/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Monday, March 4, 2013

.

ဦးဆန္းဆင့္ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး

သာသနာေရး ဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး သေရစည္သူ ဦးဆန္းဆင့္ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ ေျပာ ၾကား ခဲ့သည့္ အမွာစကား

ရန္ကုန္။ ။ (၂၇-၂-၂၀၁၃) ရက္ေန႔ ေန႔လယ္ (၂) နာရီတြင္ သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး သေရစည္သူ ဦးဆန္းဆင့္ႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗိုလ္ဆြန္ပက္ လမ္း၊ အမွတ္ (၁၈၃) ရွိ အစၥလာမ္ သာသနာေရး ရာ ေကာင္စီ ဌာနခ်ဳပ္ ႐ံုးသို႔ လာေရာက္၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႕ ႀကီး၏ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခ့ဲ ပါသည္။ ထိုသုိ႔ ေတြ႔ဆံု ပြဲတြင္ ဝန္ၾကီး ဦးဆန္းဆင့္မွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း အမွာစကား ေျပာၾကား ေဆြးေႏြး ခဲ့ ပါသည္။ အခုလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္း မ်ားမွ တာဝန္ရွိ သူမ်ားကုိ သာသနာေရး ဝန္ႀကီး ဌာနက ေတြ႕ဆုံတ့ဲ ပြဲမွာ ၾကြေရာက္ လာၾကတ့ဲ ဘာသာေရး အႀကီးအကဲ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တာဝန္ရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အားလုံး၊ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕အမိန္႔ကုိနာခံ တမန္ေတာ္ရဲ႕ေမတၱာ တရား သစၥာ တရားကုိ နာခံၾကတ့ဲ လူႀကီးမင္းမ်ား အားလုံး ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာ ေကာင္းက်ဳိး မဂၤလာေတြ ရရွိ ခံစားႏုိင္ ပါေစလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမတၱာ ပုိ႔ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ အခုလုိ ေတြ႕ဆုံရတာ အလြန္ပဲ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဘာသာေရး အဖြဲ႕ အသီးသီးက ေခါင္းေဆာင္ မ်ားနဲ႔ တာဝန္ရွိ သူမ်ားသည္ နဂုိ ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီး သူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးေတာ့ မိတ္ဆက္စရာ မလုိေတာ့ ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဧရာဝတီ တုိင္းသား တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ က်ဳံေပ်ာ္ၿမိဳ႕ နယ္မွာ ေမြးပါတယ္။ ေရၾကည္ အသုတ္မွာ ႀကီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တပ္မေတာ္ ထဲကုိ တကၠသုိလ္ ကေန ကူးေျပာင္း သြား ကတည္းက ႏွစ္ေပါင္း (၄ဝ) ေက်ာ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခ့ဲ ရာမွာ (၂ဝ၁ဝ) မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေမြးရပ္ တုိင္းကေန ေရြးခ်ယ္ခံရ တာျဖစ္ ပါတယ္။ ဧရာဝတီ တုိင္းမွာ ေရၾကည္ၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ကေနၿပီးေတာ့ တုိင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ တာဝန္ (၂) ႏွစ္ ထမ္းေဆာင္ ခ့ဲပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာရရင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာရ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးထက္ ျပည္သူ လူထုရဲ႕ အက်ဳိးကုိ ထမ္းေဆာင္ ရတ့ဲ ဥပေဒကုိ ကာကြယ္ ထမ္းရြက္တ့ဲ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခ်င္ တာ အမွန္ပါပဲ။ သုိ႔ေသာ္ လုိအပ္ခ်က္ အရ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မွာ တာဝန္ ေပးတ့ဲ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး တာဝန္ကုိ ယူခ့ဲရတ့ဲ အတြက္ ယခင္ ဧရာဝတီ တုိင္း ေဒသႀကီး တစ္ခုတည္း အစား ျပည္ေထာင္စု တုိင္း ေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အားလုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳ ရမွာျဖစ္တ့ဲ အတြက္ ပုိၿပီး က်ယ္ျပန႔္ တယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ခံယူမိ ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကေန႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုိင္းမွာ ေဆာင္ရြက္ ရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဥပေဒ ပုိင္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးပုိင္း ပုံသဏၭာန္ အဆင္ သဏၭာန္ ေလးေတာ့ ကြာျခား ပါတယ္။ ဥပေဒပုိင္း ကေတာ့ ဥပေဒရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္၊ ဥပေဒရဲ႕ အက်ဳိးျပဳ မႈကုိ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုိင္းက်ေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ မႈပုိင္း ဆုိင္ရာ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ ေဘာင္ေလးေတြ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေလးေတြ ရွိေနေသး တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။ ဒါရွိကုိ ရွိရတာ ပါပဲ။ ဘယ္ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံမဆုိ မွာလည္းဘဲ ကြဲျပားမႈ ေတြရွိေန ပါတယ္။

ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သြားေနတ့ဲ ဒီမုိကေရစီ စနစ္သည္ Reform အခုန သံအမတ္ႀကီး လည္း ေျပာတယ္။ ကူးေျပာင္း ေနတ့ဲ အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ လည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခံယူ ပါတယ္။ ျမန္ျမန္ ကူးေျပာင္းဖုိ႔ လုိတယ္လို႔။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္ကလည္း တြန္းပါတယ္။ ေရွ႕က လည္း ဆြဲတင္ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ အေလ့အက်င့္ နည္းခ့ဲတ့ဲ အတြက္ ကေန႔ (၂)ႏွစ္ကာလ ရွိသြားေသာ္ လည္းပဲ တခ်ဳိ႕ေနရာ ေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ ေလးကုိ အခက္ အခဲေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အခုန ညႊန္မွဴး အၿငိမ္းစားႀကီး ေျပာသြားခ့ဲ သလုိပါပဲ Rule of the law ပီျပင္ၿပီလား။ ေနာက္ ဥပေဒေတြ အသက္ဝင္ လာၿပီလား။ ေနာက္ ဥပေဒ စုိးမုိးမႈ ရွိၿပီလား ဆုိတ့ဲ ေမးခြန္းေတြ ဆက္ၿပီး ေမးလုိ႔ရ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေအာက္ေျခမွာ Rule of the law ဥပေဒ ေတြ အသက္ဝင္ျခင္း၊ ဥပေဒ စုိးမုိးျခင္း ေတြ နည္းေသးတယ္ ဆုိတာ ေျပာလုိ ပါတယ္။

မေန႔ကပဲ ၾကည့္ေလ မအူပင္မွာ လယ္သမားေတြ ေရနက္ကြင္း ကိစၥ ျပႆနာ ျဖစ္ရင္းနဲ႔ လာၿပီး ထိန္းေက်ာင္းတ့ဲ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ဝင္မ်ားနဲ႔ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ေတြ ျဖစ္တ့ဲ အေနအထား။ အင္တာနက္ ေပၚမွာ ပါၿပီးသား အေၾကာင္း အရာျဖစ္တ့ဲ အတြက္ ေၾကာင့္ အက်ယ္ ခ်ဲ႕ၿပီး မေျပာေတာ့ ပါဘူး။ ဒီလုိေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေန႔ ဒီမုိကေရစီ က်င့္သုံးခြင့္ ရၿပီ ဆုိေတာ့ လည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျပည့္အဝ မရေသးတ့ဲ အတြက္ ဒီလုိ ထိခုိက္ မႈေတြ၊ ပြတ္တုိက္ မႈေတြ၊ ရန္မႈေတြ ရွိေန ေသးတယ္ ဆုိတာကုိ အထူး ေျပာစရာ မလုိဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က Reform လုပ္ခ်င္ တယ္။ ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ သြား ခ်င္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ လည္းပဲ မေျပာင္းလဲ ခ်င္တ့ဲ သူနဲ႔၊ ယခင္ အတုိင္းကုိ ပုံေသ အခ်ဳိးက် ေနၿပီး ဒီအေခါက္ကုိ မေျဖခ်င္ တ့ဲသူေတြ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ထဲမွာ ရွိေသး သလုိ ျပည္သူေတြ ထဲမွာလည္းပဲ ဒီမုိကေရစီ ဆုိတာကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ မသိေသးတ့ဲ အားနည္းခ်က္ ေတြရွိ ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ အခု ျဖစ္ပြားေနတ့ဲ ျပႆနာ ေတြမွာ ဒါေတြပါ ပါတယ္။ ကေန႔ ဘာသာေရး အရ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ၿပီးရင္ ေျပာဆုိ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ေတြသည္ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ လုပ္ကုိင္ ခြင့္ေတြ ရွိရမယ့္ အခ်ိန္ ေရာက္ၿပီျဖစ္ ေသာ္လည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ထိန္းေက်ာင္း ၿပီးေတာ့ ခ်ိန္ဆ ေနရတယ္ ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တ့ဲ သေဘာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ျပည္သူ႔ ကုိယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ့ဲတ့ဲ အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုိင္းကုိ ေရာက္ေသာ္ လည္းပဲ ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္ ေပးတ့ဲ၊ လႊတ္ေတာ္ က ေရြးခ်ယ္ ေပးတ့ဲ၊ သမၼတႀကီးက nominate ျပဳတယ္။ ေရြးခ်ယ္ေပး တာသည္ ျပည္သူ ပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ျပည္သူ႔ဝန္ ထမ္းရမွာျဖစ္ တ့ဲအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဌာနမွာ Mind sense ပါေျပာင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ သြားပါမယ္။

ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာလုပ္ရ မလဲဆုိတာကုိ သိရေအာင္ တင္ျပခ်င္ ပါတယ္။ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ရဲ႕ လုပ္ငန္း တာဝန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က

