ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုျပင္ၾကမယ္ဆို ဘာ ေတြ ျပင္ၾကမွာလဲ?
၁။ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့- ေဒၚစုသမၼတျဖစ္ေရးလည္း မဟုတ္ဘူး။
၂၅%ကိုျပင္ဘို ့လည္းလက္ရိွအေျခအေနအရ မျပင္သင့္ေသးဘူး။
တကယ္မျဖစ္မေနျပင္သင့္တာက ေနာင္ျဖစ္လာမဲ့ အစိုးရအဆက္ဆက္နဲ ့လႊတ္ေတာ္ ၃ ရပ္ အတြင္းမွာ
တစ္ပါတီတည္းက အင္အားအလံုးအရင္းျဖင့္ လႊမ္းမိုးခ်ဴပ္ကိုင္သြားေစမည့္ အခ်က္အလက္ အခ်ိဳ ့နဲ ့ျပည္ေထာင္စုႀကီး ထာဝစဥ္တည္ျမဲေရးအတြက္ တိုင္းရင္း သားေပါင္းစံုမွ အေက်အလည္ သေဘာတူလက္ခံေသာ စစ္မွန္သည့္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေပၚေပါက္လာေရး တို ့ကိုသာဦးစားေပးျပင္ဆင္သင့္သည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။
၂။ ၎အခ်က္မ်ားကိုျပင္ဆင္ျပီး၍ ျပည္ေထာင္စုမျပိဳကြဲေရးနွင့္အခ်ဴပ္အျခာအာဏာတည္တံ့ခိုင္ျမဲေရး
တို ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးကေက်ေက်နပ္နပ္သေဘာတူေထာက္ခံမွဳမ်ား
ရရိွျပီးသည့္ အခ်ိန္မွသာေဒၚစုသမၼတျဖစ္ေရးနွင့္၂၅%ကိုေလွ်ာ့ခ်ေရးတို ့ကိုဆက္လက္ျပင္ဆင္ျခင္း
သည္သာ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ေရးနွင့္ဖြံ ့ျဖိဳးတိုးတက္ေရး၊တိုင္းရင္းသာည္းလံုးညီညြတ္မွဳမျပိဳကြဲေရး
တို ့အတြက္ အာမခံခ်က္ရရိွနိုင္မည္ဟုယံုၾကည္မိပါသည္။
၃။ မျဖစ္မေနေဒၚစုကိုသမၼတျဖစ္ေရးကန္ ့သတ္ထားေသာအခ်က္အလက္မ်ားကိုျပင္ဆင္မည္ဆိုပါ
ကလည္း၂၅%ကို ေလွ်ာ့ခ်ေရးကိုေတာ့ တိုင္းရင္းသားမ်ားနွင့္နွစ္ဘက္ယံုၾကည္မွဳခိုင္မာစြာတည္
ေဆာက္ နိုင္သည့္နိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းတစ္ခုကိုဖန္တီးနိုင္သည့္အခ်ိန္မွသာျပင္ဆင္သင့္သည္
ဟု အႀကံျပဳလိုပါသည္။
၄။ ယခုလိုတင္ျပ၍ယခုေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မွပါတီမ်ားနွင့္ေဆြးေႏြးလ်က္ရိွေသာအခ်ိဳးက်လႊတ္
ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေ႐ြးခ်ယ္ခံေရးသေဘာထား(PR)စံနစ္ကိုေထာက္ခံပါသလားဆိုပါက က်ေနာ့္အေနျဖင့္(လံုးဝ)မေထာက္ခံပါဟုရွင္းလင္စြာတင္ျပလိုပါသည္။
၅။ အဘယ္ေၾကာင့္မေထာက္ခံရပါသနည္း။ရွင္းပါသည္။ယခုလက္ရိွပါတီမ်ား၏ျပည္သူလူထုနွင့္ထိေတြ ့ဆက္ဆံ၍ျပည္သူ ့ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္နိုင္မွဳ စြမ္းရည္မ်ားအေပၚ အျပည့္အဝေက်နပ္ အားရ ဖြယ္မျမင္ေသး
၍ျဖစ္ပါသည္ဟုသာရိုးသားစြာတင္ျပလိုပါသည္။
