/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Wednesday, July 4, 2012

.

မိကြန္ေထာေလးမ်ား ဖတ္ဖို႔

ဆံုးသြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ဂီတပညာရွင္ ထူးအိမ္သင္ ေမြးေန႕ အထိမ္းအမွတ္ မိသားစု ဆြမ္းေကၽြးအလွဴ မွာ ေတြ႕ရတဲ့ မိကြန္ေထာ ဓာတ္ပံုျမင္ရေတာ့ ထူးအိမ္သင္ သမီးေလးေတာင္ အရြယ္ေရာက္ပါေပါ့လို႕ ေတြးမိတယ္။ တပါတည္း သူ႕အေဖ၊ သူငယ္ငယ္ လူမမည္ အရြယ္ကေလးတုန္းကတည္းက “သမီးကို သိုင္းသင္ေပးခ်င္တယ္၊ သမီးအရြယ္ေရာက္လို႕ သူကိုယ္တိုင္ သေဘာတူလို႕ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးမႀကီးဘူး..၊ ဒါေပမယ့္ သူမႏွစ္သက္၊ အလိုမတူတဲ့ ေယာကၤ်ားတစ္ဦးဦးက အင္အားသံုးၿပီး အႏိုင္က်င့္ခံရမွာကိုေတာ့ စိုးရိမ္တယ္..၊ “ လို႕ ေျပာဖူးခဲ့တဲ့ စကားကိုပါ သတိရမိတယ္..။ တဆက္တည္း သိုင္းပညာရပ္ရဲ႕ လူငယ္ေတြအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ႏိုင္မႈ ေက်းဇူးကို ဆက္လက္ေတြးမိလာတယ္..။

သိုင္းပညာဟာ အေပါစား ရုပ္ရွင္ေတြရဲ႕ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရတဲ့ အတြက္ လူအမ်ားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အႏွစ္မပါ၊ အၾကမ္းဖက္မႈသက္သက္ သေဘာ ပံုေဖာ္ျခင္းခံေနရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သိုင္းပညာ (Martial Arts) ဆိုတာမွာ လူတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ ကန္ေက်ာက္ထိုးႀကိတ္၊ သတ္ပုတ္ျခင္းဟာ အေပၚရံ သေဘာသာျဖစ္ၿပီး အတြင္းသေဘာက ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္တဲ့ ဒႆနိက တစ္ခုခု၊ ဆင္ျခင္မႈ တစ္ခုခုကို အေျချပဳကာ ကိုယ္ခႏၶာ လႈပ္ရွားမႈ နဲ႕ စိတ္ ဝိညဥ္ အသိကပ္မႈ တို႕ကို အခ်ိဳးက်ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အႏုပညာတစ္ရပ္ ျဖစ္တယ္။ ကမၻာ့လူမ်ိဳးအသီးသီးရဲ႕ သိုင္းပညာတိုင္းဟာ မိမိ အင္အားကို ရွာေဖြ၊ စုစည္းၿပီး မိမိကိုယ္ကိုေအာင္ႏိုင္ျခင္းက အဓိက ျဖစ္တယ္။ ပရမတၱသစၥာ (Absolute Truth) ကို မိမိ အတြင္းစိတ္မွာ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ရွာေဖြ ရႈမွတ္တဲ့ ဘာသာတရားေတြရဲ႕ အက်င့္၊ လမ္းစဥ္ေတြကို သိုင္းပညာတိုင္းရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ ႏုနယ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္..။ ဒါဟာ မိမိရဲ႕ အဇၥ်တၱသႏၱာန္ (Inner Nature) ကို ခ်ဳပ္ထိမ္းေအာင္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေအးခ်မ္းေအာင္ လုပ္ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္။ အပူ၊ အေအး၊ အခ်စ္၊ အမုန္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ စစ္ပြဲ စတဲ့ ဆန္႕က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိ (Contradiction) ေတြ ဆံုစည္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာကို ရွာေဖြျခင္းျဖစ္တယ္။

