မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေပ်ာက္ဆံုး ဘိုးအင္းေလယာဥ္ MH370 ကို ရွာမေတြ႔သည္မွာ ၁၀ ရက္ ေက်ာ္ ၾကာလာျဖစ္သည္။ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔က အဆိုပါ ေလယာဥ္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားခ်ိန္ မိနစ္အနည္းငယ္ အၾကာတြင္ အမ်ိဳးအမည္မသိ ေလယာဥ္တစီး ေရဒါတြင္ ေတြ႔ရွိခဲ့ေၾကာင္း ထိုင္း ေတာ္ဝင္ေလတပ္က မတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားလိုက္သည္။
သက္ဆိုင္ရာ ထိုင္းတာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေစာစီးစြာ သတင္းမထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းမွာ ေလေၾကာင္း ၿခိမ္းေျခာက္မႈတခုဟု မယူဆခဲ့ၾက၍ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ သိရွိလာရျခင္းမွာလည္း မေလးရွားအစိုးရ၏ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္အရ မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔က ေရဒါမွတ္တမ္း မ်ားကို ျပန္လည္စစ္ေဆးရင္း ေတြ႔ရွိရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းေလတပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Monthon Suchookorn က AFP သတင္းဌာနသို႔ ေျပာသည္။
ေရဒါတြင္ ေပၚသည့္ အမ်ိဳးအမည္မသိေလယာဥ္ကို MH 370 ေပ်ာက္ဆံုးၿပီး ၆ မိနစ္အၾကာ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ မနက္ ၁၂ နာရီ ၂၈ မိနစ္ (မေလး ရွား စံေတာ္ခ်ိန္ မနက္ ၁နာရီ ၂၈ မိနစ္) တြင္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ အထက္၌ ေတြ႕ရွိခဲ့ရၿပီး မေလးရွားႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကြာလာလမ္ပူႏွင့္ မလကၠာေရလက္ၾကားရွိရာ အေနာက္ေတာင္ဖက္သို႔ ဦးတည္ေနေၾကာင္း ထိုင္းေလတပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Monthon Suchookorn က ဆိုသည္။
အဆိုပါ အခ်ိန္က MH370 ၏ ဆက္သြယ္ေရးစက္မွ ၎၏ တည္ေနရာႏွင့္ အျမင့္ကို ေနာက္ဆံုး ထုတ္လႊင့္ေပးခ်က္ ႏွင့္ ကိုက္ညီေနသည္။
မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ မနက္ပိုင္းတြင္ မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕သို႔ MH 370 ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းေနရင္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦးႏွင့္ အမႈထမ္း ၁၂ ဦး ၊ စုစုေပါင္း လူ ၂၃၉ ဦး ပါရွိသည္။
ေရဒါတြင္ ဖမ္းယူရရွိမႈက ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္း ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ထိုင္းေရဒါက ေနာက္တႀကိမ္ ဖမ္းမိသည့္အခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္က ေျမာက္ဘက္သို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီး ကပၸလီပင္လယ္ျပင္ အထက္တြင္ ေရဒါျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Monthon Suchookorn က ဆိုသည္။
“အဲဒီေလယာဥ္က MH370 လို႔ေတာ့ အတည္ မျပဳႏိုင္ပါဘူး” ဟု သူကေျပာသည္။ ေနာက္ပိုင္းေတြ႕ရွိရသည့္ အခ်ိန္အတိ အက်ကိုမူ သူက ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မျပဳပါ။
ထိုင္း ေတာ္ဝင္ေလတပ္က ေရဒါ မွတ္တမ္းမ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း မျပဳခဲ့ျခင္းမွာ အဆိုပါ ေလယာဥ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေလပိုင္နက္အတြင္းတြင္ မရွိသည့္အျပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံကို အႏၲရယ္ျပဳၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း မရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းေလတပ္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရွိသူကေျပာသည္။ သတင္းထိန္ခ်န္ျခင္း မဟုတ္ဟုလည္း သူက ျငင္းပယ္သြားခဲ့သည္။
