ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္ျဖစ္ေသာ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္အား ေတြ႔ရစဥ္
အစိုးရသစ္ ႏွစ္ႏွစ္သက္တမ္းအတြင္း ၀န္ႀကီးဌာနအားလံုး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ၀န္ႀကီးဌာန အခ်ဳိ႕သာ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ထိေရာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသးသည္ဟု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ကိုင္ ေနသူမ်ား၊ ေကာ္မတီအခ်ဳိ႕မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အမ်ားျပည္သူအတြက္ ထိေရာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲသည္ဟု ဆိုရာတြင္ ေျပာင္းလဲလိုက္သည္ႏွင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေျပာင္းလဲေပးသည့္ အက်ဳိးဆက္ကို အမ်ားျပည္သူမွ ခံစားရျခင္း စံႏႈန္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အေပၚ ျပန္လည္ အက်ဳိးျပဳႏုိင္သည့္ စံႏႈန္းျဖင့္ တိုင္းတာ၍ သံုးသပ္ျခင္းဟု ဆိုသည္။
၀န္ႀကီးဌာန ၃၆ ခုတြင္ စီးပြားေရး/ကူးသန္း၊ ဘ႑ာ/အခြန္၊ စီးပြား/စီမံ၊ ျပည္ထဲေရးေအာက္ရွိ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ထုတ္ေပးေရးအဖြဲ႕၊ လ၀က၊ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးဌာနအခ်ဳိ႕၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားမွာ အခ်ိန္တိုအတြင္း အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ျပန္လည္အက်ဳိးသက္ေရာက္ ေစခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လူတစ္ဦးတည္းမွ ခ်ဳပ္ကိုင္တင္သြင္းေနသည့္ စားအုန္းဆီအား မည္သူမဆို တင္သြင္းခြင့္ ျပဳလုိက္ျခင္း၊ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းခြင့္အား မည္သူမဆို တင္သြင္းခြင့္ ေပးခဲ့ျခင္း၊ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လိုင္စင္မလိုဘဲ ကုန္သြယ္ႏိုင္ျခင္း၊ ကုမၸဏီ မေထာင္ႏိုင္ သူမ်ားအား တစ္ဦးခ်င္း ကုန္သြယ္မႈကတ္မ်ား ထုတ္ေပးကာ ကုန္သြယ္ေစျခင္း၊ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈ က႑တြင္လည္း မလိုအပ္သည့္ ဂိတ္မ်ားကို ဖယ္ရွားျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းသစ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။
အခ်ိန္မ်ားစြာေပး၍ လိုင္စင္ယူရသည့္ ျပႆနာမ်ား ကင္းရွင္းသြားၿပီး အမ်ားျပည္သူ အေနျဖင့္ လွ်င္ျမန္စြာ ကုန္သြယ္ႏိုင္သည့္အျပင္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ခ်ဳပ္ကိုင္တင္သြင္းခြင့္ရသည့္ ကုန္စည္မ်ားကိုလည္း ယခုအခါ တင္သြင္းခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
ေက်ာက္စိမ္းတင္ပို႕မႈမွရေငြ ထက္၀က္ခန္႕ ထပ္မံက်ဆင္းခဲ့၍ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေလ်ာ့က်မည့္ အေနအထား ၾကံဳခဲ့ေသာ္လည္း လွ်င္ျမန္စြာ ကုန္သြယ္ႏိုင္သည့္အတြက္ ယခင္ႏွစ္ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ထက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အထက္ ျမင့္တက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြအား ႏႈန္းရွင္စနစ္သို႕ ေျပာင္းလဲႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ဘဏ္မ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္သည္အထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္သည့္ အတြက္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ ေငြလႊဲသည့္အခါ စင္ကာပူကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံမ်ဳိးအား ၾကားခံရန္ မလိုသည့္ အက်ဳိးဆက္အား အမ်ားျပည္သူမွ ရရွိခဲ့သည္။
ယင္းအျပင္ ျပည္တြင္းအခြန္ ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္လည္း အခြန္ဥပေဒမ်ားအား ျပင္ဆင္လုပ္ကိုင္ျခင္း၊ ထိပ္တန္းအခြန္ထမ္း စာရင္းမ်ား ထုတ္ျပန္ကာ အခြန္မေပးေဆာင္ပဲ ေရွာင္တိမ္းသူမ်ားလည္း တြန္႕ဆုတ္ ေစရန္ႏွင့္ အခြန္ေဆာင္ေန သူမ်ားကိုလည္း သိရွိႏိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ အခြန္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အခြန္ထမ္း ပိုမ်ားျပားလာေစမည့္ နည္းလမ္းအား အသံုးျပဳ ျခင္းတို႕ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူမွ ပိုမို အခြန္ထမ္းေဆာင္ လာႏိုင္ခဲ့သည္။
ထို႕အတြက္ ယခုႏွစ္တြင္ ထိပ္တန္းကုမၸဏီႀကီးအခ်ဳိ႕ အခြန္တိမ္းေရွာင္ ေနသည့္ၾကားမွ အခြန္ေငြက်ပ္ ဘီလ်ံ ၂၅၀၀ နီးပါးအထိ ရရွိၿပီး ယခင္အစိုးရ လက္ထက္က ရရွိသည့္ ႏွစ္ဆအထိ ပိုရသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္၌ အက်ဳိးပိုရွိခဲ့သည္။
ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ထုတ္ေပးေရးအဖြဲ႕မွ မလိုအပ္သည့္ အဆင့္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေပးသည့္ အတြက္ ေထာက္ခံခ်က္ေပါင္း မ်ားစြာကို ဒုကၡခံရယူ လုပ္ကိုင္ရျခင္း၊ စာအုပ္ ရေရး အခ်ိန္ကုန္လူပန္း ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားစြာျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနရျခင္း ဒုကၡမ်ားမွ သက္သာခြင့္ ရရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