ဒီလို အေျခခံသေဘာေၾကာင့္ သိုင္းပညာဟာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစဖို႕ကို အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူေပးတယ္..။ ဒါအျပင္ အေပၚရံ တိုက္ရိုက္သေဘာ ျမင္သာတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ကာယ၊ စိတၱ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစတဲ့ အတြက္ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာဆိုရင္ သိုင္းပညာရပ္ တစ္ခုခု မျဖစ္မေန သင္ေစဖို႕ ေက်ာင္းပညာေရး သင္ညႊန္းတမ္းေတြမွာ ျပ႒ာန္းတယ္။

ဒါ့အျပင္ သိုင္းပညာဟာ ယေန႕ေခတ္လို လူ႕အခြင့္အေရးအေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ သေဘာတရားေတြ တြင္တြင္ေျပာေနၾကတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ေတာင္ မတရား အႏိုင္က်င့္ ဖ်က္စီး၊ ကာမကို လုယူခံေနရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြအတြက္ မိမိအခြင့္အေရး နဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ ကို ကာကြယ္ရာ လက္နယ္တစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္တယ္။ လူ႕အခြင့္အေရးအေၾကာင္းေတြ အာေပါက္မတတ္ ေျပာတတ္တဲ့ ေယာကၤ်ားႀကီးေတြဟာ သူတို႕ကို လူျဖစ္ေစတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဘဝ၊ ဂုဏ္၊ မာန နဲ႕ အခြင့္အေရးကိုၾကေတာ့ ခ်ယ္လွယ္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္၊ လႊမ္းမိုး၊ မတရား ျပဳခ်င္ၾကတယ္။ ေယာကၤ်ားႀကီးဝါဒ ကို မသိစိတ္အေနနဲ႕ျဖစ္ျဖစ္ တြင္တြင္က်ယ္ က်င့္သံုးေနၾကတယ္။ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တူ၊ မ်ိဳးပြား အဂၤါ နဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းတခ်ိဳ႕ကလြဲလို႕ ေျခ၊လက္၊ ေခါင္း စတဲ့ အဂၤါစံု အားလံုး အတူတူပါသူခ်င္း အတူတူ ခြဲျခား၊ ဖိႏွိပ္၊ အႏိုင္ယူခ်င္ၾကတယ္။ ယထာဘူတ က်က်စဥ္းစားရင္ ဒီလို လူသားတည္ေဆာက္ဖြဲ႕စည္းပံုအရ အားလံုးတူသူခ်င္း အတူတူ အႏိုင္ယူစရာ၊ အခြင့္အေရးပိုယူစရာ ရွိရင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ကို ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ ႀကီးျမတ္တဲ့ မိခင္မ်ိဳးႏြယ္၊ မိခင္ အေလာင္းအလ်ာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသာ ျဖစ္သင့္တယ္။

ဒီလို အမ်ိဳးသမီး ဦးစားေပး သေဘာဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွိကို ရွိရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္တယ္။ သို႕ေသာ္ တဘက္ကျပန္စဥ္း စားၾကည့္ရင္ ဒီသေဘာဟာ ေကာင္းေပမယ့္ တနည္းအားျဖင့္ ဒီလို ဦးစားေပး ျခင္းကလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ခြန္အားအရ အားနည္းသူမလို႕ ညွာတာတဲ့ ပံုစံထက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ကြာလို႕ ခြဲျခားထားသလိုျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ တကယ့္ အမ်ိဳးသမီးဝါဒီ စိတ္ရွိတဲ့ တိုးတက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက လက္ခံေလ့မရွိဘူး။ တန္းတူအခြင့္အေရးပဲ ေတာင္းဆိုတယ္။ သူတို႕အတြက္ အပို ဘာမွ စဥ္းစားေပးစရာ၊ လုပ္ေဆာင္ေပးစရာ မလိုတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႕ ၾကံဳေတြ႕ခ်ိန္မွာ အမ်ိဳးသားေတြဟာ အားလံုး တန္းတူသေဘာျဖစ္ေစၿပီး သာမန္ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ေတာ့ ညွာတာစဥ္းစား၊ အခြင့္အေရးပိုေပးျခင္းဟာ ေခတ္သစ္ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွိရမယ့္၊ ရွိသင့္တဲ့ က်ား/မ လိင္ကြဲျပားသူခ်င္း ဆက္ဆံမႈ သေဘာျဖစ္တယ္။

