/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Monday, February 4, 2013

.

ေလယာဥ္မႉး အဆုံးအျဖတ္ေၾကာင့္ အဲပုဂံေလယာဥ္ပ်က္ဟု စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ေျပာ

အေရးေပၚ ဆင္းသက္လိုက္ရၿပီး မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားေသာ အဲပုဂံေလယာဥ္
(ဓာတ္ပံု – ထူးအိမ္သြင္ (ဟဲဟိုး) / Tachileik Facebook)

လြန္ခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔ ဟဲဟိုး ေလဆိပ္မွာ လူ ၂ ဦးေသဆုံးၿပီး လူ ၁၀ ဦး ထိခုိက္ဒဏ္ရာရရွိခဲ့တဲ့ အဲပုဂံေလယာဥ္ပ်က္က်မႈမွာ ေလယာဥ္မႉး အဆုံးအျဖတ္ဟာ အဓိကလို႕ စုံစမ္းေကာ္မရွင္က ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၊ မဂၤလာဒုံမွာရွိတဲ့ ေလေၾကာင္းသိပၸံခန္းမမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာမွာ ေျပာဆိုပါတယ္။

“အားလုံးကေတာ့ လူနဲ႔ဆုိင္တာခ်ည္းပဲ၊ ေလယာဥ္မႉး ရဲ႕ အဆုံးအျဖတ္ေပၚဘဲ မူတည္ေနတာေလ၊ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ လူေၾကာင့္ျဖစ္တာလို႔ပဲေျပာလို႔ရတယ္” လို႕ ေလယာဥ္ပ်က္မႈ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္က ဥကၠ႒ ေလေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာဆိုပါတယ္။

ေလယာဥ္မွာလုိက္ပါတဲ့ ခရီးသည္တဦးျဖစ္တဲ့ ဧည့္လမ္းညႊန္ မႏြယ္လင္းရွိန္အျပင္ ကားလမ္းေပၚမွာပါ ဆုိင္ကယ္စီးေနတဲ့ ဦးျပားဆိုသူပါ ေသဆုံးခဲ့ရတာေၾကာင့္ ဘယ္လုိေၾကာင့္ ဒီေလာက္ထိ ဆုိးဆုိးရြားရြားျဖစ္ခဲ့ရသလဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းက ျပည္သူေတြသိခ်င္ေနၾကတာပါ။

ေလယာဥ္ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္က်ရတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကုိ စစ္ေဆးႏုိင္ဖို႔ ေလယာဥ္မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈမွတ္တမ္း Black Box ကို ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ၾသစေၾတးလ် ပုိ႔ေဆာင္ေရး လုံၿခဳံမႈဌာန (Australian Transport Safety Bureau-ATSB)ဆီကုိ ဇန္နဝါရီ၁၈ ရက္ေန႔မွာ ပို႔ေဆာင္စစ္ေဆးေစခဲ့ပါတယ္။

ဇန္၀ါရီလ ၂၅ရက္ေန႔မွာ စစ္ေဆးမႈၿပီးဆုံးခဲ့တဲ့တြက္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွာ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈစုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္က သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲက်င္းပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကုိ ေလယာဥ္ပ်က္မႈ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္က ဥကၠ႒ ေလေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္း၊ အဲပုဂံေလေၾကာင္းလုိင္း ေလယာဥ္မွဴးႀကီး ဦးသိန္းေဇာ္၊ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေလယာဥ္မွဴး ဦးခင္ေမာင္ၿငိမ္းအပါအ၀င္ ၅ ဦးက အဓိကရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။

ေလယာဥ္ပ်က္က်ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းရင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲဆုိေပမယ့္ ပြဲစတင္တဲ့အခ်ိန္မွာ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ကုိလိုနီေခတ္ကတည္းက ရွိလာတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေလေၾကာင္းဥပေဒ အေၾကာင္းကို မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာေအာင္ စတင္ရွင္းလင္းပါတယ္။ ျပီးမွ အဲပုဂံေလယာဥ္ပ်က္က်စဥ္က ဓာတ္ပုံေတြ၊ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ အေသးစိတ္ စတင္ရွင္းပါတယ္။

ဦးဝင္းေဆြထြန္းအဆိုအရ ျမဴဖုံးေနတဲ့ ကြင္းကို ဆင္းရာမွာ ေလယာဥ္မႉးက ေလယာဥ္မႉးအကူ(First Officer) ကို ေပးေမာင္းခဲ့တယ္လို႕ သိရပါတယ္။

ေလယာဥ္ေျပးလမ္းတေလွ်ာက္မွာ ျမဴ ဖုံးလႊမ္းေနတာ၊ ေလယာဥ္မႉးက ခ်ိန္ခြက္ၾကည့္ ပ်ံသန္းမႈ မလုပ္ခဲ့တာ၊ ေလယာဥ္မွဴးအကူကုိ ေလယာဥ္ေပးေမာင္းႏွင္ေစခဲ့တာေတြေၾကာင့္ ပ်က္က်တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လုိ႔ ေျပာဆုိေပမယ့္ “ဒီလိုကိစၥေလးေတြေလာက္က ေလယာဥ္ပ်က္က်တဲ့အထိ အမွားအယြင္း မဟုတ္ေလာက္ဘူး” လို႔လည္း ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ဆုိပါတယ္။

