/*FB*/
/*FB*/
ၾကြေရာက္လာသူအေပါင္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Tuesday, September 17, 2013

.

တုိင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ဳိးတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဘဂၤါလီ မပါ၀င္



တုိင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ဳိးတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဘဂၤါလီ မပါ၀င္ေၾကာင္းႏွင့္ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူ ရာ၌ ၎တုိ႔ကိုိ အျခားတြင္ ထည့္သြင္းေကာက္ယူ သြားမည္


တုိင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ဳိးတြင္ တ႐ုတ္၊ ဘဂၤါလီႏွင့္ ပါကစၥတန္ မပါ၀င္ေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္လုံး ကြၽတ္ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူရာ၌ ၎တုိ႔ကုိ အျခားတြင္ ထည့္သြင္းေကာက္ယူ သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီက ဆုိသည္။

စက္တင္ဘာ ၁၅ ရက္က ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လြတ္ေတာ္႐ုံး၊ မဂၤလာခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္လုံးကြၽတ္ သန္းေခါင္စာရင္းဆုိင္ရာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ သတင္းေထာက္မ်ား၏ ေမးျမန္မႈကုို ေျဖၾကားရာတြင္ ထည့္သြင္းေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၀န္ႀကီးက "တုိင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးထဲမွာ ဘဂၤါလီဆုိတာ မပါဘူး။ တ႐ုတ္ဆုိတာ မပါဘူး။ ပါကစၥတန္ဆိုတာ မပါဘူး။ မပါတဲ့ လူေတြအားလုံးကုိ အျခားဆုိတဲ့ ေနရာမွာ ထည့္သြင္းေကာက္ယူသြားမယ္။ ၁၃၅ မ်ဳိးထဲမွာ မပါရင္ တုိင္းရင္းသား မဟုတ္ဘူး" ဟု ေျပာၾကားသည္။

ဆက္လက္၍ ၀န္ႀကီးက လက္ရွိတြင္ ႏုိင္ငံသားကတ္ ကုိင္ေဆာင္ထားေသာ တ႐ုတ္၊ ဘဂၤါလီမ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍ "ႏိုင္ငံသားဆုိတာ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ေနတာကုိ အသိအမွတ္ျပဳတာ။ ႏုိင္ငံသားက ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ေမြးရာပါ ႏုိင္ငံသားနဲ႔ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံသားဆုိၿပီး ရွိတယ္။ ေမြးရာပါ ႏုိင္ငံသားကုိ ဘယ္သူမွ ေခ်ဖ်က္လုိ႔ မရဘူး။ တခ်ဳိ႕က ေမြးရာပါႏုိင္ငံသား မဟုတ္ဘူး။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ညီတယ္။ သူလည္း ႏုိင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ရွိတယ္။ အဲဒါသည္ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံသားပါ။ တ႐ုတ္၊ ကုလားလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့" ဟု ေျပာၾကားသည္။

ယခုေကာက္ယူမည့္ သန္းေခါင္စာရင္းသည္ ႏုိင္ငံသားကတ္ ကုိင္ေဆာင္ထားျခင္း၊ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆုိင္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီက ထပ္မံေျပာၾကားသည္။

"သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူေရးဟာ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမ်ဳိးေရး၊ လူမႈေရး ဘာနဲ႔မွမဆုိင္ဘူး။ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိး ၁၃၅ လူမ်ဳိးထဲ မပါရင္ တျခားထဲမွာ ပါမယ္။ လူမ်ဳိးေပ်ာက္ မသြားဘူး" ဟု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီက ေျပာၾကားသည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ ဘဂၤါလီမ်ားကုိ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူေရးအတြက္ Third Party အျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ၾကားခံၿပီး ေျပာဆုိမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္းႏွင့္ UNFPA ၏ အကူအညီျဖင့္လည္း ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ၀န္ႀကီးက ထပ္မံေျပာၾကားသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္လုံးကြၽတ္ သန္းေခါင္စာရင္းကုိ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၀ ရက္ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္မွစ၍ ဧၿပီ ၁၄ ရက္ထိ ေကာက္ယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္ #11editorial