လ၀က၏ D-Form ေလွ်ာ့ခ်ေပးမႈ၊ ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာ ေလွ်ာ့ခ်ေပးမႈ၊ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ျပား ျပဳလုပ္မႈ လြယ္ကူေစရန္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးမႈမ်ားသည္လည္း အမ်ားျပည္သူအေပၚ အက်ဳိးရွိေစခဲ့သည္။
စီမံ/စီးပြား ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္လည္း ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲႏိုင္ျခင္း ရွိခဲ့ၿပီး အဓိကအားျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ား ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ကုမၸဏီ မွတ္ပံုတင္ သက္တမ္းအား တိုးျမႇင့္ေပးျခင္း၊ One Stop Service ျဖင့္ ကုမၸဏီ မွတ္ပံုတင္ျခင္း၊ သက္တမ္းတိုးျခင္း မ်ားအား ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းမ်ား ေၾကာင့္လည္း လုပ္ကိုင္ရသူမ်ားအတြက္ အဆင့္မ်ားစြာ ေလ်ာ့က်ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းအေနျဖင့္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပစရာ အခ်က္မ်ားစြာရွိသည့္ အေနအထား ရွိေနသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အနည္းငယ္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးလိုက္သည့္ အခ်က္အရပင္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္ျဖင့္ ႏိႈင္းစာလွ်င္ မိုဘုိင္းဖုန္း သံုးစြဲႏိုင္မႈ ပိုမို တိုးလာခဲ့ရသည္။
ထိေရာက္စြာ ေျပာင္းလဲႏိုင္မႈ မရွိသည့္ အခ်က္မ်ားအေပၚ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒ဦးေဇာ္ျမင့္ေဖက “လုပ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပည္သူကို အက်ဳိးျပဳမယ္ဆိုရင္ လက္ေတြ႕က်က် ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတာ။ အဓိကအခ်က္က Bottoms Up နည္းလမ္းနဲ႔ သြားတဲ့အထိ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရမယ္။ ေအာက္က ကြၽမ္းက်င္၀န္ထမ္းေတြကလည္း အထက္ကို တင္ျပႏိုင္ရမယ္၊ အထက္က ၀န္ႀကီးကလည္း လိုက္လုပ္ႏိုင္ရမယ္။ ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕ Capacity ကလည္း အေရးႀကီးတယ္။ အရင္လို အေပၚကေနလာတဲ့ စနစ္အတုိင္း ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနရင္ လည္ေနမွာပဲ။ တစ္ကယ္ အက်ဳိးရွိေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့ ေနရာမွာ State Organization တစ္ခုတည္းက ေျပာင္းတာမ်ဳိး မရဘူး။ အမ်ားျပည္သူအသံ နားေထာင္ရတယ္၊ Public Participate ယူမွရတယ္။ အခုလက္ေတြ႕က်က် ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဌာနေတြဆိုတာ အမ်ားျပည္သူအသံ နားေထာင္ၿပီး ေျပာင္းလဲလို႔ အက်ဳိးရွိလာတာလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အခုထိလည္း ဥပေဒ အနည္းအက်ဥ္းပဲ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေသးတယ္ ေျပာင္းစရာ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္” ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သတၱဳႏွင့္ သယံဇာတေရးရာ ေကာ္မတီ၏ အတြင္းေရးမွဴး ဦးလွေဆြက “ဥပမာ-သတၱဳတြင္း ၀န္ႀကီးဌာန ဆိုပါေတာ့ မေျပာင္းလဲတာ မဟုတ္ဘူး ေျပာင္းလဲတယ္။ ေျမငွားရမ္းခကို အဆေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ ျမႇင့္လိုက္တယ္။ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးရွိမယ့္အစား အခက္ေတြ႕ကုန္တယ္။ ဒီလိုပဲ သစ္ေတာ၊ သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးဌာန အမ်ားစုက ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ေနေပမယ့္ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးရွိေအာင္ မေျပာင္းလဲ ႏိုင္ေသးဘူး။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဆိုရင္လည္း မီဒီယာဥပေဒကို ေရးဆြဲတဲ့အခါမွာ အမ်ားျပည္သူအသံကို နားေထာင္၊ ေဆြးေႏြးၿပီးမွ လႊတ္ေတာ္တင္သင့္တာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္ ႏိုင္ငံသားမ်ားထံမွ ဆင္းသက္သည္လို႕ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ ဆႏၵ၊ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွ အမ်ားျပည္သူကို အက်ဳိးျပဳတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္မွာပါ” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကဲ့သို႔ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြအား အ႐ံႈးခံသံုးစြဲကာ အမ်ားျပည္သူ သိရွိသင့္သည့္ သတင္းမ်ားကိုပင္ ေရာင္းခ်ရန္အထိ အမ်ားျပည္သူအား အက်ဳိးရွိသည္အထိ ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ရွိေနေသးေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္း မီွခိုေနေသာ ေတာင္သူမ်ားအတြက္ လယ္/ဆည္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွာလည္း ေတာင္သူမ်ားအေပၚ ထိေရာက္သည့္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္မႈ မရွိေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
http://www.news-eleven.com
Credit : Here
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။