၆။ ျပည္သူလူထုမွသက္ဆိုင္ရာ အေ႐ြးျခယ္ခံကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးျခင္းဆီ၏ အရည္အေသြးမ်ားကို
တိုက္ရိုက္ စိစစ္အကဲျဖက္နိုင္ျခင္းမရိွဘဲ ျပည္သူလူထုလိုလားသည္ျဖစ္ေစ/ မလိုလားသည္ျဖစ္ေစ
ပါတီ တစ္ခုျခင္း ၏ဝင္ေရာက္ေ႐ြးခ်ယ္ခံျခင္းအေရအတြက္အေပၚသာမူတည္၍ေ႐ြးေကာက္တင္
ေျမွာက္ျခင္း စံနစ္သည္ျပည္သူလူထု၏ စစ္မွန္ေသာဆႏၵသေဘာထားမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာေရာက္
သည္ဟု ခိုင္မာစြာ ယံုၾကည္မိပါသည္။ ပါတီတစ္ခုလံုးတြင္ရိွရိွသမွ်ေသာ ေ႐ြးျခယ္ခံကိုယ္စားလွယ္မ်ား
၏တစ္ဦးျခင္း အရည္ အေသြးကို၏၎ပါတီ၏ ပံုရိပ္တစ္ခုတည္းျဖင့္သာ ျပည္သူလူထုမွအကဲျဖက္ရမည္ဆိုပါက လြန္စြာလြဲမွား ေသာေ႐ြးေကာက္တင္ေျမွာက္မွဳမ်ားသာျဖစ္လိမ့္မည္ဟုယူဆမိပါသည္။
၇။ နိုင္ငံေတာ္၏အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာလုပ္ပိုင္ခြင့္ ေဘာင္အတြင္းသို ့နိုင္ငံ ေတာ္အဆင့္အရည္အေသြးမျပည့္မီွေသာ၊မိမိပါတီ မိမိအဖြဲ ့အစည္း၊မိမိဝန္းက်င္တစ္ခု
တည္း၏အက်ိဳးကို သာလိုလားဦးစားေပးေဆာင္႐ြက္လိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ လြဲမွား
သည့္အျမင္သေဘာ ထား မ်ားေၾကာင့္လႊတ္ေတာ္အတြင္းနိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးရိွသည့္ဥပေဒျပဳ
ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ေနွာင့္ေနွးၾကန္ ့ၾကာကာ လႊတ္ေတာ္အတြင္းအုပ္စုဖြဲ ့ဂိုဏ္းဂဏဖြဲ ့၍ သူေျပာ
ငါဖ်က္ ငါေျပာသူဖ်က္ အပ်က္ပ်က္နွင့္နွာေခါင္းေသြးထြက္ရမည့္အေျခအေနမ်ိဳးကိုက်ေနာ့္အေနျဖင့္
လံုးဝမျဖစ္ေစလို၍(PR)စံနစ္ကိုကန္ ့ကြက္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
၈။ ဤသို ့ဆိုလွ်င္က်ေနာ္ဘာကိုဆိုလိုျခင္ပါသလည္း။
ယခုအစိုးရသည္ေနာင္အတိုက္အခံျဖစ္သြားနိုင္သလို ယခုအတိုက္အခံသည္လည္း ေနာင္အစိုးရ ျဖစ္သြားနိုင္သည္ဟူေသာ ေတြးဆခ်က္ကို အေျခခံ၍ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရမည္ဆိုပါက တိုင္းျပည္နွင့္လူ
မ်ိဳး၏ေနာင္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ ခိုင္မာ၍ ေရရွည္အက်ိဳးရိွနိုင္သည့္အျပန္အလွန္ ေရရွည္နားလည္ယံုၾကည္မွဳအေမြခံေကာင္းမ်ားကိုသာ လက္ရိွ နိုင္ငံေရး ေလာကအတြင္း က်င္လည္ေနၾကေသာ
နိုင္ငံေရးသမားမ်ားအေနျဖင့္ ဦးစားေပးစဥ္းစား ေစလို ေသာ သေဘာကိုဆိုလိုေနျခင္းျဖစ္ပါသည္ခင္ဗ်။
ဤဆိုလိုခ်က္အေပၚအေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္႐ြက္သင့္သည့္နည္းလမ္းမ်ားကိုေတြးဆျခင္း