“ေလယာဥ္မွဴးအကူကုိ ေလယာဥ္မႉးက ေလယာဥ္ေပးေမာင္းခဲ့ေပမယ့္ အေတြ႕အႀကဳံနဲ႔ လက္ေရတက္ဖို႔ လုပ္တာပါပဲ၊ ဒါ အမွား မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေလယာဥ္ကို ကြင္းထဲ မျဖစ္မေန ဆင္းရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးဝင္သြားတာကလည္း အေၾကာင္းတခု ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္” လို႔လည္း ေနာက္က ေလယာဥ္ ၂ စင္းကလည္း တန္းစီပါလာတာကိုလည္း ရည္ၫႊန္း ေျဖၾကားပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေလယာဥ္ဟာ ဟဲဟုိးေလဆိပ္မွာ တခါမွ မဆင္းဘူးေသးဘဲ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ဆင္းသက္တာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလယာဥ္မွာပါတဲ့ စက္ကိရိယာအစိတ္အပုိင္းေတြက အရည္အေသြးပုိင္းျပည့္မီတဲ့ ေထာက္ခံခ်က္ေတြရွိၿပီးသားမုိ႔ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ေလယာဥ္ဆင္းသက္ခ်ိန္က ေလယာဥ္ကြင္းထဲအခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ျမဴက်ေနၿပီး ရာသီဥတုက ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈရဲ႕ အဓိကတရားခံလို႔ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဥကၠဌက သုံးသပ္ေျပာဆုိ သြားပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈမွတ္တမ္း Black box က မီးေလာင္မႈ ကို ၃၀ မိနစ္သာ ခံႏိုင္ေၾကာင္း၊ အဲပုဂံေလယာဥ္ Black box က ၃ နာရီ နီးပါး မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈ ခံခဲ့ရတာျဖစ္လုိ႔ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ တခ်ိဳ႕ကို ျပန္ၾကည့္ဖို႔ ခက္ခဲေနေၾကာင္း စတဲ့ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ စုံစမ္းေရးမွာ ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြကုိလည္း ေကာ္မရွင္ဥကၠဌက ရွင္းျပပါတယ္။

ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ စုံစမ္းေရး ေရနာက္ဆုံးရလာဒ္ေတြကို ေကာ္မရွင္က မူၾကမ္းအရင္ထုတ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာအဖဲြ႔ အစည္းေတြရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္ေတြနဲ႔ ရယူၿပီးမွသာ ဘာေၾကာင့္ပ်က္က်တယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း အတိအက်ထုတ္ျပန္္ႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ဆိုတယ္။

ေလယာဥ္ပ်က္မႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သတင္းေတြေရးတဲ့ေနရာမွာလည္း ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းမီဒီယာေတြက ထင္ေၾကးေတြနဲ႔ ေရးေနတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ေနရတယ္လို႔ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္က ေျပာပါတယ္။ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈမွာ ေသဆုံးသြားတဲ့ ခရီးသည္ မႏြယ္လင္းရွိန္က ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေသတာမဟုတ္ဘဲ ေလယာဥ္ထဲက အထြက္မွာ တစုံတခုနဲ႔ ထိခိုက္မိၿပီး လဲက်ရာက မီးေလာင္ အသက္ဆုံးရႈံးခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆုိင္ကယ္ေမာင္းသူ ဦးျပား ေသဆုံးမႈကလည္း ေလယာဥ္ဝင္တိုက္မိလို႔ ေသတာမဟုတ္ဘဲ ေလယာဥ္ဆီ ပန္းထြက္စဥ္ ဦးျပားကိုယ္ေပၚေလယာဥ္ဆီ စင္ရာကေန မီးစဲြသြားတာေၾကာင့္ ေသဆုံးရတာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ရွင္းျပပါတယ္။

ေလယာဥ္က ဟဲဟိုးေလဆိပ္ကုိ ဆင္းသက္ခါနီး မနက္ ၈နာရီ ၃၆ မိနစ္ခန္႔မွာ ေလယာဥ္ လမ္းေၾကာင္း လြဲသြားခဲ့ရာက ေအာင္ပန္း- ေတာင္ႀကီးကုိ သြယ္တန္းေပးထားတဲ့ လွ်ပ္စစ္တာဝါတုိင္ကုိ တိုက္မိၿပီး ေလယာဥ္ကြင္းအနီး ေတာအုပ္က သစ္ပင္ေတြနဲ႔ထပ္မံတိုက္မိခဲ့တယ္လုိ႔လည္း ဆုိပါတယ္။ ေလယာဥ္ေတာင္ပံတဖက္ ပထမဆုံးျပဳတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ေလယာဥ္ေတာင္ပံတဖက္ကလည္း စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ထပ္ၿပီးျပဳတ္ထြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ေတာင္ပံေတြ ျပဳတ္ထြက္သြားမႈက ေလယာဥ္ေပၚရွိေနတဲ့ ခရီးသည္ေတြ ကံေကာင္းမႈတခုလုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ေတြမွာ ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္က ဆီေတြပါဝင္တာေၾကာင့္ တကယ္လို႔ ေတာင္ပံေတြသာ ေလယာဥ္ကုိယ္ေတြနဲ႔တဲြလ်က္ပါလာၿပီးမွ ပ်က္က်ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဆုံးရႈံးမႈေတြက အခုထက္ ပုိမိုႀကီးမားႏုိင္တယ္လို႔ ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ဒီကပါ။

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။