ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အႀကံေပးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ကို ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ ႏွံ႔စပ္ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ အေတြ႕အႀကဳံ ရင့္က်က္သူမ်ားႏွင့္ ပညာေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ကိုသာ ဘ၀တစ္ေလၽွာက္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ႏွစ္ျမႇဳပ္ကာ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။
ေစတနာကို အရင္းခံကာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ တစိုက္မတ္မတ္ ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ ရွိပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ေပၚေပါက္လာပုံကို ျပန္ၾကည့္မည္ဆိုလၽွင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ မူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံတကာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မိတ္ဖက္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္ေနသူမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတစ္ရပ္ကို ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပခဲ့ပါသည္။
ယင္းႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ၏ ရလဒ္တစ္ခုမွာ ဘက္စုံလႊမ္းၿခဳံႏိုင္ေသာ ပညာေရး က႑ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး Comprehensive Education Sector Review (CESR) ကို ႏိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈျဖင့္ ေလ့လာမႈျပဳရန္ ျဖစ္ပါသည္။ CESR ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အႀကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ား၊ ျပည္တြင္းပညာရွင္မ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လမွစတင္၍ CESR ကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ ပညာရွင္အဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕၍ သုေတသနေလ့လာမႈ မ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၂၀၁၃ မတ္လတြင္ သုေတသနေလ့လာခ်က္ CESR အစီရင္ခံစာကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းအစီရင္ခံစာက ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပထားရာ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္ မ်ား၊ ပညာေရးမူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေရးကို ပထမဦးစားေပး ေဆာင္႐ြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အႀကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕သည္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ ႏွင့္အတူ ပညာေရးမူဝါဒမ်ား ေရးဆြဲႏိုင္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲႏိုင္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးသမိုင္းတြင္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါမၽွ မရွိခဲ့ဖူးေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကျပ႒ာန္းႏိုင္သည္အထိ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ မ်ားစြာႏွစ္ေထာင္း အားရျဖစ္မိပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၄ ရက္မွ ၁၇ ရက္ေန႔အထိ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ားအေပၚ မိဘႏွင့္ သားသမီးမ်ားသဖြယ္ လြန္စြာ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕မႈ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ၆ ခ်က္အေပၚ ရွင္းလင္း ခ်က္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရး ဖိတ္ေခၚခ်က္ကို ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ဤအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ၏ ဝိေသသမွာ ပညာေရးက႑အားလုံးကို လႊမ္းၿခဳံသည့္ သေဘာရွိသည္။ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ က႑အသီးသီး ပါဝင္ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤဥပေဒသည္ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္၊ မူဝါဒႏွင့္ စနစ္တို႔ကို ေဖာ္ျပထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ထိုဥပေဒကို အေျချပဳ၍ အေျခခံပညာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ၊ နည္းပညာႏွင့္ သက္ေမြးပညာ၊ ဆရာ အတတ္ပညာ စေသာ က႑အလိုက္ သီးျခားဥပေဒ မ်ားကို ဆက္လက္ျပဳစုျပ႒ာန္းရန္ႏွင့္ ဤဥပေဒကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ နည္းဥပေဒကိုလည္း ေရးဆြဲျခင္း၊ က႑အလိုက္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ ေသာ နည္းဥပေဒ မ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္အလိုက္ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္ စာတမ္းမ်ားကို မူလအစီအစဥ္ ရွိသည့္အတိုင္း ေရးဆြဲျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းေရး ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း သည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြရရွိေရးအတြက္ တာဝန္ခံတင္ျပေပးရန္၊ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ားႏွင့္ေပါင္းစပ္ ၫွိႏႈိင္းေပး ရန္ႏွင့္ ပညာေရးအရည္အေသြး အာမခံမႈစနစ္ႏွင့္ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္မႈကို လုပ္ထုံးလုပ္ နည္းႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ သာျဖစ္ပါသည္။
ဤဥပေဒတြင္ ပညာေရးက႑အသီးသီးအတြက္ လိုအပ္ေသာဘ႑ာေငြကို ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေထာက္ပံ့ေပးရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ စီမံကိန္းဥပေဒ၊ အရအသုံးဥပေဒတို႔ႏွင့္အညီ ရန္ပုံေငြ မည္မၽွခြင့္ျပဳမည္ကို လႊတ္ေတာ္ကစိစစ္အတည္ျပဳ၍ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ႏွစ္စဥ္ထုတ္ျပန္ေသာ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒတြင္သာေဖာ္ျပႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အႀကံေပးအဖြဲ႕၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား ျပဳစုေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕တို႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္း သား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္သူ မ်ားႏွင့္ ပညာေရးကိုစိတ္ဝင္စားသူမ်ား အားလုံး ပါဝင္သည့္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ NNER လည္း ပါဝင္ေဆြးေႏြး ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ အားလုံးဝိုင္းဝန္း ျပဳစုထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ ယင္းဥပေဒတြင္ အခန္း(၁၄)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ (၈၀)ပါဝင္ၿပီး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၆ ရက္ႏွင့္ ၁၇ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးၿပီး အခန္း (၁၄)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ (၆၉)ခ်က္ပါဝင္ေသာ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃၀ရက္ေန႔တြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့ပါသည္။
ယခုကာလသည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလျဖစ္သည့္ အတြက္ ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ မ်ားစြာ လိုအပ္ေနပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ႏွင့္အညီ လူတိုင္း ဥပေဒႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာ က်င့္သုံးမွသာလၽွင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ အခ်ိန္တိုအတြင္း အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕စြာ ကူးေျပာင္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးမည္ဆိုပါက အႀကံေပး ပညာရွင္ အဖြဲ႕အပါအဝင္ ပညာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းအားလုံးကို ဖိတ္ေခၚေဆြးေႏြးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒျပဳစုေရးႏွင့္ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ကိစၥမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ ေဆာင္႐ြက္ရ မည့္တာဝန္ မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားက လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ လိုအပ္သလို ေဆာင္ ႐ြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ပညာေရးအႀကံေပးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕
Credit : MOI Webportal Myanmar
ယင္းႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ၏ ရလဒ္တစ္ခုမွာ ဘက္စုံလႊမ္းၿခဳံႏိုင္ေသာ ပညာေရး က႑ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး Comprehensive Education Sector Review (CESR) ကို ႏိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈျဖင့္ ေလ့လာမႈျပဳရန္ ျဖစ္ပါသည္။ CESR ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အႀကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ား၊ ျပည္တြင္းပညာရွင္မ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လမွစတင္၍ CESR ကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ ပညာရွင္အဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕၍ သုေတသနေလ့လာမႈ မ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၂၀၁၃ မတ္လတြင္ သုေတသနေလ့လာခ်က္ CESR အစီရင္ခံစာကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းအစီရင္ခံစာက ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပထားရာ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္ မ်ား၊ ပညာေရးမူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေရးကို ပထမဦးစားေပး ေဆာင္႐ြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အႀကံေပးပညာရွင္အဖြဲ႕သည္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ ႏွင့္အတူ ပညာေရးမူဝါဒမ်ား ေရးဆြဲႏိုင္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲႏိုင္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးသမိုင္းတြင္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါမၽွ မရွိခဲ့ဖူးေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကျပ႒ာန္းႏိုင္သည္အထိ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ မ်ားစြာႏွစ္ေထာင္း အားရျဖစ္မိပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၄ ရက္မွ ၁၇ ရက္ေန႔အထိ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ားအေပၚ မိဘႏွင့္ သားသမီးမ်ားသဖြယ္ လြန္စြာ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕မႈ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ၆ ခ်က္အေပၚ ရွင္းလင္း ခ်က္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရး ဖိတ္ေခၚခ်က္ကို ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ဤအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ၏ ဝိေသသမွာ ပညာေရးက႑အားလုံးကို လႊမ္းၿခဳံသည့္ သေဘာရွိသည္။ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ က႑အသီးသီး ပါဝင္ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤဥပေဒသည္ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္၊ မူဝါဒႏွင့္ စနစ္တို႔ကို ေဖာ္ျပထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ထိုဥပေဒကို အေျချပဳ၍ အေျခခံပညာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ၊ နည္းပညာႏွင့္ သက္ေမြးပညာ၊ ဆရာ အတတ္ပညာ စေသာ က႑အလိုက္ သီးျခားဥပေဒ မ်ားကို ဆက္လက္ျပဳစုျပ႒ာန္းရန္ႏွင့္ ဤဥပေဒကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ နည္းဥပေဒကိုလည္း ေရးဆြဲျခင္း၊ က႑အလိုက္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ ေသာ နည္းဥပေဒ မ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္အလိုက္ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္ စာတမ္းမ်ားကို မူလအစီအစဥ္ ရွိသည့္အတိုင္း ေရးဆြဲျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းေရး ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း သည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြရရွိေရးအတြက္ တာဝန္ခံတင္ျပေပးရန္၊ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ားႏွင့္ေပါင္းစပ္ ၫွိႏႈိင္းေပး ရန္ႏွင့္ ပညာေရးအရည္အေသြး အာမခံမႈစနစ္ႏွင့္ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္မႈကို လုပ္ထုံးလုပ္ နည္းႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ သာျဖစ္ပါသည္။
ဤဥပေဒတြင္ ပညာေရးက႑အသီးသီးအတြက္ လိုအပ္ေသာဘ႑ာေငြကို ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေထာက္ပံ့ေပးရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ စီမံကိန္းဥပေဒ၊ အရအသုံးဥပေဒတို႔ႏွင့္အညီ ရန္ပုံေငြ မည္မၽွခြင့္ျပဳမည္ကို လႊတ္ေတာ္ကစိစစ္အတည္ျပဳ၍ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ႏွစ္စဥ္ထုတ္ျပန္ေသာ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒတြင္သာေဖာ္ျပႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အႀကံေပးအဖြဲ႕၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား ျပဳစုေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕တို႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္း သား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္သူ မ်ားႏွင့္ ပညာေရးကိုစိတ္ဝင္စားသူမ်ား အားလုံး ပါဝင္သည့္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ NNER လည္း ပါဝင္ေဆြးေႏြး ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ အားလုံးဝိုင္းဝန္း ျပဳစုထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ ယင္းဥပေဒတြင္ အခန္း(၁၄)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ (၈၀)ပါဝင္ၿပီး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၆ ရက္ႏွင့္ ၁၇ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးၿပီး အခန္း (၁၄)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ (၆၉)ခ်က္ပါဝင္ေသာ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃၀ရက္ေန႔တြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့ပါသည္။
ယခုကာလသည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလျဖစ္သည့္ အတြက္ ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ မ်ားစြာ လိုအပ္ေနပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ႏွင့္အညီ လူတိုင္း ဥပေဒႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာ က်င့္သုံးမွသာလၽွင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ အခ်ိန္တိုအတြင္း အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕စြာ ကူးေျပာင္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးမည္ဆိုပါက အႀကံေပး ပညာရွင္ အဖြဲ႕အပါအဝင္ ပညာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းအားလုံးကို ဖိတ္ေခၚေဆြးေႏြးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒျပဳစုေရးႏွင့္ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ကိစၥမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ ေဆာင္႐ြက္ရ မည့္တာဝန္ မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားက လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ လိုအပ္သလို ေဆာင္ ႐ြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ပညာေရးအႀကံေပးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕
Credit : MOI Webportal Myanmar
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။