===================================================
၉။ အထက္စာပုိဒ္(၈)ပါ က်ေနာ္ဆိုလိုခ်က္ကို အနည္းအငယ္အက်ယ္ခ်ဲ့ ၍တင္ျပလိုပါသည္။
က်ေနာ့္ အေနျဖင့္လက္ရိွနိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မ်ားအေပၚ ေလ့လာမိသ၍ကိုအေျခခံ၍စဥ္းစားၾကည့္ေသာ
အခါ က် ေနာ္တို ့နိုင္ငံအေနျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးျဖစ္စဥ္မ်ား၌ လက္ရိွအစိုးရအဖြဲ ့နွင့္ျပည္ခိုင္ျဖိဳး
ပါတီ၊ အတိုက္ အခံေခါင္းေဆာင္ေဒၚစုၾကည္နွင့္NLDပါတီ၊တပ္မေတာ္တို ့သည့္တစ္ဦးကိုတစ္ဦး
တစ္ဖြဲ ့ကိုတစ္ဖြဲ ့မည္သို ့မွ် ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ျခင္းငွာမျဖစ္နိုင္ဟုေတြးဆမိပါသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္၎တို ့အေနျဖင့္တစ္ဦးကိုတစ္ဦးတြန္းကန္ျခင္းနိယာမကို မည္သည့္ဘက္မွ
ျဖစ္ေစ က်င့္သံုးလိုက္သည္နွင့္တစ္ျပိဳင္နက္ ဦးစြာတိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ပ်က္ျပား ရဖြယ္ရိွ သည္ဟု ယူဆမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။က်န္တိုင္းရင္းသားအားလံုးသည္လည္းအစိုးရ၊ျပည္ခိုင္ျဖိဳး၊
ေဒၚစုနွင့္NLD၊ တပ္မေတာ္တို ့၏ ဆက္ဆံေရးအေျခအေနကိုသာေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္၍သာ ၎တို ့၏ ေရွ ့လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုစီမံေနၾကသည္ဟုယံုၾကည္မိပါသည္။
၁၀။ သို ့ျဖစ္၍ အထက္တင္ျပပါနိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားအေနျဖင့္ တစ္ဘက္နွင့္တစ္ဘက္အႁကြင္းမဲ့
အနိုင္ရ ေရးလမ္းစဥ္ကိုသာစြဲကိုင္ထားမည္ဆိုပါက မည္သည့္ဘက္ကမွ်အႁကြင္းမဲ့အနိုင္ရနိုင္မည္
မဟုပ္ဘဲ တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ေအးျခမ္းေရးသာ ပ်က္ျပာေစနိုင္မည့္အျပင္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ
ေရးလုပ္ငန္း စဥ္မ်ားေပၚႀကီးမား၍ဆိုးဝါးေသာဆိုးႀကိဳးမ်ားသာသက္ေရာက္လာေစနိုင္သည္ဟုယံုၾကည္မိပါသည္။
၁၁။စုစည္းဆြဲငင္ျခင္းနိယာမသည္သာတိုင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္အက်ိဳးျဖစ္ေစမည္။
================================================
လိပ္ခဲတည္းလည္းျဖစ္ေနသည့္ လက္ရိွနိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းမ်ား၏ တစ္ခုတည္းေသာနိုင္ငံေရး
ထြက္ ေပါက္သည္ အင္အားစုမ်ားအားလံုးစုစည္းဆြဲငင္ျခင္းသာလ်င္ျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ့္အေနျဖင့္
