/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Sunday, December 28, 2014

.

သေရာ္စာ ရွင္းတမ္း (သို႔) မႉးေဇာ္မွ မင္းဒင္သို႔



စစ္ကိုင္းတုိင္း မံုရြာခ႐ုိင္ လက္ပံေတာင္းေဒသမွာ ပစ္ခတ္မႈျဖစ္ၿပီး လယ္သူမႀကီး ေဒၚခင္၀င္း အသက္ ဆံုး႐ႈံး ခဲ့ရၿပီး အြန္လိုင္းေပၚမွာ လူအမ်ား ၾကား အထူး စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာ မင္းဒင္ရဲ႕ သမၼတ႐ံုးရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ ဆုိတဲ့ အမည္နာမနဲ႔ သေရာ္စာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး သမၼတ႐ံုး ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေဇာ္ေ႒း ေခၚ မႉးေဇာ္ရဲ႕ ျပန္လည္ တံု႔ျပန္လာတဲ့ သေရာ္စာရွင္းတမ္းျဖစ္ပါတယ္။


ဆရာ မင္းဒင္ရဲ႕ သေရာ္စာနဲ႔ အတူ အြန္လိုင္းေပၚ ထြက္ေပၚလာတဲ့ လက္ပံေတာင္းအေရး NLD ေၾကညာ ခ်က္ အတု တုိ႔ကို သမၼတ႐ံုးညႊန္မႉး ဦးေဇာ္ေ႒းက သူ႔ရဲ႕ မႉးေဇာ္ဆုိတဲ့ ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ပူးတြဲေဖာ္ျပခဲ့လို႔ ဆရာမင္းဒင္က ေ၀ဖန္ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ 

အဲဒီလို ဆရာ မင္းဒင္ရဲ႕ ေ၀ဖန္ေရးသားခ်က္ ေပၚထြက္လာၿပီး ဒီကေန႔မွာေတာ့ မႉးေဇာ္ရဲ႕ သေရာ္စာ ရွင္းတမ္းဆိုတာ ထြက္ေပၚလာတာပါ။ 

အျပည့္အစံုကို မႉးေဇာ္ ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘုတ္က ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။ 

သေရာ္စာ ရွင္းတမ္း 

ပထမဦးစြာ ၾဆာမင္းဒင္ ကို ၄င္းေရးသားေသာစာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေလးစားသမႈရွိေၾကာင္း၊ ၄င္းအား လူခ်င္း မေတြ႔ဘူးေသာ္လည္း မည္သို႔မွ် သေဘာမရွိပါေၾကာင္း ေျပာလိုပါတယ္။ 

ပဋိပကၡ ပုံရိပ္ေတြ ျမင္ေတြ႕ ၾကားသိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ကို နားလည္ စာနာ ပါေၾကာင္း ပဏာမအေနနဲ႔ ေျပာလိုပါတယ္။ ယခုလို ရွင္းလင္းျခင္း မျပဳလိုေသ္ာလည္း “သေရာ္စာကို သေရာ္စာမွန္းမသိ” ဟူေသာ ေရးသားခ်က္၊ ေျပာၾကားခ်က္ေတြေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ လိုရာဆြဲေနသူ အခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယခုလို ရွင္းရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 

Satire ဆိုတဲ့စကားက လက္တင္စကား Satur ကေန ဆင္းသက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (၁၇) ရာစု ကတည္း က တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ျဖစ္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီကေန႔ ေခတ္မွာ ေတာ့ သေရာ္ျခင္းကို စာေပ၊ ကာတြန္း၊ ဂီတ၊ ျပဇာတ္၊ ရုပ္ရွင္ အစရွိတဲ့ အႏုပညာဖန္တီး မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ပည္ပႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕မွာဆိုရင္ လူအမ်ားၾကားမွာ သေရာ္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ လုပ္ေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရွိ ရ ပါ တယ္။ 

သေရာ္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအခ်က္က သက္ဆုိင္ရာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းက နားလည္ရလြယ္ကူေစျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ သေရာ္စာေတြကို အဓိကအားျဖင့္ ဦးဘဂ်မ္းရဲ႕ ကာတြန္းေတြမွာ အမ်ားစု ေတြ႕ ရွိခဲ့ရပါတယ္။ 

သေရာ္စာေရးသားၾကရာမွာ အမ်ားစုက စံနမူနာျပဳ ရည္ညႊန္းေလ့ရွိၾကတာကေတာ့ ဆရာၾကီး ေသာ္တာေဆြ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဒီဆရာၾကီးေတြရဲ႕ လက္ရာေတြကို ဖတ္ရႈသိမ္းဆည္းခဲ့ၾကတာလည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ 

