/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Wednesday, July 4, 2012

.

အေႏွာင္အတည္းႏွင့္ လြတ္လပ္မႈ

လြတ္လပ္မႈတန္ဖိုးကို မလြတ္ လပ္သည့္အခါမွ ေကာင္းစြာ သိ ေပသည္။ အရွင္းဆံုး ဥပမာေပးရ လွ်င္ ျပင္ပေလာက၏လြတ္လပ္စြာ သြားလာလႈပ္ရွားႏိုင္ေသာ အေျခ အေနႏွင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္မႈမ်ား ရွိေသာ ေထာင္တြင္းအေျခအေန တို႔မွာ သိသာထင္ရွားေသာ ဥပမာ မ်ားျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ အခြင့္အေရးမ်ား လံုးဝနီးပါး ဆံုး႐ႈံးေနေသာ အက်ဥ္းေထာင္၏ အေနအထားကိုမဆိုႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္၊ အစိုးရ႐ံုးမ်ား၊ စက္႐ံု၊ အလုပ္႐ံုမ်ားတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္သူမ်ားလည္း ထိုဌာနဆိုင္ရာမ်ား၏ စည္းကမ္းမ်ားေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ သေဘာဆႏၵအတိုင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိေပ။ တစ္စံုတစ္ရာ လြတ္လပ္ခြင့္မရွိ ဟုလည္း ဆိုခ်င္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္ေသာဥပေဒမ်ား မျဖစ္သင့္ေပ။

အက်ဥ္းေထာင္သည္ လြတ္ လပ္မႈကို တားဆီးပိတ္ပင္ေသာ အဆိုးရြားဆံုးေနရာျဖစ္ပါသည္။ စားေသာက္အိပ္စက္ျခင္းကို ကန္႔သတ္ထားျခင္း၊ သြားလာလႈပ္ရွားမႈ မွန္ သမွ်ကို ပိ္တ္ပင္ထားျခင္း၊ အဆိုး ရြားဆံုးေနရာမွာ တိုက္ခန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ေျခာက္ေပသို႔မဟုတ္ ရွစ္ ေပသာရွိေသာ အခန္းထဲတြင္သာ ေနရၿပီး လူတစ္ေယာက္၏ လြတ္ လပ္မႈအားလံုးကို ပိတ္ပင္ျခင္းခံရပါသည္။ ေထာင္တြင္းရွိတိုက္ခန္းမ်ားမွာ လူအမ်ားထားေသာ အေဆာင္ မ်ားမွေန၍ ေထာင္မွစည္းကမ္းခ်ိဳး ေဖာက္သူမ်ားအား ျပစ္ ဒဏ္ျဖင့္ ပို႔လိုက္ေသာ ေနရာျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္လွ်င္တစ္ခန္းထားသည့္ တိုက္ခန္းမ်ားျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္သူမ်ား၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္သူ မ်ား၊ ေထာင္မွ ထြက္ေျပးရန္ ႀကိဳးစားသူမ်ား၊ ေထာင္အမႈ ထမ္းမ်ားကို ျပန္လည္တိုက္ခိုက္သူ မ်ားအား ထားရွိေသာေနရာျဖစ္ ေသာ္လည္းေနာင္အခါတြင္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားကိုသာ ထားရွိေသာ ေနရာျဖစ္လာပါသည္။ ပံုမွန္အား ျဖင့္ တိုက္ခန္းမ်ားမွာ ၈ ေပ၊ ၁ဝ ေပခန္႔သာ အမ်ားဆံုးက်ယ္၏။ အထဲ၌ အေပါ့အေလးသြားရန္ အင္တံုတစ္လံုးထားေပးသည္။ ထိုအင္တံုကို ေထာင္အေခၚ ဂန္ဖလားဟု ေခၚပါသည္။ မနက္၊ ညေနထမင္းစားခ်ိန္တြင္ အခန္းေရွ႕မွေန ထမင္းေကြၽးသည္။ ဒန္ႏွင့္လုပ္ထား ေသာ ဟင္းပန္းကန္တစ္လံုးႏွင့္ ထမင္းပန္းကန္ျပားတစ္ခ်ပ္ ေပးထား သည္။ ပလတ္စတစ္ဇြန္းကို အသံုး ျပဳခြင့္ရွိၿပီး သံဇြန္းကို သံုးခြင့္မျပဳေပ။ မနက္ပိုင္းတြင္ ေရခ်ိဳးခန္းသို႔ အမႈ ထမ္းကေခၚသြားသည့္အခါ ေရခ်ိဳးရ ၏။ ထိုအခ်ိန္မွလြဲ၍ ထိုတိုက္ခန္း ထဲမွာပင္ေထာင္ကေကြၽးသည့္ထမင္း၊ ဟင္းကလြဲ၍ ဘာမွ မစားရ၊ ဘယ္ မွမသြားရဘဲ လြတ္လပ္ခြင့္အားလံုး ကို ပိတ္ပင္ျခင္း ခံရပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္အသက္ အစိတ္ ေက်ာ္ လူငယ္ဘဝက ေထာင္တြင္း ရွိ အဆိုးဆုံးတိုက္ခန္းတြင္ စုစုေပါင္း သံုးႏွစ္ခန္႔ေနရေလသည္။ ထိုအဆိုး ရြားဆံုးေသာ ေနရာမွာ အေမွာင္ တိုက္ျဖစ္သည္။ အေမွာင္တိုက္ဆို သည္မွာ အထက္က တင္ျပခဲ့ေသာ တိုက္ခန္းထက္ ဆိုးပါသည္။ တိုက္ ခန္းကတံခါးႀကီးမွေန၍ ေရွ႕မ်က္ႏွာ စာအုတ္နံရံကို ျမင္ရသည္။ အေပၚ ၾကည့္လွ်င္ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ျမင္ ရေသးသည္။ ေလဝင္ေလထြက္ ေကာင္း၏။ ပ်ံသြားေသာ ငွက္မ်ား၊ ေရွ႕မွျဖတ္သြားေသာ အမႈထမ္းမ်ား ကို ျမင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ အေမွာင္တိုက္ကား ထိုသို႔မဟုတ္ေပ။ ေရွ႕တြင္ သစ္သားတံခါးႀကီးျဖင့္ အလံုပိတ္ထားၿပီး သစ္သားတံခါးႀကီး အတြင္း ေလးေပခန္႔အကြာတြင္ ေသာ့ခတ္ ထားေသာ သံတံခါးႀကီး ရွိသည္။ သစ္သားတံခါးႀကီးမွာ အဆက္မ်ားကို ေစ့ေနေအာင္ ဖြဲ႕ထားသျဖင့္ အျပင္မွအလင္းေရာင္တန္းကိုပင္ မျမင္ရေပ။ တိုက္ခန္းထဲမွ သံ တံခါးကိုေက်ာ္၍ ေရွ႕ၾကည့္ လွ်င္ သစ္သားတံခါးကိုသာ ျမင္ရ ၏။ အခန္းထဲ ထြန္းထားေသာ ၆ဝ အားမီးလံုးသည္ ၁၂ ေပအကြာ မ်က္ႏွာၾကက္မွ တြဲေလာင္းက်ေန သည္။ ေနာက္ဘက္၌ အလ်ား ၂ ေပ၊ အနံ ၁ ေပရွိေသာ သံတိုင္ စိုက္ထားေသာ ေလဝင္ေပါက္ေလး တစ္ခုကသာ အျပင္ကေလႏွင့္ အလင္းေရာင္ရရွိေစပါသည္။ ထို အေမွာင္တိုက္ကိုေန႔ေရာညပါ တံခါး ႏွစ္ခ်ပ္စလံုး ပိတ္ထား၏။ စဝင္ခါစကဆိုလွ်င္ တစ္ပတ္၊ ႏွစ္ပတ္အထိ ေရထြက္ခ်ိဳးခြင့္မရွိေပ။ အက်ဥ္းသားမ်ားအတြက္ ထပ္မံအက်ဥ္းက်ေစ ေသာေနရာျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုအေမွာင္ တိုက္ထဲ သံုးလေရာက္လိုက္၊ ေျခာက္လေရာက္လိုက္၊ တစ္ႏွစ္ ေရာက္လိုက္ႏွင့္ ေထာင္သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ သံုးႏွစ္ခန္႔ထိုထဲ ေရာက္ေန ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္စိတ္မေဖာက္ျပန္သြားဘဲ ထိုအေမွာင္တိုက္ထဲမွာ ကိုယ့္စိတ္ကို ဘယ္လိုလြတ္ေအာင္လုပ္မလဲဟု အေလးအနက္စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ အစပိုင္းက ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲက ေယာင္ကတမ္းျဖစ္လာသည္။နံနက္ ပိုင္း ထမင္းလာပို႔ခ်ိန္ႏွင့္ ညေနပိုင္း ထမင္းလာပို႔ခ်ိန္သာ ေရွ႕မွ သစ္သား တံခါးႀကီးဖြင့္သျဖင့္ အလင္းေရာင္ ဝင္လာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပင္ပေလ ႏွင့္ အလင္းေရာင္ကို တစ္ခဏသာ ရရွိလိုက္၏။ ထမင္းလာပို႔သူက ထမင္းဟင္းထည့္ေပးၿပီး သစ္သား တံခါးကို ဝုန္းခနဲ ျပန္ပိတ္လိုက္ကာ အျပင္မွ ေသာ့ခတ္လိုက္သည္။ ေဆးလိပ္လည္းမေသာက္ရ၊ သီခ်င္း