ယေန႕ေခတ္လို အာကသကိုေတာင္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ခရီးဆန္႕ စူးစမ္းရွာေဖြ လူသားအက်ိဳးျပဳေနတဲ့၊ ကမၻာ့ႀကီးကို အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲ အက်ိဳးျပဳေစတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး အမ်ိဳးသမီးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ေပၚထြန္းေနတဲ့ မ်က္ေမွာက္ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဝမ္းနည္းစရာအေနနဲ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ႏိုင္လိုမင္းထက္ လုပ္ခ်င္ေနေသးတဲ့၊ ေက်ာက္ေခတ္က ေရွးဦး ေယာကၤ်ားႀကီးေတြ ေလာက္ ေတာင္ အသိဥာဏ္မရင့္သန္ႏိုင္ေသးတဲ့၊ တနည္းအားျဖင့္ မယဥ္ေက်းႏိုင္ေသးတဲ့ ေယာကၤ်ားႀကီးေတြဟာ ထုနဲ႕ထည္ရွိေနဆဲ၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲပဲျဖစ္တယ္။ ဒီလို လက္မခံႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြဟာ အျမစ္တြယ္ရွင္သန္ဆဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ သိုင္းပညာရပ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးေလးေတြ မိမိ အခြင့္အေရး ကို တကိုယ္ရည္ ကာကြယ္ႏိုင္မႈေၾကာင့္ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ မွာ ရွိေနတယ္..။

[စကားခ်ပ္ - ေက်ာက္ေခတ္ က လူသားေတြဟာ လူဦးေရ တိုးပြားမႈ အင္အားလိုတဲ့ သေဘာကို ေကာင္းေကာင္း သိတဲ့အတြက္ မ်ိဳးပြားမႈမွာ အဓိကက်တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို တန္ဖိုးထားတယ္၊ ကိုးကြယ္တယ္၊ အႀကီးအမႈး ျပဳတယ္၊ (အရင္ ေရးဖူးတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေဆာင္းပါးမွာ ဖတ္ပါ)။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာကို တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာ (Nomadic)၊ ပင္လယ္အေျချပဳ ယဥ္ေက်းမႈ က်င့္သံုးတဲ့ ဆလံုလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ အမ်ိဳးသမီးဗဟိုျပဳ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ေတြ႕ႏိုင္ေသးတယ္။]

ကာမ ကို အဓမၼယူလိုမႈ (သို႕) အင္အားႀကီးမားမႈ အားကိုးနဲ႕ သက္သက္ အႏိုင္က်င့္လိုမႈေတြကို အထိုက္အေလ်က္ ကာကြယ္ႏိုင္ ဖို႕အတြက္ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ကိုယ္လံုပညာ သိုင္းပညာရပ္ တစ္ခုခုကို စနစ္တက် သင္ယူထားႏိုင္ရင္ ေကာင္းတယ္။ အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို တြဲလ်က္ စိတ္ဓာတ္ၾကံ႕ခိုင္၊ ကိုယ္က်န္းမာ မႈလည္း ရႏိုင္မယ္။