သေရာ္စာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ စရိုက္လကၡဏာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေနၾကပါတယ္။ 

သေရာ္စာ ေရးရတာလည္း ခက္ခဲပါတယ္။ ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကား ႏွံ႕စပ္ဖို႔သာမက သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ေတြကိုလည္း နားလည္သိျမင္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဖန္တီးတီထြင္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သမ္း ေကာင္းလည္း ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ သာသာနဲ႔ နာနာႏွက္ႏိုင္ဖို႔ ဇ၀နဥာဏ္ ရင့္သန္ဖို႔ လိုပါတယ္။ 

“သေရာ္စာ မေရးတတ္ရင္ ဆဲသလိုျဖစ္တတ္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားလည္း ရွိပါတယ္။ သေရာ္ျခင္း ခံလိုက္ရတဲ့ သူေတြမွာ ရယ္ရမလိုလို၊ စိတ္ပဲဆိုးရေတာ့မလိုလို စိတ္ဆိုးရခက္ နာလိုခံခက္ ခံစားခ်က္ကို ျဖစ္ေပၚေစပါ တယ္။ 

သေရာ္လိုက္တဲ့ကိစၥ မွန္ေနေတာ့လည္း ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ျဖစ္ေစတယ္ လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီသေရာ္မႈကို ၾကဳံေတြ႕ရျပီးတဲ့ေနာက္ လူအမ်ားက တျပဳံးျပဳံးျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သက္ဆိုင္သူေတြက အိုးမလုံအုံပြင့္ ရွက္ရြံ႕စိတ္ ေတြ ခံစားေစတယ္ လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ 

သေရာ္စာနဲ႔ ဟာသ မတူပါ။ သေရာ္စာဟာ ဟာသျပက္လုံးလိုပါပဲ။ လူအမ်ားကို ရယ္ေမာေစပါတယ္။ 

တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ အဲဒီ ရယ္ေမာစရာေတြရဲ႕ေနာက္မွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္းစရာေတြ တစ္ပုံတစ္ပင္ ျဖစ္ေပၚ လာေစပါတယ္။ ဒါဟာ သေရာ္တာနဲ႔ ဟာသျပက္လုံးေတြရဲ႕ အဓိက ျခားနားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သေရာ္စာနဲ႔ ေကာလဟာလ ျဖန္႔ခ်ိမႈ မတူပါ။ သေရာ္စာဟာ ဖန္တီးေျပာၾကားေနတာကို သိသာထင္ရွား ေစ ပါ တယ္။ ေကာလဟာလကေတာ့ ယုံထင္ေၾကာင္ထင္ ျဖစ္ေစေအာင္ တြန္းပို႔ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ 

သေရာ္စာရဲ႕ အဓိကဦးတည္ခ်က္က မွားေနတာေတြ တည့္မတ္လာေအာင္၊ လိုေနတာေတြ သတိျပဳမိ ေအာင္၊ လုပ္မွားကိုင္မွားေတြကို ရွက္ရြံ႕သြားေအာင္ ျဖစ္ေပမယ့္ ေကာလဟာလကေတာ့ အထင္အျမင္ ေတြ လြဲ မွားလာေအာင္၊ အမွန္တကယ္ မျဖစ္ခဲ့တာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ ထင္ျမင္ယူဆလာေအာင္ သတင္း မွား ျဖန္႔ခ်ိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 

ၾဆာမင္းဒင္ စတင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ သူ႔ဘာသာသူ သိပါလိမ့္မယ္။ 

ပဋိပကၡ စတင္ျဖစ္ပြားျပီး ခံစာခ်က္ ေတြ ေတာက္ေလာင္ေနခ်ိန္မွာ အခ်ိန္အခါအကိုက္ ေရးလိုက္တဲ့ Status ျဖစ္ေနပါတယ္။ 

ဒီစာကို Like ေပါင္း (၄၇၀) ထပ္ဆင့္ေ၀မွ်Share သူေပါင္း (၃၁၉)ဦး ရွိပါတယ္။ ဆင့္ပြား ျဖန္႔ခ်ိမႈေတြကို ထည့္တြက္ရင္ ဒီထက္ပိုျပီး မ်ားႏုိင္ပါတယ္။ (ဥပမာအားျဖင့္ မိုးသီးဇြန္က ဒီ Status ကို ဟန္၀င္းေအာင္ရဲ႕ Wall မွာ သြားတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၾဆာဒင္ရဲ႕ Status ကို Screen Shot ရိုက္ျပီး ျဖန္႔ခ်ိမႈေတြ ရွိခဲ့ပါ တယ္) 