မတ္လ ၁၅ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ မေလးရွား ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကလည္း မူလ လမ္းေၾကာင္းမွ ေျပာင္းလဲ ၿပီး အေနာက္ဖက္သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ျပန္လွည္သြားခဲ့သည့္ အေထာက္အထားမ်ားေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ ယခုထြက္ေပၚလာသည့္ ထိုင္းေရဒါ မွတ္တမ္းမ်ား ကလည္း အဆိုပါ အခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီေနသည္။
အိႏၵိယ သမုဒၵရာ၏ အထက္ မိုင္ ၂၂၂၅၀ အထက္တြင္ ကမာၻကို ပတ္ေနေသာ ၿဂိဳလ္တုတလံုးက MH370 ေလယာဥ္၏ ေနာက္ဆံုး သတင္းပို႔ ထုတ္လႊင့္မႈကို ဖမ္းယူရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရၿပီးေနာက္ ဖမ္းယူႏိုင္စြမ္းရွိသည့္ ဒီဂရီမ်ားကို အေျခခံ၍ တြက္ခ်က္ၾကည့္သည့္အခါ ေလယာဥ္ အေနာက္ဖက္သို႔ ျပန္လွည့္လာသည့္ ယူဆခ်က္က ပိုမို အားေကာင္းလာၿပီး ရွာေဖြေရး ဧရိယာလည္း အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံက ဦးေဆာင္ရွာေဖြေနသည့္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာေတာင္ပိုင္းတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ MH370 ဟု ယူဆရသည့္ ေလယာဥ္ ကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့ၾကရဟု သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ကီလိုမီတာ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြာေ၀းသည့္ ေမာ္လ္ဒိုက္ႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္သည္။
သီရိလကၤာႏိုင္ငံ၏ အေနာက္ေတာင္ဖက္ ကီလိုမီတာ ၇၀၀ အကြာ အိႏိၵယသမုဒၵရာအတြင္းရွိ ကၽြန္းႏိုင္ငံတခုျဖစ္ေသာ ေမာ္လ္ဒိုက္ ႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားက MH370 ေလယာဥ္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ၿပီး ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ နံနက္တြင္ ခပ္နိမ့္နိမ့္ပ်ံလာသည့္ ဂ်က္ေလယာဥ္ႀကီးတစီးကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့ၾကရသည္ဟု ဆိုသည္။
ေလယာဥ္၏ အေရာင္မွာ အျဖဴေရာင္ျဖစ္ၿပီး အနီေရာင္ အစင္းေၾကာင္းမ်ားပါ၀င္ေနသည္ဟု သိရသည့္ အတြက္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ တူညီေနသည္။ မတ္လ ၈ရက္ေန႔ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ နံနက္ ၆ နာရီ ၁၅ မိနစ္တြင္ Kuda Huvadhoo ကၽြန္းေပၚမွ အသံ ဆူညံက်ယ္ေလာင္စြာျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းသြားသည္ဟု ေမာ္လ္ဒိုက္ သတင္းစာ Haveeru Daily ၏ အဆိုအရသိရသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ကၽြန္းေပၚကေနျဖတ္ၿပီး ဂ်က္ေလယာဥ္ နိမ့္နိမ့္ေလး ပ်ံသန္းသြားတာကို တခါမွ မျမင္ဖူးပါဘူး” ဟု အမည္ မေဖာ္ျပထားေသာ မ်က္ျမင္သက္ေသတဦးက ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ေရယာဥ္ပ်ံေတြ ျမင္ဖူးပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ဒါက ေရယာဥ္ပ်ံ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ က်ေနာ္ ေလယာဥ္ရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ေတြကိုေတာင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္တေယာက္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တျခား သူေတြလည္း က်ေနာ့္လိုပဲ ေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ အသံအက်ယ္ႀကီး ၾကားရသလဲဆိုတာ သိခ်င္လို႔ တခ်ိဳ႕လူေတြ အိမ္ထဲကထြက္ၾကည့္ၾကတယ္” ဟုလည္း သူကဆိုသည္။
Kuda Huvadhoo ကၽြန္း၏ အႀကီးအကဲတဦး ျဖစ္ေသာ Mohamed Zaheem က တျခား ေဒသခံမ်ားကလည္း ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာၾကေၾကာင္း Haveeru Daily သို႔ေျပာသည္။ ေလယာဥ္က ေမာ္လ္ဒိုက္ေတာင္ပိုင္းသို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းသြားေၾကာင္းလည္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကသည္
ေမာ္လ္ဒိုက္တြင္ ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည္ဆိုသည့္ သတင္းသည္ ယခုသီတင္းပတ္ အေစာပိုင္းက အင္တာနက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ၀ါရင့္ေလယာဥ္မွဴးတဦးျဖစ္သည့္ Chris Goodfellow ၏ ခန္႔မွန္းခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီေနသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ဂ္တြင္ ေရးသားခဲ့ေသာ သူ၏ အယူအဆကို အင္တာနက္ေပၚတြင္ ေထာက္ခံသူ အေျမာက္အမ်ားရွိခဲ့ပါသည္။