ဆိုလိုက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ စကား ေျပာလိုက္လွ်င္ အသံမွာအျပင္ဘက္ မထြက္ဘဲ တိုက္ခန္းထဲမွာ သာ လံုးေန၏။ ေဘးအခန္းကို ေအာ္ေခၚ ဖို႔လည္းအလံုပိတ္ထားသျဖင့္ ေခၚ၍ မရေပ။ မိမိအသံက အျပင္မထြက္သလို တစ္ဖက္ကအသံကို လည္း မၾကားရေပ။ တစ္ရက္လည္းမဟုတ္ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္လည္း မဟုတ္၊ တစ္ပတ္လည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ပတ္ သုံးပတ္ လည္းမဟုတ္၊ တစ္လ၊ ႏွစ္လလည္း မဟုတ္ေပ။ သံုးလ ေလာက္မွ အေမွာင္တိုက္မွ ထြက္ရ သည္။ တခ်ိဳ႕ေျခာက္လ ၾကာ သည္။ တခ်ိဳ႕ တစ္ႏွစ္ၾကာ၏။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေျခာက္လ၊ တစ္ႏွစ္ထဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားျဖစ္သူ၊ သို႔မဟုတ္ စိတ္ေဖာက္ျပန္သြားသူမ်ားကို အျမန္ဆံုးထုတ္၍ ေဆး႐ံုပို႔ၾကသည္။ ထိုအက်ဥ္းဆံုးကာလမွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔မွာ ထို စိတ္ေဖာက္ျပန္ဖို႔ လမ္းသာရွိသလို ျဖစ္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ထိုလမ္းကိုမေရြးပါ။ ကြၽန္ေတာ္က မာန္ကိုတင္းလိုက္၏။ အစပိုင္းက သီခ်င္းမ်ား ဆိုပါသည္။ ေနာက္ရေသာ သီခ်င္းမ်ား ကုန္သြားသည္။ တစ္ဖက္ခန္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ၾကည့္ပါသည္။ အုတ္နံရံကို လက္ျဖင့္ေခါက္ၿပီး အဆက္အသြယ္ လုပ္သည္။ A ဆိုလွ်င္ တစ္ခ်က္၊ Bဆို လွ်င္ ႏွစ္ခ်က္၊ C ဆိုလွ်င္ သံုး ခ်က္ျဖင့္ အဆက္အသြယ္ျပဳ၏။ ထိုနည္းမွာလည္း တစ္ဖက္က နားလည္လက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိမွ ေအာင္ျမင္သည္။ နားမလည္လွ်င္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေပ။ တစ္ဖက္ႏွင့္ နားလည္မႈရွိလွ်င္ အခ်ိန္သည္ကုန္မွန္းမသိ ကုန္သြားခဲ့၏။ သူ႔နာမည္ကို ေမး၊ သူ႕အမႈကိုေမး၊ ကိုယ့္အေၾကာင္း ေျပာႏွင့္ အခ်ိန္ ကိုေက်ာ္ျဖတ္သြား ႏိုင္ပါသည္။

ထိုနည္းထက္ ေကာင္းေသာ ေနာက္နည္းကို ကြၽန္ေတာ္ထပ္ စဥ္းစားမိသည္။ ထိုနည္းလမ္းမွာ အခ်ိန္ ဇယားဆြဲၿပီး အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစ ေအာင္လုပ္ေသာနည္းျဖစ္၏။ ကြၽန္ေတာ္၏နည္းမွာ မနက္ပိုင္းတန္းစီ လူစစ္ခ်ိန္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္နာရီ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ အခန္း၏ အလ်ားအတိုင္းေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ နာရီသံ ေခ်ာင္းေခါက္သံ နားေထာင္ၿပီး လမ္း ေလွ်ာက္သည္။ ေနာက္ေခတၱနားရင္း ခဏေမွးသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ ေမွးၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္ထပ္တစ္နာရီ ၾကာေအာင္ သီခ်င္းဆိုခ်င္ဆို၊ မဆိုခ်င္ ကဗ်ာစပ္၏။ ေနာက္စိတ္ကူးထဲ ဝတၴဳေရး၏။ ကိရိယာလြတ္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္သည္။ ေနာက္ ေရခ်ိဳးခြင့္ရလွ်င္ ေရထြက္ခ်ိဳးသည္။ ေနာက္အခန္းထဲ နာရီဝက္ခန္႔ နား သည္။ ထမင္းလာပို႔ေသာအခါ မနက္စာစားသည္။ စားၿပီးေသာအခါ နာရီဝက္ခန္႔ အိပ္စက္သည္။ ေနာက္ ႏွစ္နာရီခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးခ်ိန္၊ နားခ်ိန္ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ညေနစာေကြၽးခ်ိန္ ေရာက္လာသည္။ ညေနစာကို ယူ ထားၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာ လမ္းေလွ်ာက္၍ ေလးနာရီခြဲ၊ ငါး နာရီခြဲေလာက္ေရာက္ေသာအခါ ညေနစာ စားပါသည္။ ညေနစာ စားၿပီးသည္ႏွင့္ ေခတၱနားကာ သီခ်င္းဆိုသည္။ ျပင္ပမွ မိမိသံေယာဇဥ္ရွိသူမ်ားအေၾကာင္း ေတြးသည္။ ခုနစ္နာရီေလာက္တြင္ လမ္းထေလွ်ာက္ ပါသည္။ ညကိုးနာရီ ေလာက္တြင္အိပ္ပါသည္။ မနက္ငါး နာရီ လူစစ္ခ်ိန္ထရၿပီး တစ္ေန႔တာ ထိုသို႔လည္ပတ္သြားေသာအခါ ၿငီး ေငြ႕စရာ၊စိတ္ဆင္းရဲစရာမရွိေတာ့ေပ။

ကြၽန္ေတာ့္နည္းလမ္းမွာ လြတ္လပ္မႈကို စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ရယူေသာ နည္းလမ္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ စိတ္၏ လြတ္လပ္မႈကို ရွာေတြ႕သြား သည့္ေနာက္ လႈပ္ရွားရသည္မွာ ေပါ့ ပါးသြားပါေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈ၏ တန္ဖိုးကို လြတ္လပ္ မႈ မရွိသည့္အခါမွသာ ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္နားလည္ႏိုင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ အျပင္ေလာက မွ ေထာင္ထဲေရာက္ေသာအခါတြင္ လည္း ထို႔ထက္ဆိုးေသာ ပိတ္ပင္မႈ မ်ားကို ႀကံဳခဲ့ရသည္။ ထိုပိတ္ပင္မႈ မ်ားမွလြတ္ေျမာက္ရန္ေထာင္ထဲတြင္ လည္း တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္။ ေထာင္ မွ လြတ္၍ ျပင္ပကမၻာတြင္လည္း ဆက္၍ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ပါသည္။ လြတ္ လပ္မႈေတာင္းဆိုေရးကို ဒီမိုကေရစီ ေရးေတာင္းဆိုမႈဟု နားလည္ၾက ပါသည္။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို၊ ေရး သား၊ ေနထိုင္ေရးမ်ားအတြက္ ဒီမို ကေရစီေပးပါဟုေတာင္းဆိုၾကသည္။ လူငယ္အမ်ားအျပားမွာ ထိုသို႔တိုက္ ပြဲဝင္ရင္း တခ်ိဳ႕ ေသဆံုးသြားသည္။ တခ်ိဳ႕ အဖမ္းခံရသည္။ တခ်ိဳ႕ လက္ မိႈင္ခ်သြားၾကသည္။ လြတ္လပ္မႈ ေတာင္းဆိုသူအမ်ားအျပားမွာ လူ ငယ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ဘဝက လြတ္လပ္မႈေတာင္းဆိုရင္း ေထာင္ထဲေနခဲ့ရသလို ယခု မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားကလည္း ေတာင္းဆိုခဲ့ၾက၏။ လြတ္လပ္မႈကို ရႏိုင္ေသာနည္းလမ္းမွာ မိမိ၏စိတ္ကို လြတ္လပ္ေအာင္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ မိမိ၏လြတ္လပ္မႈကုိေရာ၊ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မိမိတိုင္းျပည္၏ လြတ္လပ္မႈကုိ ဦးစီးဦးေဆာင္ လက္ေတြ႕ လုပ္ႏုိင္သူမွာ လူငယ္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ ဒီမုိကေရစီတုိက္ပြဲ ဆုိသည္မွာလည္း လြတ္လပ္မႈ တိုက္ပြဲသာျဖစ္၍ ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုသည္မွာလည္း လြတ္လပ္မႈ ေတာင္း ဆိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ”လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတဲ့ စကား လံုးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ စကားလံုး ကိုမ်ားေသာအားျဖင့္ ယွဥ္တြဲသံုးၾက တာ မ်ားပါတယ္။ လြတ္လပ္လို႔သာ ဒီမိုကေရစီလို႔ေခၚႏိုင္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ မလြတ္လပ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ မရွိပါဘူး။ လူေတြဟာတစ္ပါးသူက လာၿပီး နဖားႀကိဳးထိုးတာ၊ ထမ္းပိုး တပ္တာေတြ၊ အဓမၼေစခိုင္းတာ ေတြကို မလိုလား၊ မႏွစ္သက္ၾက ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္က်င့္သံုးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ ျပည္သူေတြဟာ မိမိတို႔ ဘာသာအခ်င္းခ်င္းတိုင္ပင္ၿပီး ဥပေဒေတြကို ေရးဆြဲထုတ္ျပန္ၾက ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီမို ကေရစီႏိုင္ငံေတြမွာ ျပည္သူေတြ ဟာ ဥပေဒေတြကို လိုလိုခ်င္ခ်င္နဲ႔ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကပါတယ္။ ဒီမိုက ေရစီက်င့္သံုးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ မေကာင္းတဲ့၊ မတရားတဲ့ ဥပေဒဆို တာ မရွိပါဘူး။ ဥပေဒျပ႒ာန္းတဲ့အခါ မွာ လူတိုင္းလြတ္လပ္စြာျငင္းခုန္ခြင့္ ဟာဒီမိုကေရစီရဲ႕အသက္ေသြးေၾကာ လို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြမွာ လြတ္လပ္တဲ့အေတြး အေခၚ၊ အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူရွိဖို႔ဟာ အလြန္လိုအပ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာေနခ်င္တဲ့လူတိုင္းဟာ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မေနသင့္ပါဘူး။ မိမိကိုယ္တိုင္ အစြမ္းရွိသေလာက္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္ပါတယ္။ အ့ဲဒီလို စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္လည္း မွန္ကန္တဲ့ သတင္းေတြ၊ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို ရွာေဖြရပါ မယ္။ စဥ္းစားသံုးသပ္တတ္ဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ ျပည္သူျပည္သားမ်ားအေနနဲ႔ အေခ်ာင္သမားေတြရဲ႕ သေဘာ၊ သဘာဝေတြကိုအခ်င္းခ်င္း အၿမဲ မျပတ္ သတိေပး ႏႈိးေဆာ္ေနဖို႔လဲ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု ဆရာႀကီး သခင္ဘေသာင္းက သတိေပး ေရးသားခဲ့သည္ကိုဆင္ျခင္ဖို႔ လိုအပ္ပါေတာ့သည္။

မူရင္းသတင္းက ဒီမွာပါ။

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။