ေလးနက္စြာ ယံုၾကည္မိပါသည္။
က်ေနာ္၂၀၁၂ခုနွစ္နိုဝင္ဘာလခန္ ့ကတင္ျပခဲ့ဘူးပါသည္။ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးနွင့္NlD ပူးေပါင္းနိုင္ပါသလားဟု တင္ျပရံုျဖင့္ က်ေနာ့္အားဝါဒမတူ၊ လူမတူသည့္အတြက္
မည္သို ့မွ်မျဖစ္နိုင္ဟု နွစ္ဘက္စလံုးမွ ျပင္းထန္စြာ ေဝဖန္ျပစ္တင္မွဳမ်ားကိုရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါသည္။ သို့ေသာ္က်ေနာ္ယခုထပ္မံတင္ျပပါအံုးမည္။
ေကာင္းပါျပီ။
ဝါဒမတူ၊ လူမတူသည့္အတြက္ ပါတီျခင္းပူေပါင္းေဆာင္႐ြက္မွဳမ်ား ျပဳလုပ္သင့္သည့္ဟူေသာ က်ေနာ့္
အယူ အဆသည္စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ျပီး ဒီမိုကေရစီစံနစ္နွင့္အံေခ်ာ္ေနသည့္ ေလာဘအိမ္မတ္သတ္သတ္သာ ျဖစ္ေနသည္ ဆိုပါက ပါတီျခင္းမပူးေပါင္းနိုင္ၾကသည္ကိုက်ေနာ္လက္ခံနိုင္ပါသည္။
သို ့ေသာ္-ျပည္သူလူထုမွလြတ္လပ္စြာေ႐ြးေကာက္တင္ေျမွာက္ျခင္းမွတဆင့္ေပၚေပါက္လာေသာ
ကိုယ္စား လွယ္မ်ားအေနျဖင့္မူပါတီတစ္ခုကိုကိုစားျပဳ ျခင္းထက္ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးကိုကိုယ္စား
ျပဳသူမ်ားသာျဖစ္ သည္ကိုအႁကြင္းမဲ့နာလည္းယံုၾကည္ၾကမည္ဆိုပါကအစိုးရအဖြဲ ့ဖြဲ ့ရာ၌ညြန္ ့
ေပါင္း အစိုးရဖြဲ ့စည္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္အတြင္း၌ခိုင္မာျပီး အင္အားေတာင့္တင္း
သည့္ ျပည္သူ ့အသံဟူသမွ်ကိုယ္စားျပဳသည့္က်ီး-ဘုတ္ရိုေသ၊ဘုတ္-က်ီးရိုေသ၊ အဓိကအာဏာရနွင့္ အတိုက္အခံ ဟူ၍မခြဲျခားဘဲျပည္သူ ့အက်ိဳး၊တိုင္းျပည္၏လက္တေလာနွင့္ေရ
ရွည္အက်ိဳး စီးပြားအတြက္ ေဆာင္႐ြက္နိုင္ မည့္စုစည္းဆြဲငင္ျခင္းနိယာမကိုက်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ျပည္သူ ့
တစ္မ်က္နွာတည္းကိုသာၾကည့္ေသာအစိုးရအဖြဲ ့/လႊတ္ေတာ္မ်ား အျဖစ္ပူေပါင္းေဆာင္႐ြက္သင့္
သည္ဟုထပ္မံတင္ျပမည္ဆိုပါက စာဖက္သူ မိတ္ေဆြမ်ားအေနျဖင့္ မည္သို ့ထင္ျမင္ယူဆ
ႁကပါသနည္းဟု အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို ဦးတည္ ၍ က်ေနာ္ေမးခြန္းထုတ္လိုပါသည္။
၁၂။ အခ်ဴပ္အားျဖင့္တင္ျပလိုသည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာျမန္မာ့လူေဘာင္တည္ေဆာက္နိုင္ေရး
တြင္ လက္ရိွနိုင္ငံေရးပါတီအားလံုးနွင့္ တပ္မေတာ္၊တိုင္းရင္းသားအဖြဲ ့အစည္းအသီးသီးတို ့သည္
တူရာေတြကို ေပါင္းလုပ္နိုင္ရမည့္အျပင္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားနွင့္အမ်ိဳးသား ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး
အတြက္ဆိုပါက မတူတာေတြကိုေဘးဖယ္ထားမည့္အစား တူလာေအာင္ညိွနိွဳင္း၍ဆြဲငင္ျခင္း နိယာမကိုသာ ျပည္သူ ့မ်က္နွာ ၾကည့္၍ေဆာင္႐ြက္ၾကေစလိုပါသည္။ နိုင္ငံ့ဦးေဆာင္အဖြဲ့အစည္းမ်ားနွင့္
တိုင္းရင္းသားဦးေဆာင္အဖြဲ ့အစည္းမ်ား အျခင္းျခင္းဝါဒသေဘာတရားမ်ား ဝိဝါဒကြဲျပားေနျခင္းသည္
က်ေနာ္တို ့၏ျမန္မာလူ ့ေဘာင္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကိုမည္သို ့မွ်အက်ိဳးမျပဳနိုင္သည့္အျပင္၊ ျပည္
သူလူထုကိုဆင္းရဲမြဲေတျပီး အသိဥာဏ္ပညာအဆင့္အတန္းနိမ္းပါးေစသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသာျဖစ္၍
ဘယ္ေသာအခါမွ စုစည္းညီညြတ္ျပီး အင္အားေတာင့္တင္းေခတ္မွီဖြံ ့ျဖိဳးသည့္နိုင္ငံေတာ္တစ္ရပ္အ
ျဖစ္ေရာက္ရိွနိုင္မည္မဟုပ္ပါ။
အစိုးရလည္းျပည္သူ၊ ျပည္သူလည္းအစိုးရ။ ပါတီလည္းျပည္သူ၊ ျပည္သူလည္းပါတီ။တိုင္းရင္းသား
လည္းျပည္သူ၊ ျပည္သူလည္းတိုင္းရင္းသားမ်ားသာျဖစ္၍ လက္ရိွက်ေနာ္တို ့ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သမွ်ေသာ
ေဆာင္႐ြက္မွဳမ်ားကို ခင္ဗ်ားတို ့က်ေနာ္တို ့ေနာက္မ်ိဳးဆက္မ်ားအေနျဖင့္တစ္ေယာက္မက်န္ခံစား/
စံစားၾကရမည္သာျဖစ္၍ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြင္ စုစည္းဆြဲငင္ျခင္းလက္ဆင့္ကမ္းအေမြေပး
နိုင္ေရး ကိုသာအေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းမ်ားကိုသာေဆာင္႐ြက္သင့္ပါ
သည္။
တပ္မေတာ္အခန္းက႑အေနျဖင့္လည္း တစ္နိုင္ငံ-တပ္မေတာ္တစ္ခုတည္းျဖစ္သည့္ အခ်ိန္အထိ
လႊတ္ေတာ္ အတြင္း၂၅%ပါဝင္ေနမွဳကို ဆက္လက္တည္ရိွေနရန္လိုအပ္သည္ဟု တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရးကိုေရွ ့ရွဳသည္အျမင္သေဘာထားမ်ားထာရိွျပီး အတင္းအက်ပ္ျပဳျပင္ရန္ ေတာင္းဆိုေန
မွဳမ်ားကို ရပ္တန္ ့သင္ပါသည္။
တပ္မေတာ္သည္၎တို ့အေနျဖင့္ Professional တပ္မေတာ္အျဖစ္ နိုင္ငံတကာတပ္မေတာ္မ်ားနည္း
တူ ရပ္တည္သြားနိုင္ေရးကို တပ္မေတာ္သားမ်ားကိုယ္တိုင္က လိုလိုလားလားလက္ခံယံုၾကည္လာေစ
ေရး ကိုသာ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ အျပဳသေဘာ ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္႐ြက္သင့္ပါေၾကာင္း
အႀကံျပဳ တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဴပ္အပ္ပါသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းလူ
၂၅-၅-၂၀၁၃
ေန ့လည္ ၁နာရီ ၄၂မိနစ္
ရန္ကုန္ျမိဳ ့။
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။