ဒါ့အျပင္ သိုင္းပညာရပ္ တစ္ခုခုကို အမ်ိဳးသမီးေတြေလ့လာ လိုက္စားျခင္းဟာ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးကို တိုက္ပြဲဝင္တဲ့ အမွတ္ သကၤတ လည္းျဖစ္တယ္။ ေရွးရိုးစြဲ၊ ဘာသာအယူဝါဒီ ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ကမၻာ့ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ ဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြဟာ မိမိတို႕ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရည္ ကို ျပႏိုင္ဖို႕၊ သာတူညီမွ် ျဖစ္တဲ့ သေဘာကို ေဖာ္ေဆာင္ႏို္င္ဖို႕အတြက္ သိုင္းပညာရပ္ေတြကို စိတ္ဝင္တစား ႀကိဳးစားေလ့က်င့္သင္ယူလာၾကတယ္။ ဥပမာ – ေရွးရိုးစြဲ ဘာသာအယူဝါဒ အေျချပဳ သူေတြ အာဏာရေနတဲ့ အီရန္ႏိုင္ငံမွာ ဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြဟာ လြတ္လပ္စြာ ဝင္စားဆင္ယင္ပိုင္ခြင့္အပါအဝင္ မိမိတို႕ရဲ႕ ေမြးရာပါ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြ ပ်က္သုန္းေနရတာကို ဆန္႕က်င္တဲ့ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႕ နင္ဂ်ာ သိုင္းပညာ၊ နင္ဂ်စ္ဆု သိုင္းပညာေတြကို ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေအာင္ သင္ၾကားေလ့က်င့္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေခတ္စားလာတယ္။ ေရွးရိုးစြဲ ေယာကၤ်ားႀကီးေတြ အဓမၼ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားလို႕ ဝင္ဆင္ရတဲ့ သူတို႕ရဲ႕ ရိုးရာ ဝတ္ဆင္ပံုနဲ႕ ဆင္တူတဲ့ ေရွးနင္ဂ်ာ စစ္သူရဲေကာင္းေတြရဲ႕ ဝတ္ရံုေတြကိုဝတ္၊ ဓားရွည္ႀကီးေတြကို လက္မွာ ဝံ့ကာ..၊ ဝံ့ကာ နဲ႕ နင္ဂ်ာသိုင္းအတတ္ကို အႏုပညာ အကတစ္ရပ္လို လွလွပပ ရဲရဲဝံ့ဝံ ကစားျပရင္းနဲ႕ မိမိတို႕ရဲ႕ လူသား စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ ေဖာ္ထုတ္ရင္း ေယာကၤ်ားႀကီးေတြ႕ရဲ႕ ႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္လိုမႈသေဘာကို သြယ္ဝိုက္တဲ့နည္းနဲ႕ ဆန္႕က်င္ၾကတယ္။

ဗမာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးကို ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ေရွးအစဥ္အဆက္ကတည္းက ႏိုင္ငံအဝွမ္း အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အေရးပါတဲ့ ေနရာ အခန္းက႑ မွာ ရွိေနၿပီး အိမ္နီးခ်င္းတိုင္းျပည္မ်ားမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ားထက္စာရင္ ႏွိမ္ခ်၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရမႈ နည္းတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ က်ားဗဟိုျပဳ သေဘာထား နဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ အနည္း၊ အမ်ားဆိုသလို ရွိေနေသးတယ္။ ဥပမာ – တစ္ကမၻာလံုးက အေလးထား၊ ဂုဏ္ျပဳရတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္လိုမ်ိဳး တိုင္းျပည္မွာ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိပါလ်က္နဲ႕ လက္ရွိ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွာ ပါဝင္ခြင့္ရေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ အေရအတြက္ အင္မတန္ နည္းေနေသးတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခၽြတ္ျခံဳက်ေနတဲ့ လူမႈစီးပြား (Socioeconomic) အေျခအေနေၾကာင့္ ဗမာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက အမ်ိဳးသမီးေတြ (မိခင္ နဲ႕ ႏွမ အႀကီး၊ အငယ္ေတြ) ဟာ မိမိတို႕ရဲ႕ တကိုယ္ရည္ ဆႏၵ သေဘာထားထက္ မိသားစုအတြက္ မျဖစ္မေန ငဲ့ညွာစဥ္းစား ဦးစားေပးေနရတဲ့ အတြက္ ပညာသင္ယူႏိုင္မႈ အခြင့္အေရး၊ က်န္းမားေရး ေစာင့္ေရွာက္ခံရမႈ၊ ဝါသနာပါရာ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ အားကစား စတဲ့ ပင္ကိုယ္ စိတ္ဗီဇ နဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကို စိတ္တိုင္းက် လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈမွာ ေယာကၤ်ား၊ သား၊ ေမာင္ဘြားေတြ နဲ႕ ယွဥ္ရင္ အားနည္းေနၿပီး ေမြးရာပါ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရံႈးေနသလို ျဖစ္ေနရတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္လည္း အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ လူမႈစီးပြားအေျခအေနေၾကာင့္ မိမိဘဝ ပင္ကိုယ္ အရည္အေသြး တိုးတက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေနရျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ၊ အိမ္ေထာင့္စီးပြားအတြက္ သက္သက္ ေယာကၤ်ားမ်ားနဲ႕ ယွဥ္ လမ္းထြက္ စီးပြာရွာေဖြမႈ တြဲလ်က္ လုပ္ေနရျခင္းကလြဲလို႕ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရိုးရာ၊ အစဥ္အလာ သတ္မွတ္ခ်က္မွာေတာ့ ဗမာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ တကိုယ္ရည္ဆႏၵ ဝါသနာပါရာ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရျခင္းမ်ိဳးမရွိဘဲ အိမ္ေထာင္ထိမ္းသိမ္းမႈ တာဝန္ထမ္းရြက္ဖို႕သာ အဓိက လို သတ္မွတ္ခံထားေနရဆဲ ျဖစ္တယ္။