၂၀၁၅ အတြက္ သမိုင္းတရားခံမ်ား မျဖစ္ရေလေအာင္

၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ယာယီသက္ေသခံလက္မွတ္ (White Card) ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား အေနျဖင့္ မဲေပးခြင့္ ျပဳမျပဳသည္ လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ၀န္ႀကီးဌာန သတ္မွတ္ခ်က္အေပၚတြင္သာ မူတည္ သည္ဟု ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္ဥကၠဌ ဦးတင္ေအးက ယမန္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၎တို႔အေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို က်င္းပေပးရသူမ်ားသာျဖစ္ၿပီး မဲေပးခြင့္ရွိသူ သတ္မွတ္ရန္အတြက္ ဥပေဒျပဳေသာ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနတို႔၏ ဥပေဒမ်ား၊ စိစစ္မႈမ်ားအရသာ ေဆာင္ရြက္ရသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီကမူ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲေပးခြင့္ ရွိမရွိ ဆိုသည္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္၏ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္သာ မူတည္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇြန္ ၂၉ ရက္က ေျပာၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။

ေနာင္လာမည့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြတြင္ ယာယီသက္ေသခံ လက္မွတ္ျဖင့္ မဲေပးျခင္း၊ ပါတီေထာင္ျခင္းမ်ား အားလံုးကို ပိတ္ပင္ရန္ အားထုတ္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ပိတ္ပင္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိပါက ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံဟုပင္ ေခၚဆုိႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ယခုအခ်ိန္တြင္ပင္ စိစစ္မႈ အားနည္းခဲ့မႈေၾကာင့္ ယာယီသက္ေသခံ လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ ခိုး၀င္လာသူမ်ားမွာ ပင္ရင္းတိုင္းရင္းသားမ်ားထက္ပင္ ပမာဏ မ်ားေနသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေန ပါသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္လည္း ယာယီသက္ေသခံ လက္မွတ္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ျဖစ္ေနသူမ်ားပင္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ယာယီသက္ေသခံလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ားအား မဲေပးခြင့္၊ ပါတီေထာင္ခြင့္ ျပဳခဲ့သည့္အတြက္ ႏုိင္ငံအက်ိဳး ယုတ္ေစရသည့္ ျပႆနာမ်ားစြာလည္း ျဖစ္ပြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ သာဓက မယူႏုိင္ဘူးဆိုလွ်င္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္လည္း ယခုလို ျပႆနာမ်ား ထပ္မံျဖစ္ပြား ေနရဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးသည္ဆိုေသာ ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားတြင္ပင္ ယာယီသက္ေသခံလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား မဆိုထားႏွင့္ အျမဲတမ္းေနထိုင္ခြင့္ ရရွိသူ ဧည့္ႏိုင္ငံသားမ်ားကိုေသာ္မွ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ မေပးပါ။ ပါတီေထာင္ႏုိင္ခြင့္ဆိုလွ်င္ ပို၍ေ၀းပါသည္။ ထို႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေနေစေသာ ယာယီသက္ေသခံလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား မဲေပးပိုင္ခြင့္၊ ပါတီေထာင္ႏိုင္ခြင့္ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ယာယီသက္ေသခံလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား မဲေပးခြင့္ျပဳထားသည့္ ဥပေဒမွာ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒအရ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ႏိုင္ငံႏွင့္ တိုင္းရင္းသား အက်ိဳးစီးပြား ပ်က္စီးေစႏုိင္မည့္ အႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ ရန္မွာ ထိုဥပေဒကို ျပင္ဆင္ႏုိင္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ လႊတ္ေတာ္၏တာ၀န္ ျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ထံတြင္ အဓိက တာ၀န္ရွိသည္ ဆိုေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အေနျဖင့္ ယခုလို မိမိတြင္ လံုး၀တာ၀န္ မရွိသကဲ့သို႔ ေျပာဆိုရန္ မသင့္ပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အာဏာအရွိဆံုး အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္သည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏုိင္ငံသားတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး အားထုတ္ႀကိဳးပမ္း ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းအဆိုျပဳမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၿပီး လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္လည္း ႏုိင္ငံႏွင့္ႏုိင္ငံသားတို႔၏ အက်ိဳးအတြက္ လက္ခံျပင္ဆင္ေပးကာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ သမိုင္းတရားခံ မ်ားအျဖစ္ နာမည္မက်န္ရစ္ေစရန္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းသင့္ၾကေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက တိုက္တြန္းေရးသား အပ္ပါသည္။

Credit : http://www.yeyintnge.com/2013/09/blog-post_5672.html

No comments:

Post a Comment

မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။