ယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ အစီအစဥ္တြင္ မပါဝင္ေသးသည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း (ေျခာက္လအတြင္း) စတင္အပ္ႏွံခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထား ပို႔ေဆာင္ ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ေျပာၾကားသည္။
ဇြန္လ ၁၀ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ေပ်ာ္ဘြယ္ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုးက စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အပ္ႏွံခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈကို ၎ကအထက္ပါအတိုင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားသည္ အရည္အေသြး နိမ့္ပါးျခင္းေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ပိုင္ရွင္မ်ား၏ ဆႏၵအရ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ထည့္သြင္း ေဆာင္႐ြက္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္႐ြက္ေနေၾကာင္း ၎ကေျပာဆိုသည္။
ဇုန္ထုတ္ကားမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ျပဳမည္ဆိုေသာ သတင္းမ်ား ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ထြက္ေပၚခဲ့ဖူးၿပီး ဇုန္ထုတ္ဂ်စ္ကား ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ပ္သိန္း ၅၀ ဝန္းက်င္အထိ ျမင့္တက္ခဲ့ဖူးသည္။
လက္ရွိတြင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအနက္ ဂ်စ္ကား တစ္စီးလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၃၀ မွ ၃၅ သိန္း ဝန္းက်င္သာရွိ၍ အငွားယာဥ္ (AA၊ BB) တစ္စီးလွ်င္ က်ပ္ ၆၂ သိန္းခန္႔ေစ်းရွိၿပီး နံပါတ္ အနက္စလစ္ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၁၅ သိန္းအထိ ရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေစ်းကြက္အတြင္းမွ သိရသည္။
ယင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အပ္ႏွံခြင့္မွာ အခ်ိန္အတိအက် မသိရေသးျခင္းေၾကာင့္ လတ္တေလာ ျမင့္တက္ေနေသာ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းဦးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ေရာင္းအခ်ိဳ႕က ေျပာၾကားသည္။
စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ လတ္တေလာ က်ဆင္းႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္ဘဲ ဆက္လက္ ျမင့္တက္ေနမည္ ျဖစ္ၿပီး စက္တင္ဘာ လကုန္ပိုင္းခန္႔မွသာ က်ဆင္းႏိုင္ေျခ ရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရာင္းဝယ္သူ အခ်ိဳ႕က ခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။
“အခုက ‘၁က’ အကၡရာက ကုန္သေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီ ‘၂က’ က ေအာက္တိုဘာမွ အအပ္ခံမွာဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ (စက္တင္ဘာလကုန္) ေလာက္ေရာက္မွ ေစ်းက်ႏိုင္မွာပါ။ ဇုန္ကား အအပ္ခံမယ္ ဆိုတာကလည္း အခ်ိန္အတိအက်နဲ႔ ဘယ္ကားေတြကို စလစ္ အကပ္ခံမွာလဲဆိုတာ မသိေသးတဲ့အတြက္ စလစ္ေစ်း က်ဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းသည့္ Distinct Co.Ltd မွ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေဇယ်ာၾကည္က ေျပာၾကားသည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကို ျမန္မာ့စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေကာ္မတီက သက္ဆိုင္ရာ စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းကာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္အတြင္း စတင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္ ယာဥ္မ်ားမွာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ အတြက္ မွတ္ပုံတင္ သက္တမ္း ၁၃ ႏွစ္ခန္႔သာ ရွိေသးၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေမလအထိ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကား ၉၈,၃၀၀ ေက်ာ္ကို မွတ္ပုံတင္ေပးၿပီး ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳမည္ ဆိုပါက ဇုန္ကားမ်ား အေရာင္းအဝယ္ ပိုမိုသြက္လက္ လာႏိုင္ၿပီး ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ လာႏိုင္ေၾကာင္း ဝါရင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ေရာင္း ဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာၾကားသည္။
“ဒီလိုသာဆို ဇုန္ကားေတြ စုထားတဲ့သူေတြ အတြက္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပဲေပါ့။ သူတို႔ ဝယ္စုတာ (က်ပ္) သိန္း ၃၀ ေလာက္နဲ႔ စုထားၾကတာေလ။ အခုလို အအပ္ခံမယ္ဆို (က်ပ္) သိန္း ၆၀ ေလာက္အထိ ေစ်းတက္လာႏိုင္ေျခ ရွိပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။