/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Tuesday, May 20, 2014

.

ငါ့ေအာက္ကို ၀င္လာပါ ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေျဖရွင္းလို႔မရဘူး (ႏိုင္ဟံသာ)



(ျမစ္ႀကီးနား မေနာကြင္း လူထုေတြ႔ဆုံပြဲတြင္ NCCT မွ ႏိုင္ဟံသာ၏ မိန္႔ခြန္းမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္)


နာက္ၿပီးေတာ့ တပ္မေတာ္ဘက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဘာေတြ ထပ္ၿပီးေတာင္းဆိုလဲဆိုေတာ့ ကာကြယ္ ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ သေဘာထားဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေျပာလာၿပီ။ အဲဒီမွာ အဓိက ၆ ခ်က္။ ၆ ခ်က္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္မခံ ႏိုင္တာက ၂ ခ်က္။ အဲဒါက နံပါတ္ ၅ နဲ႔ နံပါတ္ ၆။

နံပါတ္ ၅ က ဘာလဲဆိုေတာ့ တည္ဆဲဥပေဒကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပည့္ၿပည့္၀၀ လက္ခံရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သေဘာကေတာ့ အစိုးရဘက္က ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံး လက္ခံရမယ္ဆိုရင္ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ မေျပာနဲ႔ေတာ့။ အစိုးရက ခြင့္ေပးသလို အစိုးရက ျပ႒န္းထားသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးက လိုက္နာ။ ဒါက အဓိပၸာယ္အရေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအရအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္နက္ခ်လိုက္သလိုပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေျပာခြင့္ဘာမွမရွိဘူး။ အစိုးရ ျပ႒န္းထားသလို အားလံုးလက္ခံ။ ဒါဆိုရင္ ၿပီးေရာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၿပာဖို႔လိုဦးမလဲ။ ဘာမွေျပာခြင့္မွရွိေတာ့ဘူး။

ေနာက္ၿပီး နံပါတ္ ၆ က ၂၀၀၈ ရဲ႕ဖြဲ႔စည္းမူကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံရမယ္တဲ့။ လက္ခံၿပီးေတာ့ ခြင့္ၿပဳ ထားတဲ့ပံုစံအရေပါ့ေလ။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ဒီမွာတက္ေရာက္ေနတဲ့ မိဘၿပည္သူမ်ား ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေလ့လာထားၾက လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုတာကေတာ့ ၿပင္လို႔မလြယ္တဲ့ ဥပေဒ။

အဓိကကေတာ့ တပ္မေတာ္က သေဘာမတူရင္ ျပင္လို႔မလြယ္တဲ့ ဥပေဒ။ ၇၅ ရာခိုင္ႏွဳန္းေက်ာ္မွ ၿပင္လို႔ ရမယ္။ ၇၅ ရာခိုင္ႏွဳန္းေက်ာ္ၿဖစ္ဖို႔က တပ္မေတာ္က သေဘာတူမွရမယ္။ တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏွဳန္း ယူထားတာကိုး။ ဒါကေတာ့ ေယဘုယ်သေဘာကို ေျပာတာပါ။ တဖက္က ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုတာက အေသးစိတ္ ျပန္ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒီမိုကေရဒီလည္း မဆန္ဘူး။ ၿပည္ေထာင္စုလည္း မဆန္ဘူး။ တပ္မေတာ္ကို စစ္တပ္ကို အာဏာအမ်ားၾကီးေပးထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုၿဖစ္တယ္။

သမၼတသံုးဦးက တပ္မေတာ္ထဲက တစ္ဦး ရထားတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ႒ာနသံုးခုရဲ႕လူၾကီးေတြ ဒု-လူၾကီးေတြ တပ္မေတာ္က ေနရာရထားတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ၂၅ ရာခိုင္ႏွဳန္း ရထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအစိုးရရယ္ အဲဒီလႊတ္ေတာ္ရယ္က တပ္မေတာ္ကို ေျပာပိုင္ခြင့္ဘာမွမရွိဘူး။ ဘယ္ေလာက္ထူးၿခားလဲ။ ေနာက္တပ္မေတာ္ဘက္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလည္း အမ်ားၾကီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ အဲဒီလို တပ္မေတာ္ကို အထူးအခြင့္အေရးေပးထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုၿဖစ္တယ္။

အဲဒီဖြဲ႔စည္းပံုကိုလည္း တပ္မေတာ္ဦးစီးခ်ဳပ္ေတြက သေဘာတူမွပဲ ျပင္လို႔ရမယ္။ ၂၅ ရာခိုင္ႏွဳန္းက ဟုိဘက္က သဘာတူမွ ျပင္လို႔ရမယ္ဆိုရင္ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ဖို႔ဆိုတဲ့ဟာကေတာ့ ဘယ္လုိမွ မလြယ္ဘူး ၿဖစ္ေနတယ္။