Chris Goodfellow က ေလယာဥ္ေပၚတြင္ မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားၿပီး ဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား ပ်က္စီးသြားၿပီးေနာက္ ေလယာဥ္မွဴးက အေရးေပၚ ဆင္းသက္ရန္အတြက္ မေလးရွားႏိုင္ငံ လန္ကာ၀ီကၽြန္းသို႔ ဦးတည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆထားသည္။
ေလယာဥ္မွဴးမ်ား မီးခိုးမႊန္ၿပီး ေမ့ေမ်ာသြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္က အလိုအေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္သည့္ စနစ္ျဖင့္ ဆီကုန္သည္အထိ သို႔မဟုတ္ ပ်က္က်သည္အထိ ဆက္လက္ပ်ံသန္းသြားခဲ့သည္ဟု သူက ယူဆထားသည္။
“အခ်ိန္ကို တိုင္းတာၾကည့္လိုက္ရင္ ေမာ္လ္ဒိုက္မွာ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းနဲ႔ ကိုက္ညီေနပါတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံဟာ ေမာ္လ္ဒိုက္ အေနာက္ဖက္ မလွမ္းမကမ္းမွာ ရွိေနႏိုင္ပါတယ္” ဟု သူက ထပ္မံေရးသားခဲ့သည္။
ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ႏိုင္ငံတကာက ၀ိုင္း၀န္း ကူညီေပးခဲ့ၾကသည့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၅ ႏိုင္ငံထဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံလည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။
ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို တိုးျမွင့္လိုက္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာေလပိုင္နက္ အတြင္းတြင္လည္း မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ အေမရိကန္ႏွင့္ အိႏၵိယေလယာဥ္မ်ားက ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ကို လိုက္လံရွာေဖြေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ မေလးရွာ ႏိုင္ငံက မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ခြင့္ေတာင္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံဖက္က မတ္လ ၁၈ ရက္ေန႔အထိ တပတ္ရွာေဖြခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ထပ္မံခြင့္ေတာင္းလာပါကလည္း ရက္တိုးေပးသြားမည္ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏုိင္ထြန္းက ေျပာသည္။
ထိုသို႔ရွာေဖြရာတြင္ ျမန္မာေရတပ္မွ စစ္ေရယာဥ္ ၃ စီးလည္း ၀င္ေရာက္ကူညီမည္ဟု သိရသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရဒါ နည္းပညာ အားနည္းမႈေၾကာင့္ ထိေရာက္စြာ ကူညီႏိုင္ရန္ အကန္႔အသတ္ ရွိေနေၾကာင္းလည္း ျမန္မာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကသည္။ မေလးရွားႏုိင္ငံက ေလယာဥ္ျဖတ္သန္း သြားဖြယ္ရွိေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚရွိ တျခားႏုိင္ငံမ်ားထံမွ ၿဂိဳဟ္တု ဓာတ္ပံုမ်ား၊ ေရဒါမွတ္တမ္း အခ်က္အလက္မ်ားေပးရန္ ေတာင္းခံခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံထံမွ ေတာင္းခံလာျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံပိုင္နက္အတြင္းတြင္ မတ္လ ၁၅ ရက္ႏွင့္ ၁၆ ရက္မ်ားတြင္ရွာေဖြခဲ့ရာ မည္သည့္ထူးျခားမႈမွ် မေတြ႕ရွိခဲ့ရေၾကာင္း ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းကေျပာသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၊ မုတၱမ ပင္လယ္ေကြ႕ႏွင့္ ကိုကိုးကၽြန္း ပတ္ ၀န္းက်င္ စသည့္ေနရာမ်ားတြင္ ရွာေဖြခြင့္ျပဳထားသည္။
မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔က ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ Phu Quoc ေလဆိပ္တြင္ က်င္းပေသာ ေပ်ာက္ဆံုး
မေလးေလယာဥ္ ရွာေဖြေရး ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ကူညီရွာေဖြမႈကို ဗီယက္နမ္ အရာရွိတဦးက
ရွင္းျပေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု – Reuters)
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။