ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား ေလေၾကာင္းခရီးသြားလာျခင္း ပုိမိုမ်ားျပားလာသည့္အျပင္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ား လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ပုိမုိ ၀င္ေရာက္လာရာ ေလေၾကာင္းသြားလာမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုံၿခဳံေရးမွာ အထူးဂရုျပဳရမည့္ အခ်က္ ျဖစ္လာသည္။
မၾကာေသးခင္ ရက္ပုိင္းကလည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံလုပ္ MA-60 အမ်ိဳးအစား ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းမွ ေလယာဥ္တစီး ေကာ့ေသာင္း ေလဆိပ္သုိ႔ ဆင္းသက္စဥ္ ေျပးလမ္းေခ်ာ္ခဲ့ၿပီး တရက္တည္းမွာပင္ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံပုိင္ အဆုိပါ MA- 60အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ တစီးလည္း မေတာ္တဆမႈျဖစ္ကာ လူ ၂ဦး ေသဆုံးမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (DCA) မွ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းကုိ ဧရာ၀တီ သတင္းဌာနမွ အႀကီးတန္းသတင္းေထာက္ ရန္ပုိင္က ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ထားပါသည္။
ေမး။ ။ အခုတေလာ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းက ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ပ်ံသန္းေနစဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြ႔၊ စက္ခြ်တ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ ျပန္ လည္ ဆင္းသက္ရတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းေတြၾကားေနရတယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ DCA ရဲ႕ အျမင္ေလးသိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ေလယာဥ္ေတြ အေရးေပၚဆင္းသက္တာတုိ႔ ၊ မေကာင္းလုိ႔ ခရီးစဥ္ဆက္ၿပီး မပ်ံသန္းတာတုိ႔၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တာ ေတြကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္တင္မဟုတ္ပါဘူး၊ တျခားႏုိင္ငံေတြ မွာလည္း ျဖစ္တာပဲ။
ဒါေပမယ့္ အင္ဂ်င္ပုိင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရာသီဥ တုပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတာကုိ သိလုိ႔ ျပန္ဆင္းလာတာ ဆက္မလုပ္ ဘဲ လုံၿခဳံမႈကုိ မခ်ိဳးေဖာက္ တာ၊ လုိက္နာတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔က အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။
ေမး။ ။ လူေတြၾကားထဲမွာ ေလယာဥ္ပ်ံ အေဟာင္းေတြျဖစ္လုိ႔ ၊ ၀ယ္လာကတည္းက မေကာင္းတာေတြ မို႔လုိ႔ မေတာ္တဆမႈေတြ ျဖစ္တာလုိ႔ ေျပာေနၾကတယ္၊ ဒီအေပၚမွာေရာ ဘယ္လုိ ေျဖရွင္းခ်က္ေပး ခ်င္ပါ သလဲ။
ေျဖ။ ။ တကယ္က ေဟာင္းတယ္ဆုိတဲ့ ျပႆနာထက္ ထိန္းသိမ္းေရးက အေရးႀကီးတယ္၊ သစ္တုိင္းေကာင္း သလားဆုိေတာ့ လည္း မပ်က္ဘူးလုိ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး၊၊ အဓိကကေတာ့ ထိန္းသိမ္းေရး အေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္၊ ထိန္းသိမ္းမႈမွာလည္း ေန႔စဥ္၊ လစဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ ထိန္းသိမ္းမႈဆုိတဲ့ Calendar Year ကုိလုိက္နာရသလုိ၊ ေနာက္တမ်ိဳးက ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္၊ နာရီ ၅၀ ျပည့္တာ ၁၀၀ ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ စစ္ေဆးရပါတယ္၊ ဥပမာ ေလယာဥ္ပ်ံဘီးဆုိပါေတာ့ ဆင္းသက္ခဲ့တဲ့ အႀကိမ္ေရ ေပၚမူတည္ၿပီး ေကာင္း ေကာင္းမေကာင္းေကာင္းလဲလွယ္ရတယ္။ အင္ဂ်င္လည္း ဒီလုိပဲ အသုံးျပဳတဲ့ နာရီျပည့္ရင္ အသစ္လဲတာတုိ႔ စစ္ေဆးတာတုိ႔ လုပ္ရ ပါတယ္၊ ဒါေတြကုိ ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိင္း ဆင္းရဲ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ လုိက္နာ ေဆာင္ရြက္ ရတယ္၊
ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးကုိ ေလေၾကာင္းလုိင္းသာမက တာ၀န္ရွိတဲ့ ႀကီးၾကပ္တဲ့ ဌာနေတြဘက္ကပါ လုပ္ေဆာင္ ရတယ္၊ တခုခုျဖစ္တုိင္းေတာ့ ေလယာဥ္အေဟာင္းေတြ ေၾကာင့္လုိ႔ေတာ့ တရားေသစြပ္စြဲလုိ႔ မရပါဘူး။
ေမး။ ။ တရုတ္လုပ္ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ျဖစ္လုိ႔ မေတာ္တဆမႈေတြမ်ားတယ္၊ MA-60 အမ်ိဳးအစားဆုိရင္ ျမန္မာျပည္မွာတင္မက အင္ဒုိနီးရွားမွာလည္း မေတာ္တဆျဖစ္တယ္ေလ၊ အဲဒီအေပၚေရာ ဘယ္လုိထင္ပါ သလဲ။
ေျဖ။ ။ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းမွာျဖစ္တာ တ႐ုတ္လုပ္တဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံေတြေၾကာင့္လုိ႔ ေျပာတာလည္း မမွန္ဘူး၊ ေလယာဥ္ပ်ံကုိ ကမၻာ့ အသိအမွတ္ျပဳ စီးပြားျဖစ္ ေရာင္းခ်ဖုိ႔ တရား၀င္(Type Certificate) ရဖုိ႔က မလြယ္ ပါဘူး။ ေလယာဥ္ပ်ံ ကုိယ္ထည္ပုိင္းသတၱဳစပ္တဲ့ ေနရာမွာေရာ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး အပုိင္းက ပစၥည္းေတြ ျပဳလုပ္ရာ မွာလည္း အားလုံးေသခ်ာစိတ္ခ်ရမွ အတည္ျပဳေပးရတာပါ။
ေမး။ ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမလ ၂၇ ေန႔က ပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီး ဦးဉာဏ္ထြန္းေအာင္ တက္ေရာက္ၿပီး ေလေၾကာင္း ဆုိင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး အစည္းအေ၀းက လုိက္နာေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အခ်က္ ၆ ခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့တာကုိ ေတြ႔ရတယ္၊ အဲဒီအခ်က္ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လုိက်င့္သုံးေနပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ မေတာ္တဆမႈ တားဆီးေရးမွာ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ လုံၿခဳံေရး ဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔၊ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ အလုိက္ လုံၿခဳံေရး ဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြကုိ ပီျပင္စြာလုပ္ေဆာင္ဖုိ႔၊ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း အဖြဲ႔(ICAO) ရဲ႕ သတ္မွတ္တဲ့ စံ ေတြကုိ လုိက္နာဖုိ႔၊ သတင္းနဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြကုိ မွ်ေ၀ဖုိ႔၊ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ မေတာ္တဆမႈေတြကုိ ျပန္သုံးသပ္ၿပီး ေနာင္မျဖစ္ပြား ေရး တားဆီးဖုိ႔၊ ေလ ယာဥ္မႉးေတြရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ၊ အယူအဆ(အခ်ိန္အဆ)ေတြကုိ မမွားဖုိ႔ အေရးေပၚေလ့က်င့္မႈေတြ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ ဆုိတဲ့ အခ်က္ ၆ ခ်က္က တကယ္ေတာ့ အခုမွရွိတာ လုိက္နာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဟုိတုန္းကတည္းက ရွိတယ္ လုိက္နာခဲ့တာပါ။
အခုဆုိရင္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကတည္းက ေျပးဆြဲလက္စ ေလယာဥ္ပ်ံေတြကုိ သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္ထက္ ေက်ာ္လြန္ ရင္ ခြင့္မျပဳေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ေျပးဆြဲလက္စ ေဖာ္ကာ အမ်ိဳးအစား F-28 ဆုိ မပ်ံရေတာ့ဘူး ရပ္လုိက္ၿပီ၊ အဲဒီအျပင္ကုိ
