/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Thursday, June 27, 2013

.

တ႐ုတ္ငါးဖမ္းသေဘၤာ မ်ားတြင္ ဒုကၡေရာက္ေနသည့္ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ား ျပည္ေတာ္ျပန္ခြင့္ ရမည္ ဟုဆို

အေရွ႕တ႐ုတ္ပင္လယ္ျပင္ရွိ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားပိုင္ ငါးဖမ္းသေဘၤာ မ်ားတြင္ အခ်ိန္ပို ရွစ္နာရီ (အလုပ္ခ်ိန္ တစ္ရက္ ၁၆ နာရီ) အဓမၼခိုင္းေစ ခံေနရသည့္ ျမန္မာသေဘၤာသား မ်ားကို ၄၅ ရက္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ခြင့္ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာပင္လယ္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမား မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (MMWF) တြဲဖက္အ ေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး (၁) ဦးရဲဝင္းထြန္းက ေျပာၾကားသည္။


ယင္းသေဘၤာမ်ားေပၚတြင္ ေရာက္ရွိေနသည့္ ျမန္မာသေဘၤာသား ႏွစ္ဦးကို ျပန္ေခၚေပးရန္ အဆိုပါ အဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ကို အကူအညီ ေတာင္းခံထားၿပီး ယင္းသေဘၤာသား ႏွစ္ဦးအျပင္ အျခား တ႐ုတ္သေဘၤာမ်ား ေပၚရွိ ဒုကၡေရာက္ေနသည့္ သေဘၤာသား မ်ားကို ျပန္လာခြင့္ရရွိရန္ လုပ္ေဆာင္ေပး ေနေၾကာင္း၊ ဒုကၡေရာက္ ေနသည့္ သေဘၤာသားမ်ားျပန္ေခၚရန္ အက်ဳိးေဆာင္ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး ေစလႊတ္ခဲ့ရာ ၄၅ ရက္အတြင္း သေဘၤာသား ေျခာက္ဦးခန္႔ ျပန္ခြင့္ရရွိရန္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိထား ေၾကာင္း ၄င္းကဆိုသည္။

တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ တြင္ ဒုကၡေရာက္ေနသည့္ သေဘၤာသားမ်ား အျပင္ လုပ္အားခမရရွိမႈ၊ သေဘၤာ သား စာအုပ္မ်ားကို အလုပ္ရွင္က သိမ္းဆည္းခံ ထားရမႈ၊ သေဘၤာသားအရာရွိ စာေမးပြဲမ်ား ေျဖဆိုခြင့္ ပိတ္ ပင္ ခံထားရမႈမ်ားကို အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ေျဖရွင္းေပးေနၿပီး သေဘၤာသားမ်ား အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံရမႈႏွင့္ ျပႆနာမ်ားကို ITF (International Transport Worker’s Federation) အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အျပင္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ ကူညီ ေျဖရွင္းေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးရဲဝင္းထြန္းက ထပ္မံ ေျပာ ၾကားသည္။

သေဘၤာတက္မည့္ သေဘၤာသားမ်ား အေနျဖင့္ တရားမဝင္ အက်ဳိးေဆာင္ပြဲစား မ်ားႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ကိုင္ ျခင္း မျပဳရန္ လိုအပ္ၿပီး အလုပ္ရွင္ အလုပ္သမား သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္လည္း အသုံးအႏႈန္းမ်ား ကို နားမလည္ပါက နားလည္တတ္ကြၽမ္းသူ မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အေတြ႔အႀကံဳရွိ သေဘၤာသားမ်ားက ေျပာၾကားသည္။

"ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သေဘၤာတက္မယ့္ လူငယ္ေတြ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြး အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းေစခ်င္ပါတယ္" ဟု ျမန္မာပင္လယ္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဦးခ်စ္ကိုကိုက ဆိုသည္။

သေဘၤာသားအသစ္ မ်ားကို တရားဝင္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ လုပ္ကိုင္ရာတြင္ အလုပ္ရရွိရန္ ခက္ ခဲေနသျဖင့္ တရားမဝင္ အက်ဳိးေဆာင္ပြဲစားႏွင့္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ အက်ဳိးေဆာင္ပြဲစား၏ ေျပာဆိုခ်က္ မ်ားႏွင့္ အမွန္တကယ္ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ လုံးဝျခားနား ေနေၾကာင္း ပြဲစားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ သေဘၤာတက္ခဲ့သည့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အ႐ြယ္ သေဘၤာသား တစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သေဘၤာသားလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူ သေဘၤာသား ဦးေရသည္ ရွစ္ေသာင္းခန္႔ရွိၿပီး ႏွစ္ေသာင္းခန္႔သာ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ ေနၾကေၾကာင္း၊ က်န္ေျခာက္ေသာင္းခန္႔မွာ အလုပ္ ရွာေနရဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ထံမွ သိရွိရသည္။

The Voice Weekly

1 comment:

  1. တရုပ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္
    ျမန္မာျပည္ဟာ အဖက္ဖက္က နာတာခ်ည္းဘဲ
    ဒါကိုေရာ မ်ိဳးခ်စ္ပါတယ္ ဆိုတဲ႔သူေတြ
    ဘာေျကာင့္ ပါးစပ္ေတြပိတ္ထားျကတာလဲ
    ဆိုတာ ေတြးမရဘူး။

    ReplyDelete

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။