(၁) ဘာသာ အသီးသီး လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ခြင့္ ရွိရန္ (ဒါအေျခခံ ဥပေဒမွာ ပါၿပီးသားပါ)၊
(၂) ေထရဝါဒ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္း တည္တ့ံျပန္႔ပြား ထြန္းကား ေစရန္၊
(၃) အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ သာသနာေရး ကိစၥရပ္မ်ား ကူညီေျဖရွင္း ႏုိင္ေစရန္၊
(၄) ျမန္မာ့႐ုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ ထုံးတမ္းစဥ္လာ ရွင္သန္ ေပၚထြန္းလာ ေစရန္ (ဒါကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အားလုံး ဘာသာ အသီးသီးသာ ကြဲေသာ္ လည္းပဲ “ျမန္မာလူမ်ိဳး တုိင္းရင္း သားမ်ား” ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ ႐ုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ရွင္သန္ ထြန္းကားဖုိ႔ ဆုိတ့ဲအခ်က္ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရည္ရြယ္တယ္။

ထုိနည္း လည္းေကာင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ မူဝါဒ

(က) ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္ၾကေသာ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားတုိင္း လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ ယုံၾကည္္ခြင္ ျပဳရန္၊
(ခ) ဘာသာ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးစြာ ေနထုိင္ရန္၊
(ဂ) ဗုဒၶဘာသာ သံဃာေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ရန္၊
(ဃ) ျပ႒ာန္း ထားေသာ တရား ဥပေဒ အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ရန္၊

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္း ထားၿပီးပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒီကေန႔ သြားတာက Rule of the law ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက က ဘာလဲ။ (၂ဝဝ၈)ခုႏွစ္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး မဲေပးခ့ဲတ့ဲ Resemble အရ ေပၚေပါက္ လာတ့ဲ (၂ဝဝ၈) ဥပေဒကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး လုိက္နာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္၊ တုိင္း ေဒသႀကီး /ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ မ်ားကုိ သိရွိၿပီး လိုက္နာဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ၊ တုိင္းေဒသႀကီး / ျပည္နယ္ အစုိးရ ဥပေဒေတြကုိ သိေအာင္လုပ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လုိက္နာဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ၿပီးရင္ တည္ဆဲ ဥပေဒေတြ ရွိပါတယ္။ (၄ဝ၃) ခုရွိပါတယ္။ ဒါေတြကုိလည္း လုိက္နာၿပီး၊ သက္ဆုိင္ရာက ထုတ္ျပန္တ့ဲ အမိန္႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ မ်ားကုိလည္း လုိက္နာဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီကေန႔ ေတြ႕ဆုံပြဲမွာ ေရာက္ရွိ ေနၾကတ့ဲ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တာဝန္ရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သြားမွာက ဥပေဒ အတုိင္းျဖစ္ ပါတယ္။ ယခင္ တပ္မေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကာလက အမိန္႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ အရ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ က႑ အသီးသီးမွာ ပါဝင္ ထမ္းေဆာင္ခ့ဲဖူး ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္တုိင္း မွာဆုိရင္ အေရးအခင္း ကာလေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခ့ဲရတာ ျဖစ္တ့ဲ အတြက္၊ အေျခခံ က်က် ေအာက္ေျခကုိ ေရာက္ၿပီးျဖစ္ တ့ဲအတြက္ ဒါေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိရွိခ့ဲၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သြားမယ့္ ျပည္သူ႔ အစုိးရသည္ လႊတ္ေတာ္ ေတြ ေပၚေပါက္ၿပီး ျဖစ္တ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ေတြ ကျပ႒ာန္းတ့ဲ ဥပေဒေတြ အတုိင္း လုိက္နာၿပီး ဦးေဆာင္ၿပီး သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တင္ျပ ေဆြးေႏြး ခ့ဲတာ အားလုံးကုိ ျခံဳၿပီးၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ အဓိက (၃) ခ်က္ပါပဲ။

နံပါတ္ (၁) အခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာသာေရး ဆုိင္ရာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တခ်ဳိ႕ ေနရာေလး ေတြမွာ လုိအပ္ခ်က္ ေလးေတြ ရွိေနေသးတယ္ ဆုိတ့ဲအခ်က္။ ဒုတိယ အခ်က္က ဘာသာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ထိခုိက္ၿပီး ေတာ့မွ ပုတ္ခတ္မႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကုိ အေရးယူ ေပး ဖုိ႔။ ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ အားလုံး ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ ခ်စ္ၾကည္ဖုိ႔ အတြက္ကုိ ဘာသာ ေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဖြဲ႕စည္း ထားတ့ဲ အဖြဲ႕ႀကီးက တကယ့္ကုိ ထိထိ ေရာက္ေရာက္နဲ႔ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ ေပးပါဆုိတ့ဲ အခ်က္ (၃) ခ်က္ အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး ရပါတယ္။