စစ္တပ္ကို ေတာ္ေတာ္ေတာင္းပန္ၿပီးေတာ့မွ စစ္တပ္က သေဘာတူေတာ့မွ ၿပင္လို႔ရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳး။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီပံုစံအရဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားေတြက ဒါကိုလက္ခံရင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွ မတင္းခံရင္ ဘယ္သူမွ ျပင္လို႔မရေတာ့ဘူး။

ကေန႔ လူေတြအားလံုးကလည္း ျပင္ခ်င္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြအားလုံးလည္း ျပင္ခ်င္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူတို႔ရဲ႕ ႔ပံုစံထဲ၀င္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ၿပင္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဲလိုၿပင္လို႔ မရတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ လက္ခံလို႔မရႏိုင္ဘူး။ အဲဒီဖြဲ႔စည္းပံုအရဆိုရင္ တပ္မေတာ္ဆိုတာ တစ္ခုပဲရွိရမယ္။ သူတို႔ခ်မွတ္ထားတဲ့ပံုစံအရ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး လက္ခံရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ႏိုင္ငံေရးလည္း လုပ္စရာမရွိေတာ့ဘူး။ စကားေၿပာစရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။

အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးၿပသာနာကို ေၿဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာ သေဘာကေတာ့ သူ႔ဘက္မွန္တယ္။ ကိုယ့္ဘက္မွန္တယ္ အသာထား။ တိုင္းသူၿပည္သူနဲ႔ ညိွႏိုင္းၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုအေပးအယူလုပ္ၾကမလဲ။ ႏွစ္ဖက္လက္ခံႏိုင္တဲ့ပံုစံကို ဘယ္လိုရွာမလဲ။ အဲဒီပံုစံနဲ႔ တန္းတူညီတူ ပံုစံမ်ိဳး ၿဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ တစ္ဖက္က အေပၚစီးရၿပီးေတာ့မွ တစ္ဖက္က ငါ့ေအာက္ကို ၀င္လာပါဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မတရားဘူး။ ဘယ္လိုမွ မမွန္ကန္ဘူး။ ဘယ္လိုမွ ေၿဖရွင္းလို႔မရဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ မိဘၿပည္သူမ်ားကိုလည္း အားနာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို ႔ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြး ေနတဲ့အပိုင္းကေတာ့ ခုနက ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသလို အရင္က မရွိတဲ့ အေနအထားကေန ခု ေဆြးေႏြးဖို႔ အေနအထားကို ေရာက္လာတာကေတာ့ တိုးတက္လာတဲ့ကိစၥ တစ္ရပ္ၿဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အသိအမွတ္ၿပဳပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာက်ေတာ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ေတာင္းဆုိခ်က္က သိပ္ကိုသဘာ၀မက်တဲ့ အေပၚစီးရည္မွန္းတဲ့သေဘာထားမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။

တစ္ဖက္က အဲဒါကိုၾကည့္လိုက္ရင္ အစိုးရဘက္ကေရာ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကေရာ ဒါကိုလက္ခံလား လက္မခံလားေတာ့မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ တပ္မေတာ္က ေျပာသလိုပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ေျပာေနတယ္ အခုအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကာလမွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ သေဘာတူညီမူရမွၿဖစ္မယ္လို႔ အဲလိုလည္း ေျပာေနတယ္။ တပ္မေတာ္က အေရးအၾကီးဆံုးက႑ကို ေရာက္ေနတယ္။

အဲလိုအေနအထားမ်ိဳးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ကလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ၿဖစ္သင့္ၿဖစ္ထိုက္တဲ့ အေနအထား မ်ိဳးကို မရဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း လက္ခံလို႔မရဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ဆက္တိုက္ အခ်ိန္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၆၅ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ၊ တိုက္ပြဲ၀င္လာတာ။

တၿခားအဖြဲ႔အစည္းေတြ အမ်ားၾကီးလည္း အဲဒီလိုပါပဲ။ ဒီကာလမ်ိဳးေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လြယ္လြယ္နဲ႔ ဘာမဆို လက္ခံလိုက္လို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရးၾကီးက ပ်က္သုဥ္းသြားရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကလည္း သေဘာကေတာ့ လူထုရဲ႕ တံေတြးခြက္ထဲမွာ ေမ်ာေနရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္သြားမယ္။

(Jade Land ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာမွ ...)

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။