ဒီလိုထပ္ဆင့္ ပြားလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရည္ညႊန္းခဲ့တဲ့ တတိယအုပ္စုေတြ ပါလာပါျပီ။ ဒီျပန္႔ႏွံ႕မႈကို လိုက္ျပီးၾကည့္ရင္ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ 

ပဋိပကၡ ျဖစ္အျပီး အြန္လိုင္းမွာ ျပန္႔ႏွံ႕လာေနတဲ့ ပဋိပကၡမွတ္တမ္း ဓါတ္ပုံေတြေၾကာင့္ ျပည္သူအားလုံးက စိတ္၀င္တစား ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သမၼတရုံး ေၾကညာခ်က္ ဆိုျပီး ထြက္ေပၚလာခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

နာက္တစ္ခါ ေကာလဟာလလို႔ ယူဆၾကသလား၊ သေရာ္စာလို႔ ယူဆၾကသလား ဆိုတာကို ၾဆာ မင္းဒင္ရဲ႕ “သေရာ္စာ”ပါ ဆိုုျပီး ေျပာေနတဲ့ Status ေအာက္က Comment ေပါင္း (၈၄)ခုကို ဖတ္ၾကည့္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ 

သမၼတရုံးထုတ္ျပန္ခ်က္ပဲ ဆိုျပီး အခိုင္အမာ ယူဆထားၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္က ရာခိုင္ႏႈန္းအမ်ားစု ျဖစ္ေန ပါတယ္။ အျခား ျပန္႔ႏွံ႕သြားတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း အလားတူ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ား ျပန္႔ႏွံ႕ျပီးေတာ့မွ ကာယကံရွင္က သေရာ္စာပါ ဆိုျပီး ရွင္းခ်က္ ထုတ္ပါတယ္။ 

လူမႈကြန္ရက္၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံက လူမႈကြန္ရက္ အသုံးျပဳသူေတြအၾကား ျပန္႔ႏွံ႕မႈအေနအထားကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ပဋိပကၡေၾကာင့္ အားလုံး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရ၊ ေဒါသျဖစ္ရ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ “သေရာ္စာ ဟုဆိုသည့္ ထိုေရးသားခ်က္” က ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေစခဲ့တယ္ ဆိုတာေတာ့ ျငင္းလို႔ မရပါဘူး။ 

မီဒီယာသမားတခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကို ဖုန္းဆက္ျပီး သမၼတရုံး ေၾကညာခ်က္အေၾကာင္း ေမးလာခဲ့ပါ တယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း တစ္ကယ္ ထင္သြားတာေတြ ရွိခဲ့တာလည္း ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္။ 

ကာယကံရွင္က သေဘာရိုး မည္သို႔ပင္ ရွိရွိ၊ ဒီေၾကညာခ်က္ကို ႏိုင္ငံေရး အသုံးခ်သြားသူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနပါတယ္။ အသြင္ကူးေျပာင္းစ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမွာ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေပၚကို လႈံ႕ေဆာ္ေနသူေတြ၊ ေသြးထိုးေနသူေတြ ရွိပါတယ္။ 

ဒီလူေတြ ဒီေၾကညာခ်က္ကို အသုံးခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါက အမွန္တရား ျဖစ္ပါတယ္။ 

တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ NLD ေၾကညာခ်က္ အတု ထြက္လာပါတယ္။ NLD ပါတီက ဆရာၾကီး မုံရြာေအာင္ရွင္ က “ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ၾကံမႈ” ဆိုျပီး မွတ္ခ်က္ ျပဳပါတယ္။ 

အဲဒီ ေၾကညာခ်က္ကိုေရာ “သေရာ္စာ” ပါ လို႔ အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ႏုိင္ပါသလား။ 

ေနာက္ ဒုတိယ ေမးခ်င္တဲ့ေမးခြန္း က “သေရာ္စာ” ဟုတ္ပါရဲ႕လား ဆိုတာပါပဲ။ 

This’s Satire ဆိုျပီး တံဆိပ္တပ္ျပီး ေျပာေတာ့မွာ ေၾသာ္ ဒါက သေရာ္စာပါလား ဆိုျပီး သိေစႏိုင္တာ ကေရာ “သေရာ္စာ မွန္ပါရဲ႕လား” 

နာက္ဆုံး တတိယအေနနဲ႔ ေမးခ်င္တာက ဒီေၾကညာခ်က္ကို အသုံးခ်ျပီး ႏိုင္ငံေရးအရ အခ်ိန္ကိုက္ ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ခဲ့တာေတြ၊ သတင္းမွား အျဖစ္ ျပန္႔ႏွံ႔ခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိပါရဲ႕လား ဆိုတာပါပဲ။ 

က်းဇူးတင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။