ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခုံ႐ုံးဥကၠ႒အျဖစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔က အတည္ျပဳ
ခန္႔အပ္ခံရသည့္ ဦးျမသိန္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာတိုင္း(မ္)
အႀကီးတန္း လက္ေထာက္စာတည္း စႏၵာလြင္က ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခဲ့သည္။
* ပထမဆံုး 'ျပည္ေထာင္စုအဆင့္' ျပႆနာအေပၚ ဆရာ့အျမင္ ေျပာေပးပါ။
ဒါကို အခုဒီမွာေတာ့မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒါက အဖြဲ႕နဲ႔ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
* ဒီမိုကေရစီစနစ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရင္ ႏိုင္ငံဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အသက္၀င္ဖို႔
အေရးႀကီး တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒက အသက္၀င္ဖို႔လိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ
ဥပေဒကို လူတိုင္းလိုက္နာရမွာ။ အသက္၀င္တယ္ဆိုတာက လႈပ္ရွားေအာင္လုပ္တာ၊ လႈပ္ရွား
ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ မဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒေတြကို လႈပ္ရွားေအာင္လုပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒအတိုင္းကို
လုိက္နာဖို႔။
ကြ်န္ေတာ့္ အယူအဆကေတာ့ သက္၀င္လႈပ္ရွား တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆထက္ကို ကြ်န္ေတာ္က
ဘာကိုျမင္လဲဆိုေတာ့ ဥပေဒအတိုင္းလိုက္နာၾကဖို႔။ လိုက္နာတာက ဥပမာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မတရား
မလုပ္တဲ့သူက ဥပေဒကို ေတာ္ေတာ္လိုက္နာတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။
လြယ္လြယ္ေလး ေျပာမယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္လို ေျပာေတာ့ conscious ေခၚတာေပါ့။ conscious
ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္က မဟုတ္တာမလုပ္ဘူးလို႔ စိတ္ထဲမွာ ခံစားတဲ့သူေတြဟာ ဥပေဒနဲ႔အညီ
လုပ္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။
* ဥပေဒႀကီးတစ္ခုဟာ မတရားဘူးလို႔ ယူဆတဲ့သူေတြက်ရင္ လိုက္နာဖို႔ အခက္အခဲ ရွိမွာ
ေပါ့ဆရာ။
မွန္တယ္၊ ဥပေဒဆိုတာက တရားလား၊ မတရားလား ဆိုတဲ့အေပၚမွာ တည္တယ္။ တခ်ဳိ႕ဥပေဒေတြ က လူေတြ မလိုက္နာေအာင္ ျပ႒ာန္းထားရင္ေတာ့ ျဖင့္ ဒါမတရားဘူးလို႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကမွာပဲ။ ကိုယ့္အယူ အဆနဲ႔ကိုယ္၊ သူ႔ဘက္နဲ႔သူ မွန္ေနတာပဲ။ အဲေတာ့ ဘာျဖစ္သင့္သလဲလို႔ ျပ႒ာန္း ေပးရ တယ္၊ အဲ ျပ႒ာန္း တဲ့အေပၚမွာ မလိုက္နာရင္၊ ဒီလူအျပစ္ေပ့ါ။ အဲဒီ သေဘာပါပဲေနာ္။
* လူသိတဲ့နမူနာတစ္ခုအေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွာ ႏိုင္ငံအမည္ ျမန္မာ၊ Myanmar၊ ဒါေပမဲ့ အရပ္ ေျပာ ဗမာျပည္၊ ေနာက္ Burma လို႔ ဆက္အသံုးတြင္ေနတာ လည္း တခ်ဳိ႕ရွိတယ္။ ဒါမ်ဳိးေလးေတြ ၏ဆို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လိုက္နာတယ္လို႔ ဆိုတာလား၊ မဆိုတာလားဆရာ။
အဲဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ က ဘာလဲဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္၊ တစ္ေယာက္မွာ Freedom of Expressions ေတြ ရွိတယ္။ အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒီအသံုးအႏႈန္းကို လိုက္နာ ရမယ္လို႔ ဥပေဒက ျပ႒ာန္း ထားရင္ေတာ့ လိုက္နာရမယ္။
အဲဒီ အသံုးအႏႈန္းကို လိုက္နာရမယ္လို႔ မေျပာရင္ လိုက္နာစရာလိုမယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ ဒီ Traders ဟိုတယ္ဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္ က အက္စ္မပါဘဲ ထေရးဒါဟိုတယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ခင္ဗ်ားက ထေရးဒါးစ္ ဟိုတယ္ ကို ဘာလို႔ အက္စ္ထည့္မေခ ၚ လဲလို႔ေျပာရင္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အျပစ္ရွိ မလား။ ဥပေဒမွာ အဲဒီအတိုင္း ေခၚရ မယ္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ျပ႒ာန္းရင္ေတာ့ ဟုတ္မွာေပါ့။