ေလေၾကာင္းလုိင္း တခုေထာင္ၿပီဆုိရင္ Air Operator Cetificate ရွိရတယ္၊ ဒီလုိ (AOC) ရဖုိ႔ကလည္း စာရြက္စာတမ္းပုိင္းေရာ၊ လူေတြရဲ႕ အရည္ အေသြးေရာ၊ ေလ့က်င့္မႈတုိ႔ ေလယာဥ္ေတြကုိလည္း လုံၿခဳံမႈရွိမရွိ စစ္ေဆးၿပီး ျပည့္စုံမွ ေထာင္ခြင့္ရွိတာပါ။
ေမး။ ။ ေလယာဥ္ အသစ္ေတြ ၀ယ္မယ္ဆုိရင္ ပုိမေကာင္းဘူးလား။
ေျဖ။ ။ သမၼတႀကီး ကလည္း တတ္ႏုိင္ရင္ ေလယာဥ္ အေကာင္းေတြ၊ အသစ္ေတြ ၀ယ္ယူဖုိ႔ေျပာပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တည္ေထာင္တဲ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းရဲ႕ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္မႈကလည္း လုိပါေသးတယ္။ ေလေၾကာင္း လုိင္း ေထာင္တယ္ဆုိတာ ေလယာဥ္ပ်ံ အရင္းအႏွီးတင္မကဘူး၊ ေလေၾကာင္းအာမခံစနစ္နဲ႔ သြားတာ ဆုိေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံ အာမခံကုိပါ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံရတာ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ဆီက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက သူမ်ား ႏုိင္ငံက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြလုိ ပုိက္ဆံ ဒုနဲ႔ ဒယ္နဲ႔ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။
ေမး။ ။ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္း အဲပုဂံဆုိရင္ ရွိတဲ့ေလယာဥ္ပ်ံက နည္းနည္း ပ်ံသန္းတဲ့ ခရီးစဥ္က ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပခရီးစဥ္ ေတြကုိ ပ်ံသန္းေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈေတြ ျဖစ္တာလုိ႔ လူေတြက ေျပာၾကတယ္။
ေျဖ။ ။ ေလယာဥ္ပ်ံတစင္း၀ယ္ထားၿပီး သုံးစြဲတဲ့ေနရာမွာ ေလထဲေရာက္ေလေလ စီးပြားေရးအတြက္ တြက္ေျခကုိက္ေလေလ၊ ေျမႀကီးေပၚမွာ ရပ္နားထားေလေလ ရႈံးေလေလပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ျပဳျပင္ထိန္း သိမ္း ေရး က အေရးအႀကီးဆုံးလုိ႔ ျမင္တယ္။
ေမး။ ။ အခုေနာက္ပုိင္း ေလယာဥ္ပ်ံကုိ အသုံးျပဳၿပီး ခရီးသြားတဲ့လူမ်ားလာၿပီ၊ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား ေတြလည္း မ်ားလာၿပီ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္က ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ အေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈရွိေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ေတြရွိပါလဲ။
ေျဖ။ ။ ေလေၾကာင္းလုိင္း အပုိင္းကလည္း ျမွင့္တင္ဖုိ႔လုိသလုိ က်ေနာ္တုိ႔ DCAဘက္ကလည္း ေလေၾကာင္း လမ္းညြန္တဲ့ ကိရိ ယာေတြ မုိးေလ၀သသတင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ တုိးခ်ဲ႕တပ္ဆင္မယ္၊ က်ဥ္းေနတဲ့ ေလယာဥ္ကြင္းေတြ ေဘးတုိက္ခ်ဲ႕ဖုိ႔ အရွည္ပုိ ရဖုိ႔ ကိစၥေတြလုပ္ရမယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြအားလုံးက ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းေတာ့ ျဖစ္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ အခုေတာ့ ေစ်းကြက္က လည္းရွိလာၿပီ အရင္ တုန္းကမသုံးတဲ့ ကြင္းေဟာင္းေတြ သုံးခ်င္တယ္၊ အရင္က ေန႔အခ်ိန္ပဲ ေလယာဥ္ပ်ံဆင္းတဲ့ကြင္းကုိ ည အခ်ိန္ လည္းဆင္းခ်င္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အစုိးရ ဘတ္ဂ်က္အေပၚမွာ မူတည္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ပုဂၢလိက ပါ၀င္ပတ္သက္မႈကို ဖိတ္ေခၚ ေနပါတယ္၊ အခုဆုိ ႏုိင္ငံတကာေလဆိပ္ႀကီး ၃ ခုကုိ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ၊ ေနာက္ဆုိ ျပည္တြင္းကကြင္းေတြပါ ပုဂၢလိကေပး ေတာ့ မယ္။ ။
http://burma.irrawaddy.org/archives/42010
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။