တိုင္းျပည္မွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခံစားေနရတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မီးရဲ႕ ဒဏ္ေၾကာင့္ ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒသေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ သားမယားျပဳက်င့္ခံရမႈ အပါအဝင္ အဓမၼ လုပ္အားေပးရမႈ စတဲ့ မတရားမႈဒဏ္ေတြကိုလည္း ခါးစည္းခံေနရဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။ ပဋိပကၡေဒသ မဟုတ္တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီး၊ ျပႀကီးေတြမွာလည္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ အဖက္ဖက္မွ ယိုယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး မ႑ိဳင္၊ စာရိတၱမ႑ိဳင္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္ခံရမႈအပါအဝင္ တရားမဲ့ အႏိုင္က်င့္မႈေတြရဲ႕ အဓိက သားေကာင္ျဖစ္ေနဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒီလို အေျခအေနမွာ စိတ္ပိုင္း၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူေပးတဲ့ သိုင္းပညာရပ္တစ္ခုခုကို အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေလ့လာလိုက္စားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ဗမာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွင္သန္ႀကီးထြားလာခဲ့ရင္ မိမိ အလိုမတူဘဲ အဓမၼ ကာမ လုယူခံရမႈ နဲ႕ အၾကမ္းဖက္ခံရမႈ ကို ထိေရာက္စြာ ပင္ကိုယ္စြမ္းရည္ျဖင့္ ကာကြယ္လာႏိုင္မွာျဖစ္သလို ကာယ၊ စိတၱ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေကာင္းေလးေတြ တိုင္းျပည္ရဲ႕ နယ္ပယ္စံု၊ က႑အသီးသီးမွာ ယခုထက္ ပိုမို လႊမ္းမိုးေနရာယူလာႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

သမီးငယ္ မိကြန္ေထာေလး အပါအဝင္ ႏွမ၊ အမ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား သိုင္းပညာ တစ္ရပ္ရပ္ကို လိုက္စားျခင္းအားျဖင့္ အမွီအခိုကင္းတဲ့ မိမိ္ တကိုယ္ရည္ ဘဝ လံုျခံဳမႈကို ဖန္တီိးၿပီး တြဲလ်က္ စိတ္ဓာတ္ၾကံခိုင္၊ ကာယ သန္စြမ္း၊ စဥ္းစာေတြးေခၚ၊ အသိဥာဏ္၊ ပညာရည္ျမင့္မားလာျခင္းျဖင့္ ဗမာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ယခုထက္ပိုမိုေနရာယူျပကာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခြန္အားႀကီးရာသာ ေအာင္ႏိုင္ရာလို႕ ထင္ေနဆဲ ရွိတဲ့ ေယာကၤ်ာထုႀကီး အသိတရားရလာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါေစလို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။

မူရင္းသတင္းက ဒီမွာပါ။

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။