အေသးစိတ္ အခ်က္ေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ စာနဲ႔တင္ထား တာရွိပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာၾကား ခြင့္ မရႏုိင္ ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕လည္း အခုမွ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ တင္ျပ ေဆြးေႏြးခ်င္ တာကေတာ့ ဒီေန႔ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဆာင္ရြက္ ေနရတ့ဲ ျဖစ္ေပၚေနတ့ဲ အျဖစ္ အပ်က္ေတြ၊ မွန္ပါတယ္။ အခု ဘာသာေရး အသင္း အဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မ်ားနဲ႔ တာဝန္ရွိ သူမ်ား သိၾကသလုိ ေဘးမီးေတြ၊ ေသြးထုိးမႈေတြ၊ မလုိတ့ဲ သူေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္ေတြ၊ ပေယာဂေတြ ရွိေနတယ္ ဆုိတာ အမွန္ပါပဲ။ ပေယာဂေတြ ရွိတ့ဲအတြက္ ေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းတ့ဲ အေျခ အေနေတြ ႐ႈပ္ေထြး လာေအာင္ ေနာက္ပိတ္ဆုံး ပ်က္စီးျခင္း ျဖစ္ေအာင္ ၾကံရြယ္ေနတယ္ ဆုိတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သေဘာေပါက္ ပါတယ္။ လူႀကီးေတြ လည္း သေဘာေပါက္ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာလုပ္ဖုိ႔ လုိသလဲ။ ဥပေဒနဲ႔ အညီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သာသနာေရး ဝန္ႀကီး ဌာန ကေတာ့ သာသနာေရး ဆုိင္ရာ အဖြဲအစည္း မ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေတာ့မွ ႀကီးတ့ဲ ျပႆနာကုိ ငယ္ၿပီးေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္ သြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါလက္တြဲ သြားမွာပါ။ ဒီမွာလည္းပဲ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အခန္း (၈) မွာပါတ့ဲ ႏုိင္ငံသားႏွင့္ ႏုိင္ငံသားရဲ႕ အခြင့္အေရးနဲ႔ တာဝန္ေတြ ရွိတယ္။ ဒီအခြင့္ အေရးေတြ ခံစားရသလုိ ႏုိင္ငံသား ေတြမွာ တာဝန္ေတြ ရွိတယ္။

အားလုံး ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီး ၿပီးေတာ့မွ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ လုံျခံဳေရး၊ တရား ဥပေဒ စုိးမုိးေရး ေတြကုိ မထိ ပါးေအာင္ အားလုံးမွာ တာဝန္ ရွိတယ္ဆုိတ့ဲ အခ်က္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပူးေပါင္း လုပ္သြားမွာပါ။ အတတ္ ႏုိင္ဆုံး ဦးေဆာင္ ၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ရြက္ သြားဖုိ႔ အတြက္လည္း ႀကိဳးစား သြားမွာျဖစ္ ပါတယ္။ တစ္ခု ေတာ့ရွိပါတယ္။ ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္ လာၿပီဆုိရင္ ေအးေအး ေဆးေဆး တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္ဖုိ႔၊ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အရွိန္အဟုန္ေတြ၊ ေဒါသ အရွိန္ အဟုန္ေတြ၊ အာဃာတ အရွိန္ အဟုန္ေတြ၊ မေက် နပ္ခ်က္ေတြကုိ တျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာ့ၿပီး ေတာ့မွ၊ မတူတ့ဲ အျမင္ေတြကုိ ေလွ်ာ့ ၿပီး ေတာ့မွ သည္းခံၿပီး ညႇိဖုိ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။

စည္းကမ္းရွိတ့ဲ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကုိ သြားေနတ့ဲ အခ်ိန္မွာ၊ သန္႔ရွင္းတ့ဲ အစုိးရ၊ ေကာင္းမြန္တ့ဲ အစုိးရ သြားေနတ့ဲ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ျပဳျပင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး လုိေနေသးတ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္၊ ဒီ အခက္ အခဲ ေတြက ေအာက္ေျခမွာ ရွိေနေသးတ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္တာ ေလးေတြ ရွိေန ပါတယ္။ ဟန္႔တားတာ ေတြရွိတယ္။ အထစ္ အေငါ့ျဖစ္ ေနေသးတာေတြ ရွိတ့ဲအတြက္ ဒီေန႔ ဒါလည္း ဧရာဝတီ တုိင္းရဲ႕ သာဓက ပါပဲ။ မေန႔က မအူပင္ မလက္တုိမွာ ျဖစ္တ့ဲ ျပႆနာ လည္းဒါပဲ။ ဒါဘာလဲ ဆုိေတာ့ ညႇိႏႈိင္း ေျဖရွင္းရင္း၊ ေျဖရွင္းရင္းနဲ႔ မေျပလည္တ့ဲ ဟာေတြ ျဖစ္တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အေလွ်ာ့ မေပးဘဲနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းႀကီး ထြားလာတ့ဲ သေဘာပါပဲ။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က ဒီအျဖစ္မခံ ပါဘူးဆုိေပမယ့္ အခုတင္ျပတ့ဲ အခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ရင္ ဘာသာ တစ္ခုကုိ တစ္ခု ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားၿပီး ဒီလုိျဖစ္လာ ၿပီးေတာ့မွ ဒီလုိျဖစ္တ့ဲဟာ ေတြကုိ ေသြး႐ုိး သား႐ုိးမ ဟုတ္ဘူး ဆုိတာ မွန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဘာလုပ္ရမယ္။ အနာကုိ သိေအာင္ လုပ္ၿပီးေတာ့မွ တည့္တ့ဲ ေဆးကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္ရပါမယ္။ ေဆးၿမီတုိ လုပ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔လည္း ျမင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျမန္ဆုံး ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္း အျဖစ္မွန္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေတာ့မွ ဒီဟာကုိ ဘယ္သူ လုပ္သလဲ ဆုိတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ တရား ဥပေဒ ေၾကာင္းဆုိင္ရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ မႈပုိင္း ဆုိင္ရာကုိ ေဆာင္ရြက္တ့ဲ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး ဌာနနဲ႔ ညႇိႏႈိင္း ေပါင္းစပ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ သြားရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။

