစ္တယ္။ အဓိက က ယာဥ္ေမာင္းေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေအာင္လို႔ပါ” လို႔ ေရာင္နီဦး ကုမၸဏီ အဌားယာဥ္ဌာန မန္ေနဂ်ာ ဦးၾကည္စိုးက ဧရာဝတီကုိ ေျပာပါတယ္။
ေရာင္နီဦးကုမၸဏီက ၂၀၁၃ ေဖေဖာ္ဝါရီလ မွာ စတင္ၿပီးေတာ့ အဌားယာဥ္အစီးေရ ၁၀၀ ကို ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေျပးဆြဲေနတာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိပါပဲ။ အဲဒီကုမၸဏီရဲ႕ အဌားယာဥ္ ဝန္ေဆာင္မႈက ေရသန္႔ဗူး၊ အဲကြန္း အျပင္ ယာဥ္စီးခ ႏႈန္းထားကလည္း သင့္တင့္တာေၾကာင့္ စီးနင္းသူ အမ်ားစုက သေဘာက်တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ကုမၸဏီက ယာဥ္ျပင္ဆင္စရိတ္နဲ႔ ေရသန္႔ဗူးဝန္ေဆာင္မႈစရိတ္ေတြကို ကုန္က်ခံေပးၿပီး ယာဥ္ေမာင္းေတြကို တရက္ ၁၃၀၀၀ က်ပ္ကုမၸဏီျပန္သြင္းေစၿပီး အုံနာသေဘာမ်ိဳး ေဆာင္ရြက္ထားတာလို႔ သိရပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းေတြအေနနဲ႔ ခရီးသည္ေတြကို ယဥ္ေက်းစြာဆက္ဆံဖို႔ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ထားတယ္။ ခရီးသည္က တုိင္ၾကားရင္ စစ္ေဆးၿပီးေတာ့ ပထမအႀကိမ္ သတိေပးတယ္။ ေနာက္တခါဆိုရင္ ကားသိမ္းတယ္”လို႔ ဦးၾကည္စိုးက ရွင္းျပပါတယ္။
ဒီလို လုပ္ေဆာင္သင့္တာဟာ အဌားယာဥ္ေမာင္း ေတြက စီးနင္းတဲ့ ခရီးသည္ေတြအေပၚ ရိုင္းစိုင္းစြာ ေျပာဆို ဆက္ဆံမႈေတြ၊ ယာဥ္စီးခ ပုိေတာင္း တာေတြ၊ ပစၥည္းလုေျပးတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ ခဏခဏ ျဖစ္လာ ေနလို႕ပါ။
ႀကဳံေတြ႔ၾကတဲ့ ခရီးသည္အမ်ားစုက အဌားယာဥ္ေမာင္းေတြကုိ ႀကီးၾကပ္ထားတဲ့ ေနရာ၊ တိုင္ၾကားဖို႔ ေနရာ သပ္သပ္မရွိတာ၊ အေရးယူလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးလည္း နည္းတာေၾကာင့္ မတုိင္ျဖစ္ဘဲ ၿငိမ္ခံေနၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“တကၠစီသမားက က်မကို အိမ္ေထာင္ရွိလားေမးတယ္။ ရွိတယ္ေျပာေတာ့ ထိကပါး ရိကပါးလုပ္တယ္။ ကားကို ေျပာထားတဲ့အတုိင္း ေမာင္းရမယ့္အစား အေမွာင္ဘက္ျခမ္း ကိုေမာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ က်မလည္း ရဲစခန္းနဲ႔႔ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီကုိ ဖုန္းဆက္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေတာ့မွ အဲဒီယာဥ္ေမာင္းက က်မကို ထားခဲ့ၿပီး ကားေမာင္းထြက္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကားကုိ ဓာတ္ပုံရိုက္ဖို႔ အခ်ိန္မရလိုက္ဘူး။ ဒါက က်မအတြက္ သင္ခန္းစာႀကီးတခုျဖစ္မယ္”လို႔ ဂ်က္ဆီကာ ဆုိတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသူအမ်ိဳးသမီးက အငွားယာဥ္စီးရင္း ႀကဳံေတြ႔ခဲ့ ရတဲဲ့ျဖစ္စဥ္ကို သူမရဲ႕ ကုိယ္ပိုင္ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာ ရွင္းျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ အငွားယာဥ္ေမာင္းေတြက သူတို႔ရဲ႕ ကားေပၚမွာ ပါတဲ့ တီဗီြမွာ လိင္အသားေပးကားေတြကို အျမင္ မသင့္ ေအာင္ ျပတာမ်ိဳး၊ အငွားယာဥ္ကို ရပ္နားထားတုန္း ယာဥ္ေမာင္းက တကိုယ္ေတာ္ လိင္စိတ္ေျဖတဲ့ အျပဳအမႈေတြ လုပ္ေနတာမ်ိဳးလည္း ႀကဳံဖူးေၾကာင္း၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႕ ၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွာ တကၠစီသမား ေတြက လူတခ်ိဳ႕နဲ႔ေပါင္းၿပီး လမ္းသြား လမ္းလာေတြကို လုတာမိ်ဳး၊ ေႏွာင့္ယွက္တာမ်ိဴးလည္း ရွိေနတယ္လို႔ ႀကဳံေတြ႔ဖူးတဲ့ ခရီးသည္ေတြထံက သိရပါတယ္။
“ တကၠစီသမားအခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေတာ့ ကုိယ္က ကားေပၚက ဆင္းေျပးရဖူးတယ္။ တခ်ိန္လုံး သူတို႔အခ်င္းခ်င္း မေက်နပ္လို႔ ဆဲဆိုသမွ်လည္း ငွားစီးတဲ့ေနရာ မေရာက္မခ်င္း နားေထာင္ခဲ့ရေသးတယ္။ ဒါမ်ိဳးက ခရီးသည္ေတြ ပါလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္တယ္၊ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစတယ္ေလ”လို႔ ရုံးဝန္ထမ္းတဦးျဖစ္တဲ့ ကိုရဲလင္း က ေျပာျပပါတယ္။
တကၠစီေမာင္းတဲ့သူေတြက ေဆးလိပ္မေသာက္ရ၊ ကြမ္းမစားရ စာတန္းေတြ ကားေပၚမွာ ကပ္ထားေပမဲ့ သူတို႔ကုိယ္တိုင္က စည္းကမ္းမလိုက္နာတာေတြ႔ရေၾကာင္း၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူလို႔ ငွားၿပီးမွ ကားသမားက လမ္းက်ဥ္း၊ လမ္းၾကမ္းလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ငွားထားတဲ့ေနရာအထိ မပို႔ေပးခ်င္တာေတြကလည္း မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ကိုရဲလင္းက ေျပာပါေသးတယ္။
ဇြန္လအတြင္းကလည္း ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးကြင္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြ ငွားစီးလာတဲ့တကၠစီက ကားပ်က္လို႔ ဆင္းတြန္းခိုင္းၿပီး သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ပစၥည္းေတြကို ယူေဆာင္ ထြက္ေျပးသြားတာမိ်ဳးလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။
“ တကၠစီ ဝန္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီေတြအမ်ားႀကီး ရွိလာသင့္တယ္။ အခုျဖစ္ေနတာက တကၠစီ ေမာင္းတဲ့သူေတြက ခရီးသည္ကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးတယ္ လို႔ ခံယူပံု မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ဆက္ဆံခ်င္ သလို ဆက္ဆံေနၾကတာေပါ့” လို႔ ေန႔စဥ္အလုပ္ကိစၥနဲ႔ ခရီးသြားလာေနသူ မလြင္လြင္ကလည္း သုံးသပ္ ပါတယ္။
ၾသစေၾတးလ် အပါအဝင္ ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕မွာေတာ့ အငွားယာဥ္ေမာင္းေတြဟာ ျပစ္မႈကင္းရွင္းမႈ ရွိမရွိ ဆိုတဲ့ ေနာက္ေၾကာင္းကို စုံစမ္းၿပီးမွသာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ခြင့္ေပးတယ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ ေခတၱေရာက္ရွိေနတဲ့ ၾသစေၾတးလ် ႏုိင္ငံသား စတိဗ္က ေျပာျပပါတယ္။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕ City Taxi ေတြကိုေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက တာဝန္ယူ အုပ္ခ်ဳပ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဌားယာဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တုိင္ၾကားမႈမ်ိဳး တခါမွ စည္ပင္ ေကာ္မတီီကုိ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
“ အဌားယာဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တုိင္မယ္ဆိုရင္ စာနဲ႔ပဲ တုိင္လို႔ရမယ္။ ဖုန္းနဲ႔တိုင္ခ်က္က်ေတာ့ အေထာက္အထား မခိုင္လုံတာျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တိုင္စာရရင္ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီကို ဆက္လုပ္ရမယ့္ကိစၥ တင္ျပတယ္။ ၿပီးမွ သက္ဆိုင္ရာကိုလဲႊတယ္”လို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ စီမံေရးရာ ဒု-ဌာနမႉး ဦးညီညီဦးက ရွင္းျပပါတယ္။
အဌားယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တိုင္ခ်က္ဖြြင့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီက ကိုင္တြယ္ထားတယ္လို႔ စည္ပင္ေကာ္မတီက ေျပာေပမယ့္ ယာဥ္ထိန္းက အငွားယာဥ္ေတြရဲ႕ ကိစၥေတြကို မကိုင္ဘူးလို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းမႈ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီ ဒု-ရဲမႉးႀကီး ဦးသာေဌးက ဆိုပါတယ္။
“ တကၠစီေတြကို ကိုင္တြယ္ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ ဌာနက ရွိကုိ မရွိေသးတာ၊ အစကေတာ့ မထသကပဲ ကိုင္တြယ္ မလို လုပ္ၿပီးမွ ခု မလုပ္ျဖစ္ျပန္ဘူး”လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
City Taxi ေတြကို တာဝန္ယူကိုင္တြယ္ေနတဲ့ စည္ပင္ေကာ္မတီကေတာ့ အဌားယာဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ပုံတင္တာကိုပဲ အဓိက လုပ္ေပးေနတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ စည္းကမ္းပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္ၾကားတာမ်ိဳး မရွိေသးဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
မၾကာခင္မွာေတာ့ အဌားယာဥ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တကၠစီႀကီးၾကပ္ေရး အသင္းအဖဲဲြ႔ တခုကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္္ေတြနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတာေတာ့ရွိတယ္လို႔ စည္ပင္က စီမံေရးရာဌာန ဒု-ဌာနမႉး ဦးညီညီဦးက ရွင္းျပပါတယ္။
လက္ရွိ စည္ပင္ေကာ္မတီမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ အဌားယာဥ္ စုစုေပါင္းႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အငွားယာဥ္အခ်ိဳ႕မွာ နာမည္ဘုတ္ေတြ တပ္မထားတာ၊ ယာဥ္ေမာင္း နာမည္မွားေနတာ၊ ေမာင္းတဲ့သူနဲ႔ နာမည္ဘုတ္က လူမတူတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေနသလို ကားငွားတဲ့အခါမွာ သူလိုခ်င္တဲ့ ခရီးေစ်းႏႈန္းမေပးလို႔ ဆဲဆိုသြားတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြ မ်ားလာေနတာေၾကာင့္ အငွားယာဥ္ ေတြကို စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းဖို႔ လိုေနၿပီဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။
Credit : http://abbsoluteright.blogspot.com/2013/07/blog-post_5094.html
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။