* မတရားဘူးလို႔ ယူဆထားသူေတြ ရွိတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ကို လူေတြလိုက္နာ လာေအာင္ဆိုရင္ ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုမလဲ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္တိုင္းျပည္လံုးမွာ ရွိရွိသမွ် လူအားလံုး၊ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပည့္ ကေတာ့ ဘယ္ဥပေဒကို ေရးေရးအားလံုး က ေက်နပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားက လက္ခံတယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒါ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ဥပေဒလို႔ ေခၚရမွာေပါ့။ ဒါေတာင္မွ minority ဆိုတာ ရွိမွာပဲ။ minority ေတြ က ႀကိဳက္ခ်င္မွ ႀကိဳက္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ဟာ တရားသလဲ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ အယူအဆေတြ အေပၚမွာပဲ တည္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြအေပၚမွာပဲ တည္ပါတယ္။
* ဆရာတို႔ရဲ႕ ေရွ႕က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးအဖြဲ႕အေပၚ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
သူ႔အယူအဆနဲ႔သူ လုပ္သြားတာ မွန္တယ္။ အားလံုးမွန္တယ္။ သူ႔အယူအဆနဲ႔သူလို႔ ေျပာတာေနာ္။ အယူ အဆ ေတြဆိုတာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။
* လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒကို ႏိုင္ငံသားေတြ နားလည္သိရွိမႈ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္လို႔ ဆရာ သံုးသပ္ပါသလဲ။
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္အရဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဥပေဒသမားေတြပင္လွ်င္ ေကာင္းစြာ မေက်ညက္ေသးဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္၊ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး၊ တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္ေနတာ။
ဒီလိုလား၊ ဟိုလိုလား၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဥပေဒကို ေလ့လာၾကဖို႔လိုတယ္။ လူတိုင္း ဥပေဒ တတ္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ ငါးပါးသီလဆိုပါေတာ့။ ဗုဒၶဘာသာေတြ ငါးပါးသီလကို လိုက္နာ ၾကတယ္။ သူမ်ားအသက္ မသတ္ရဘူးဆိုရင္ အသက္ဆိုတာ ဘာလဲ။ စဥ္းစားစရာ လာျပန္ၿပီ။ အသက္ဆိုတာ လႈပ္ရွားတယ္၊ သြားလာတယ္ဆိုရင္ သစ္ပင္ေတြလည္းပဲ ေနၾကာပန္းက ေနဘက္ ကုိ လွည့္ ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ အဲေတာ့ သူ ေရာ အသက္ရွိသလားေပါ့။ ဆိုေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ကစ အမ်ားႀကီးစဥ္းစား စရာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဥပေဒရဲ႕ ေလးနက္မႈေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ အနက္ အဓိပၸာယ္ေတြ၊ အဲဒါေတြ အမ်ားႀကီး နားလည္ဖို႔ လိုတယ္ေလေနာ္။
Credit : Myanmar Times
မွန္တယ္၊ ဥပေဒဆိုတာက တရားလား၊ မတရားလား ဆိုတဲ့အေပၚမွာ တည္တယ္။ တခ်ဳိ႕ဥပေဒေတြ က လူေတြ မလိုက္နာေအာင္ ျပ႒ာန္းထားရင္ေတာ့ ျဖင့္ ဒါမတရားဘူးလို႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကမွာပဲ။ ကိုယ့္အယူ အဆနဲ႔ကိုယ္၊ သူ႔ဘက္နဲ႔သူ မွန္ေနတာပဲ။ အဲေတာ့ ဘာျဖစ္သင့္သလဲလို႔ ျပ႒ာန္း ေပးရ တယ္၊ အဲ ျပ႒ာန္း တဲ့အေပၚမွာ မလိုက္နာရင္၊ ဒီလူအျပစ္ေပ့ါ။ အဲဒီ သေဘာပါပဲေနာ္။
* လူသိတဲ့နမူနာတစ္ခုအေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွာ ႏိုင္ငံအမည္ ျမန္မာ၊ Myanmar၊ ဒါေပမဲ့ အရပ္ ေျပာ ဗမာျပည္၊ ေနာက္ Burma လို႔ ဆက္အသံုးတြင္ေနတာ လည္း တခ်ဳိ႕ရွိတယ္။ ဒါမ်ဳိးေလးေတြ ၏ဆို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လိုက္နာတယ္လို႔ ဆိုတာလား၊ မဆိုတာလားဆရာ။
အဲဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ က ဘာလဲဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္၊ တစ္ေယာက္မွာ Freedom of Expressions ေတြ ရွိတယ္။ အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒီအသံုးအႏႈန္းကို လိုက္နာ ရမယ္လို႔ ဥပေဒက ျပ႒ာန္း ထားရင္ေတာ့ လိုက္နာရမယ္။
အဲဒီ အသံုးအႏႈန္းကို လိုက္နာရမယ္လို႔ မေျပာရင္ လိုက္နာစရာလိုမယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ ဒီ Traders ဟိုတယ္ဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္ က အက္စ္မပါဘဲ ထေရးဒါဟိုတယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ခင္ဗ်ားက ထေရးဒါးစ္ ဟိုတယ္ ကို ဘာလို႔ အက္စ္ထည့္မေခ ၚ လဲလို႔ေျပာရင္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အျပစ္ရွိ မလား။ ဥပေဒမွာ အဲဒီအတိုင္း ေခၚရ မယ္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ျပ႒ာန္းရင္ေတာ့ ဟုတ္မွာေပါ့။
* မတရားဘူးလို႔ ယူဆထားသူေတြ ရွိတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ကို လူေတြလိုက္နာ လာေအာင္ဆိုရင္ ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုမလဲ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္တိုင္းျပည္လံုးမွာ ရွိရွိသမွ် လူအားလံုး၊ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပည့္ ကေတာ့ ဘယ္ဥပေဒကို ေရးေရးအားလံုး က ေက်နပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားက လက္ခံတယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒါ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ဥပေဒလို႔ ေခၚရမွာေပါ့။ ဒါေတာင္မွ minority ဆိုတာ ရွိမွာပဲ။ minority ေတြ က ႀကိဳက္ခ်င္မွ ႀကိဳက္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ဟာ တရားသလဲ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ အယူအဆေတြ အေပၚမွာပဲ တည္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြအေပၚမွာပဲ တည္ပါတယ္။
* ဆရာတို႔ရဲ႕ ေရွ႕က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးအဖြဲ႕အေပၚ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
သူ႔အယူအဆနဲ႔သူ လုပ္သြားတာ မွန္တယ္။ အားလံုးမွန္တယ္။ သူ႔အယူအဆနဲ႔သူလို႔ ေျပာတာေနာ္။ အယူ အဆ ေတြဆိုတာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။
* လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒကို ႏိုင္ငံသားေတြ နားလည္သိရွိမႈ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္လို႔ ဆရာ သံုးသပ္ပါသလဲ။
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္အရဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဥပေဒသမားေတြပင္လွ်င္ ေကာင္းစြာ မေက်ညက္ေသးဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္၊ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး၊ တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္ေနတာ။
ဒီလိုလား၊ ဟိုလိုလား၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဥပေဒကို ေလ့လာၾကဖို႔လိုတယ္။ လူတိုင္း ဥပေဒ တတ္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ ငါးပါးသီလဆိုပါေတာ့။ ဗုဒၶဘာသာေတြ ငါးပါးသီလကို လိုက္နာ ၾကတယ္။ သူမ်ားအသက္ မသတ္ရဘူးဆိုရင္ အသက္ဆိုတာ ဘာလဲ။ စဥ္းစားစရာ လာျပန္ၿပီ။ အသက္ဆိုတာ လႈပ္ရွားတယ္၊ သြားလာတယ္ဆိုရင္ သစ္ပင္ေတြလည္းပဲ ေနၾကာပန္းက ေနဘက္ ကုိ လွည့္ ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ အဲေတာ့ သူ ေရာ အသက္ရွိသလားေပါ့။ ဆိုေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ကစ အမ်ားႀကီးစဥ္းစား စရာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဥပေဒရဲ႕ ေလးနက္မႈေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ အနက္ အဓိပၸာယ္ေတြ၊ အဲဒါေတြ အမ်ားႀကီး နားလည္ဖို႔ လိုတယ္ေလေနာ္။
Credit : Myanmar Times
No comments:
Post a Comment
မိမိတို႔၏အျမင္မ်ားကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာေရးသားႏိုင္ပါသည္။
ဘမ္းမည္မဟုတ္ပါ။