/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Tuesday, September 3, 2013

.

မေတာ္တဆမႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိသည့္ MA 60 ကို ျပင္သစ္ေလယာဥ္ျဖင့္ အစားထိုးရန္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းစီစဥ္

ကမၻာ့ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားတြင္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားေလ့ရွိသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ထုတ္ MA 60 သံုးစင္းကို ျပင္သစ္ႏိုင္ငံထုတ္ ATR72 – 500 သံုးစင္းျဖင့္ အစားထိုးသြားမည္ဟု ကမၻာ့ခရီး သြားလုပ္ငန္း သတင္းမ်ားေဖာ္ျပလ်က္ရွိသည့္ eTurbo News အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။


အစားထိုးအသံုးျပဳမည့္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံလုပ္ ATR72 – 500 သံုးစင္းမွာ ငါးႏွစ္သက္တမ္းရွိၿပီျဖစ္ၿပီး အေမရိ ကန္ေဒၚလာ ၁၂ သန္းခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ MA 60 ေလယာဥ္ႏွစ္စင္း မွာ ဟိုက္ဒေရာလစ္ဘရိတ္စနစ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ယခုႏွစ္အတြင္း ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ ေမလ ၁၆ ရက္တြင္ ရွမ္းျပည္နယ္ မိုင္းဆတ္ေလဆိပ္သည္ ဆင္းသက္လာသည့္ MA 60ေလယာဥ္ မွာ ဘီးေခ်ာ္သြားခဲ့သည့္အတြက္ ေျပးလမ္းအျပင္ဘက္ ကိုက္ ၂၀၀ အကြာရွိ ၿခံစည္း႐ိုးအား၀င္တိုက္ ခဲ့ သည့္အတြက္ လူႏွစ္ဦးေသဆံုးကာ ၁၁ ဦးဒဏ္ရာရခဲ့သည့္အျပင္ ေလယာဥ္ပန္ကာဒလက္မ်ားလည္း ပ်က္ စီးသြားခဲ့ရသည္။

ထို႔အတူ ယခုႏွစ္ဇြန္လ ၁၀ ရက္က ေမာ္လၿမိဳင္ႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းအၾကား ေျပးဆဲြေနသည့္ MA 60 ေလ ယာဥ္ တစ္စင္းမွာ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္တြင္ ဆင္းသက္စဥ္ဘီးေခ်ာ္ကာ ေျပးလမ္းႏွင့္ ၆၅ ကိုက္အကြာရွိ ၿခံစည္း႐ိုးအား ၀င္တိုက္မိခဲ့သည္။ ယင္းေလယာဥ္တြင္ ခရီးသည္ ၅၅ ဦးလိုက္ပါလာေသာ္လည္း ဒဏ္ရာရရွိ မႈ တစ္စံုတစ္ရာမရွိခဲ့ေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံတကာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းအေနျဖင့္ MA 60 ေလယာဥ္ မ်ားအား အသံုးမျပဳေတာ့ဟု ဇြန္လ ၁၁ ရက္တြင္ တရား၀င္ေၾကညာခဲ့ရသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ MA 60 ေလယာဥ္သံုးစင္းအား ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ၀ယ္ ယူရန္ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၿပီး ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ စက္ တင္ဘာလတြင္ ကူမင္းမွတစ္ဆင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ အတြင္းသို႔ သယ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

အဆိုပါ MA 60 ေလယာဥ္မ်ားမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရွိ Xian ေလယာဥ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္ပိုေရးရွင္း (Xi’an Aircraft Industrial Cooperation) မွ ထုတ္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ဇြန္လတြင္တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ရွိ အရပ္ဘက္ေလေၾကာင္းအာဏာပိုင္မ်ားမွ ေလေၾကာင္းေျပးဆဲြခြင့္လက္မွတ္ ထုတ္ေပးခဲ့ရာ ယင္းႏွစ္တြင္ ပင္ Sichuanေလေၾကာင္းလိုင္းမွ စတင္အသံုးျပဳခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ အေမရိကန္ႏွင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားမွ ေလေၾကာင္းအာဏာပိုင္မ်ားမွ လံုၿခံဳေရးအရ စိတ္မခ်ရသည့္ အတြက္ေလေၾကာင္းေျပးဆဲြခြင့္ လက္မွတ္မ်ား ထုတ္မေပးခဲ့ေခ်။

ထို႔ေၾကာင့္ MA 60 ေလယာဥ္မ်ားအား အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ျမန္မာ၊ ဖိလစ္ပိုင္ႏွင့္ အင္ ဒိုနီရွားႏိုင္ငံတို႔မွ ေလေၾကာင္းကုမၸဏီမ်ားအျပင္ ဘိုလီဗီးယားႏုိင္ငံရွိ ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္းမ်ားမွ ၀ယ္ယူအ သံုးျပဳခဲ့ရာ မေတာ္တဆမႈမ်ား မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ဟုသိရသည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၁ ရက္တြင္ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံ Zest ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ အသံုးျပဳေနသည့္ MA 60 ေလယာဥ္ မွာ Caticlan ေလဆိပ္တြင္ ေျပးလမ္းေခ်ာ္သြားခဲ့သည့္အတြက္ ကြန္ကရိအတားအဆီးတစ္ခုႏွင့္ ၀င္တိုက္မိရာ ခရီးသည္ အမ်ားအျပားဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့သည့္အျပင္ ေလယာဥ္မွာလည္း ပ်က္စီးသြားခဲ့သည္။

ထို႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္တြင္ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ေန႔ (ဇြန္လ ၁၀) ရက္တြင္ပင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံပိုင္ Merpati Nusantara ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေျပးဆဲြေနသည့္ MA 60 ေလယာဥ္မွာ လည္း Kupang ခ႐ိုင္ၿမိဳ႕ေတာ္Nusa အေရွ႕ပိုင္းေလဆိပ္တြင္ စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းသြားခဲ့သည့္အတြက္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့သည္။ ယင္းေလယာဥ္ျဖင့္ လိုက္ပါလာသူေပါင္း ၅၀ ခန္႔ရွိၿပီး ခရီးသည္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ဒဏ္ရာရရွိသြားခဲ့ သည္ဟု ေလဆိပ္အာဏာပိုင္မ်ားမွ အတည္ျပဳေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု အိႏ္ၵိယေန႔ စဥ္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

မဇၩိမ

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။