ဘာျဖစ္ လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ၉၈/၉၉ မွာ ဗလီေတြ ဖ်က္တယ္ ျပဳတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ မြတ္စ္လင္မ္ အိမ္ေတြ မီး႐ႈိ႕တယ္။ ဒီတုန္းက တုတ္ေတြ၊ ဓားေတြ၊ ရဲတင္းေတြနဲ႔ အၾကမ္းဖက္ တ့ဲဆီသြားတ့ဲ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ စစ္ေဒသမွဴး နဲ႔လည္း ပါခ့ဲတယ္။ ဒု တုိင္းမွဴး အေနနဲ႔ တာဝန္ယူခ့ဲ ရတာ ကုိလည္း ရွင္း ျပမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္တ့ဲ ကာလဟာ ေျပာရ လုိ႔ရွိရင္ အျပင္း ထန္ဆုံး ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသြးထက္ သံယုိမႈ အနည္းဆုံးနဲ႔ အပ်က္အစီး အနည္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခ့ဲ ပါတယ္။ စျဖစ္တာ ဘယ္မွာ လဲ။ မုိးေကာင္း ဘုရားနားက ရန္ကင္း ဗလီမွာ စျဖစ္တာ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တင္ဦးက ကံဘ့ဲ ဆရာ အတတ္သင္မွာ ရွိေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တာေမြ ဗလီ ဆုိေတာ့ တာေမြဗလီကုိ သြားတယ္။ ဟုိေရာက္မွ ရန္ကင္း ဗလီကုိ ျပန္ေျပးရတယ္။ အထဲမွာ မီးစၿပီးေတာ့ ေလာင္ ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အခ်ိန္မီ တား ႏုိင္ခ့ဲပါတယ္။ ႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏုိင္ခ့ဲပါတယ္။ အစဥ္ အလာ ေကာင္းေတြရွိ ပါတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ပါ့မယ္။ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ ပ်က္ျပားတ့ဲ အဆင့္ မရွိေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ ကလည္း ပဋိပကၡ အသြင္အျပင္ ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီး ေနတ့ဲ ဟာေတြကုိ ေလ့လာ ေဖာ္ထုတ္ ၿပီးေတာ့မွ၊ အထင္အျမင္ လြဲမွားေနမႈေတြကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ လုိက္ၿပီးေတာ့မွ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သံဃာ့ အစည္းအ႐ုံး မ်ားနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ေတာ့မွ မျဖစ္သင့္ တာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ တာဝန္ရွိ တယ္လုိ႔ လည္း ခံယူပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က လုိက္ စည္း႐ုံး ေျပာသလုိ တစ္ဖက္ ကလည္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုိင္းပါ လက္တြဲၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ရ မွာျဖစ္တ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ခု တည္းနဲ႔ မရပါဘူး။ ဒီမွာပါတ့ဲ ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႕ ေတြ လူမႈေရး အသင္းအဖြဲ႕ ေတြ၊ ရပ္မိ ရပ္ဖ ေတြ၊ ၿပီးလုိ႔ရွိရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပုိင္းဆုိင္ ရာမွာ ေထြအုပ္ ေတြ၊ လုံျခံဳေရး အရ အကာအကြယ္ ေပးရမယ့္ ပုဂၢဳိလ္ ေတြပါ ညႇိႏႈိင္း ေပါင္းစပ္ၿပီး ေတာ့မွ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆုိရင္ ႀကီးႀကီး မားမား ျပႆနာ မရွိဘဲနဲ႔ ဒါေတြဟာ ကင္းေဝး သြားမယ့္ အေျခ အေန ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ စိုးရိမ္ ေသာကႀကီးၿပီး ေတာ့မွ ကာကြယ္ဖုိ႔ လုပ္ရင္း လုပ္ရင္းနဲ႔ ပုိၿပီးေတာ့မွ မေျဖရွင္း ႏုိင္တာေတြ ျဖစ္ၿပီး မႀကီးထြား ေစခ်င္ဘူး ဆုိတာေတြ လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ၾကံဳ ခ့ဲတ့ဲ အေတြ႕ အၾကံဳေတြ ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေတာ့မွ ဒီမွာရွိတ့ဲ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မ်ားနဲ႔ တာဝန္ရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အေနနဲ႔ သားသမီး မ်ား၊ ဘာသာဝင္ လူငယ္ လူရြယ္မ်ား ကုိလည္းပဲ ထိန္းေက်ာင္း ေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကလည္း ဒါကုိ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။ ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ဒါျဖစ္သင့္တ့ဲ ကိစၥမဟုတ္ ဘူးေလ။ အေျခခံ ဥပေဒမွာ လည္း အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ ရမယ္လုိ႔ ေျပာၿပီး သားပါ။ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ျပဳတယ္။ ပုတ္ခတ္တယ္။ တုိက္ခုိက္တယ္ ဆုိရင္လည္း ဥပေဒေတြ ရွိၿပီး သားပါ။ ဥပေဒ နဲ႔အညီ အေရးယူ ပါမယ္။ Rule of the law အရ တရား ဥပေဒ စုိးမုိးေအာင္၊ ဥပေဒ စိုးမုိးမႈ ရွိေအာင္ လုပ္လုိက္ လုိ႔ရွိရင္ မႀကီးထြား ေတာ့ပဲနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ပါး ပေပ်ာက္ သြားမယ္ ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယုံၾကည္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိ႔လုိ႔ ယုံယုံ ၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ ေပးပါ။ က်န္တ့ဲ အခုန တင္ျပတ့ဲ အခ်က္ ေတြသည္၊ အခ်ဳိ႕ ကိစၥေတြသည္ ေနရာေပၚမွာ မူတည္ ေနတာလည္း ေတြ႕ရ ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ အမ်ားစု ဘာသာဝင္ ေတြရွိတ့ဲ ေနရာေတြမွာ ဘာျဖစ္ ေနသလဲ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ ေနရာေဒသ ေတြမွာ ရွိေနတ့ဲ လူထုအမ်ားစု သေဘာတူညီ မႈမရရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ခ်က္ခ်င္း မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ထိန္းသိမ္း ရတာေတြ၊ ဂ႐ုစုိက္ ရတာေတြ၊ ဆင္ျခင္ ရတာေတြ ရွိတတ္ ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရလဲ ဆုိေတာ့ ဒီေန႔ သြားေနတာ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ငါးေခ်ာင္း မတူပါဘူး။ ဒီအဖြဲ႕ႀကီး ငါးဖြဲ႕မွာလည္း အားလုံးတစ္ညီ တစ္ဖတ္တည္း ဆုိတာ ျဖစ္ကုိ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အမ်ား ဆႏၵကုိ ကုိယ္က သေဘာ တူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူ သည္ျဖစ္ေစ၊ ႀကိဳက္ သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္ သည္ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲတ့ဲအခါ လက္ညႇိဳး ေထာင္တယ္။ မဲေပးတယ္။ စက္ခလုပ္ ႏွိပ္တယ္။ ဘယ္နည္းနဲ႔ ပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ား ဆႏၵကုိ ယူၿပီးေတာ့မွ ဥပေဒေတြ ေပၚထြက္တယ္။ အမ်ား ဆႏၵ ကုိ လုိက္နာ ရၿပီးေတာ့ အနည္းစုကုိ အေလးထား တာပါ။ ကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သြားတာ ဒီမုိကေရစီ စနစ္နဲ႔ ျပည္သူ႔ အစုိးရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတုိင္းပဲ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခါ တစ္ရံမွာ ခ်က္ခ်င္း လုပ္ခ်င္ေပမယ့္ ဒီအရ Right ဆုိတာရွိေပမ့ဲ ခ်က္ခ်င္း လုပ္လုိက္ရင္ ကေန႔ ျပည္သူ အကုန္လုံးက အျမင္မက်ယ္ ေသးဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ အယူသီးတာ ရွိတယ္။ ဘာသာေရး အစြဲလန္း ႀကီးတာ ေတြရွိတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္ေနတာေတြ ရွိတာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း လုပ္လုိက္ လုိ႔ရွိရင္ အမ်ားရဲ႕ မေက်နပ္ခ်က္ ေတြျဖစ္ လာမယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အာဃာ တေတြ ျပင္းထန္ လာၿပီးေတာ့မွ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ အလြန္ အကၽြံေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ တာေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ ေနရာေလး ေတြမွာ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း လုပ္ရမယ့္ အခ်ိန္ေလးေတာ့ ေစာင့္ရမယ့္ အေျခအေန ေလးေတြ ရွိေန ပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္တ့ဲ ျပႆနာေတြ ကုိလည္းပဲ မွန္မွန္ ကန္ကန္နဲ႔ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဝန္ႀကီးဌာန မွာလည္း ဘာသာေရး အဖြဲ႕ႀကီး (၅) ဖြဲ႕နဲ႔ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေအာင္ တာဝန္ေတြ သီးသန္႔ ထပ္ေပးပါ့မယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေနျပည္ေတာ္မွာ ဝန္ႀကီးနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ ဒု ဝန္ႀကီးနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း မေတြ႔ရ ႏုိင္တ့ဲအခါ ဘယ္သူနဲ႔ ဆက္သြယ္ ရမွန္းမသိ မျဖစ္ရေအာင္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေအာင္ လည္းပဲ တာဝန္ေပးၿပီး ဘာသာေရး အဖြဲ႕ႀကီး မ်ားနဲ႔ ခ်ိပ္ဆက္ ေပးထား ပါမယ္။ အခ်ိန္မေရြး အျဖစ္မွန္ သတင္းမွန္ ေတြကုိ အသိ ေပးပါ။တစ္စုံ တစ္ရာ ျဖစ္လာ ခ့ဲရင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာ၊ တရား စီရင္ေရး အာဏာကုိ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္တ့ဲ ပုဂၢဳိလ္မ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္း ညႇိၽႏႈိင္းၿပီးေတာ့ ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ တင္ျပၿပီး ေဆာင္ရြက္ သြားမွာျဖစ္ ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သာသနာေရး ကေတာ့ အဓိက တာဝန္ အရွိဆုံးပါ။ သုိ႔ေသာ္ လည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သာသနာေရး ကႀကီးပဲ လုပ္လုိ႔မရ တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္ ေပါင္းစပ္ ညႇိႏႈိင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ဟာေတြ ရွိေနပါတယ္။ အခုန ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ႀကီး တစ္ဦးက ေျပာသြား တာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သာသနာေရး ဝန္ႀကီး ဌာနကုိ မိဘလုိ ျဖစ္ပါတယ္တ့ဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒီေန႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ေနေသာ သူမ်ားသည္ ျပည္သူ႔ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ သည္သာ အမိအဖ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေလး ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ တာဝန္ေတြကုိ ထမ္းေဆာင္ ဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မွာတာဝန္ရွိ တယ္လုိ႔ ခံယူၿပီးသားပါ။ ဟုိတုန္း ကလည္း ခံယူ ပါတယ္။ ဟုိတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဝန္ထမ္း က်င့္ဝတ္မွာ ရွိတယ္။ “သူ႔ေျမမွာေန၊ သူ႔ေရ ေသာက္၊ သူ႔အေမြး ေပါက္ရမယ္”ဆုိတ့ဲ ဝန္ထမ္းက်င့္ဝတ္ ရွိပါတယ္။ ဒီမွာ ဝန္ထမ္းက ထြက္တ့ဲ ညႊန္မွဴး ေဟာင္း ႀကီးေတြ ပါၿပီးသား။ ဝန္ထမ္းရဲ႕ နီတိ က်င့္ဝတ္ ထဲမွာ ပါၿပီသား။ ျပည္သူ႔ တာဝန္၊ အဲဒီ ေဒသရဲ႕ တာဝန္ကုိ ထမ္းရမွာ ဝန္ထမ္း ေတြရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္တ့ဲ အတြက္ ေၾကာင့္ ေက်ေက် ပြန္ပြန္ ထမ္းရြက္ ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ ေျပာင္းလဲ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က အာဏာပုိင္၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က ကယ္တင္ရွင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔သည္ ျပည္သူက ေပးတ့ဲ တာဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္ ရမွာျဖစ္တယ္။ ျပည္သူေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဌာနနဲ႔ ဆက္ဆံတ့ဲ ေနရာမွာ အခက္ အခဲေတြ မျဖစ္ ရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပင္ပါမယ္။ ေနာက္ တခ်ဳိ႕ အကန္႔ အသတ္၊ အတားအဆီး၊ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ား ေနတာေတြ ရွိတယ္။ ဟုိ ေထာက္ခံ ခ်က္ေတြ၊ ဒီေထာက္ခံ ခ်က္ေတြ၊ ဟဂ်္သြားခ်င္တ့ဲ ေထာက္ခံခ်က္၊ ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္ ခ်င္တ့ဲ ေထာက္ခံခ်က္၊ ရွင္ျပဳ ပဥၥင္းခံက အစ၊ ေနာက္ သတင္းစာမွာ ေၾကာ္ျငာ ထည့္တာက အစ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဆီက ေထာက္ခံခ်က္ ေတာင္းရတာ ေတြရွိတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕က ေထာက္ခံရင္ၿပီးတ့ဲကိစၥ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သာသနာေရးကုိ လာလာၿပီး ယုေနရတာေတြျဖစ္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြသည္ ထိန္းရင္း ထိန္းရင္းနဲ႔ အကန္႔အသတ္ေတြ၊ အကန္႔ေတြမ်ားၿပီး ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္ရတ့ဲ အေျခအေနေတြ၊ ေျဖေလွ်ာ့ေပးရမယ့္ အေနအထားေတြ ျမင္ေနပါၿပီ။ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အပုိင္းက ေဆာင္ရြက္သြားပါမယ္။ ဒီအျပင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဌာနအေနနဲ႔ စီးပြားေရး ကိစၥ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ေတြမွာ ဝင္ေရာက္ၿပီး ဆက္ႏြယ္ တ့ဲဟာ ေတြလည္း မေဆာင္ရြက္ ေတာ့ပါဘူး။

ဒါပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာလုိက္ တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သက္ဆုိင္ရာကုိ အားေပးၿပီး ကူညီေပး တာပဲရွိရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဝင္ေရာက္ၿပီး စြက္ဖက္ ေဆာင္ရြက္တ့ဲ ကိစၥမ်ား ရွိေနရင္ လည္း အခ်ိန္ မေရြး ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ စာေရး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ အေၾကာင္း ၾကားေပးပါ။ ညႇိႏႈိင္းေပးပါ။ ဒါေတြကုိ ဥပေဒနဲ႔ အညီ ျပင္ဆင္ သြားဖုိ႔အတြက္ ရည္ရြယ္ ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆုံး ေျပာခ်င္တာ ကေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ကူညီပါ”။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကလည္း ကေန႔ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးနဲ႔ အမ်ား ျပည္သူရဲ႕ အခက္အခဲ ေတြကုိ ဥပေဒနဲ႔ အညီ ကူညီေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ သြားပါမယ္။ ဥပေဒနဲ႔ မညီတာေတာ့ လုံးဝ ကူညီမွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း ဥပေဒနဲ႔ မညီတာရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပင္ပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အပုိင္းကလည္း ဥပေဒနဲ႔ မညီတ့ဲ အားနည္းခ်က္ ေတြရွိရင္ လည္း အခ်ိန္မေရြး ေထာက္ျပ ၾကပါလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဖိတ္ေခၚ ပါတယ္။ ဒီလုိ ေထာက္ျပတ့ဲ အတြက္ကုိလည္း အာဃာ တေတြ၊ အျမင္မွားတ့ဲ မၾကည္ လင္တ့ဲ ဟာေတြ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔မွာ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ႐ုိး႐ုိး သားသား ျဖစ္သလုိ ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႕ မ်ားကလည္း ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ႐ုိး႐ုိး သားသားနဲ႔ ဆက္ဆံ ေစခ်င္ပါတယ္။ ရွိခ့ဲလုိ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ ေျပာတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဝန္ႀကီးဌာန ပုိင္းကလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တကြ ဝန္ထမ္းမ်ား ႐ုိးသား ပြင့္လင္းစြာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္သလုိ ဘာသာေရး ဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲ မ်ားကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဌာနေပၚမွာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ႐ုိး႐ုိး သားသား မည္သည့္ ကိစၥမဆုိ ဆက္ဆံ ေပးပါ။ ဒါဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျမင္ေတြ ရွင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ရ ကုိင္ရတာ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ နိဂုံးခ်ဳပ္ ေျပာလုိတာက အခုလုိ ေတြ႕ဆုံဖုိ႔ စီစဥ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာ လုိက္ပါတယ္။ အရွိ အတုိင္းပဲ သြားမယ္။ ရွိတ့ဲ ေနရာမွာပဲ ေတြ႕ဆုံၿပီး ေတာ့မွ တကယ့္ အႏွစ္သာရ ရွိခ်င္တာပါ။ အခမ္း အနားေတြ၊ အျပင္ အဆင္ေတြ ဘာဆုိဘာမွ မလုပ္ပါနဲ႔။ ေကၽြးတာ ေမြးတာ ေတြလည္း မလုပ္ပါနဲ႔။ ေရေႏြးၾကမ္ ေလးနဲ႔ ေရသန္႔ေလး ပဲတုိက္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာမွ မလိုခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာၿပီးသားပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတြက္နဲ႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး မျဖစ္ ေစလုိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က အရွိ အတုိင္း ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေဆာင္ရြက္ သြားမယ္။ ႐ုိး႐ုိး ရွင္းရွင္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ သြားရမယ္။ ကေန႔ ပြင့္လင္း ျမင္သာတ့ဲ ေခတ္ ျဖစ္ေနတ့ဲ အတြက္ ဒီအတုိင္း က်င့္သုံးသြားဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔လည္း ျပဳျပင္သြား ပါ့မယ္။ျပည္သူကုိ ျပင္ခုိင္း ျပင္ခုိင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မျပင္ဘူး ျဖစ္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မွားသြား မွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကစၿပီး ျပင္ရမယ္လုိ႔ ခံယူတ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ စတင္ၿပီး ျပဳျပင္ေန ပါတယ္။ ဒီလုိျပဳျပင္ မႈမွာ အားလုံး ဝုိင္းဝန္းၿပီး ကူညီေပးပါလုိ႔ တင္ျပ လုိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ အခုလုိ ေတြ႕ဆုံျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ျခင္း အစျဖစ္ ပါတယ္။ ကမာၻ႕ ပညာရွင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္တ့ဲ ဟင္နရီ ေဖာ့ဝဒ္က ေျပာခ့ဲပါတယ္။

Coming together is beginning, Keeping together is progress, Working together is a success.

အခုလုိ လာေရာက္ ေတြ႕ဆုံျခင္း သည္ အစျဖစ္ ပါတယ္။ အခုလုိ ခင္ခင္မင္မင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ လုိ႔ရွိရင္ တုိးတက္မႈ ျဖစ္လာပါ လိမ့္မယ္။ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ သြားၾကမယ္ ဆုိရင္ ေအာင္ျမင္မႈ သည္ မလြဲဧကန္ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယုံယုံ ၾကည္ၾကည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ေပးပါလုိ႔ ေမတၱာ ရပ္ခံရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ အပ္ပါတယ္။ အားလုံး မဂၤလာပါ ခင္ဗ်ား။

Credit : Here

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။